4 november 2014

Even kletsen: Leuk weekend, sneeuwkriebels & blogupdate

Hoi! Daar ben ik weer om even lekker te kletsen. Tja, mijn blogritme klopt de afgelopen dagen toch niet helemaal, dus dan kan dit er ook nog wel even bij, haha. Ik ben nu gewoon even heel blij en zo dus dat wil ik graag met jullie delen. :D Dus eh, lees lekker mee!


HEEL LEUK weekend
Oké, ik kan het niet maken om een foto te plaatsen en geen uitleg te geven, hè? Gelukkig heb ik heel veel zin om te hyperen over mijn weekend. :D (Het is nu maandagavond en ik heb heel veel zin in :D-smileys.) Vrijdag was het Halloween, maar dat hield me niet tegen om naar de voorpremière van Pak van mijn hart te gaan. Hij leek wel nogal op Alles is liefde en Alles is familie, maar was er niet minder leuk om! Ik heb echt hardop gelachen, en daarnaast grijp ik momenteel elke gelegenheid aan voor Sinterklaasgerelateerde dingen. (Oh, en bij het avondeten maakte ik spinnen van zwarte olijven, dus ik was toch nog een béétje Halloweenachtig, maak je geen zorgen.)
Zaterdagochtend stond ik alweer vroeg naast mijn bed (met het goede been!) omdat ik met mijn zusje en mijn nichtje naar Eindhoven ging. We hebben eerst úren rondgelopen op het Boekenfestijn (en nog niet eens alles bekeken, moet je nagaan!) en vervolgens lekker theegeleut in een restaurantje in een boekwinkel. Ik weet niet waarom ik theegeleut zeg, want we hebben geen thee op, maar wél een brownie. In ieder geval: het was zo gezellig! <3
Alsof dat allemaal nog niet leuk genoeg was, ging ik eergisterenmiddag naar het Best of YA event met Kiera Cass. Dit was de eerste keer dat ik ging, en ik weet niet precies wat ik had verwacht, maar in ieder geval iets anders dan dit, haha. Toch heb ik een superleuke middag gehad! Er was eerst een kort interview met Helen Vreeswijk, haar vond ik een beetje zielig, omdat ze maar heel weinig vragen kreeg vanuit de zaal. Ook werd de cast van de theatershow van Boy 7 bekendgemaakt en ondertussen kletste ik lekker met Esmee, Lieke en een paar boekbloggers. Maar het leukste was het interview met Kiera Cass! Zij is de schrijfster van de Selectie-trilogie en ze is echt zó geweldig, haha. Echt blij en enthousiast en grappig en ja, dat. Het was wel een beetje jammer dat we zo’n anderhalf uur in de rij hebben gestaan voor een handtekening en een foto, maar hé, nu heb ik ze wel. Én er zaten twee boeken in de goodiebag, dus ik ben blij. Daarnaast staan er nog veel leuke dingen in de agenda, dus daar word ik nóg blijer van!

Nog even een minishoplogje van dit weekend: de bovenste drie 
zijn van het boekenfestijn, The one heb ik zondag gekocht 
en de onderste twee zaten in de goodiebag!

Er bestaat ook nog zoiets als school
Hmm, ik was niet van plan om 350 woorden te besteden aan die alinea, maar daar is het nu te laat voor. Dus, hoe het verder met mij en school en zo gaat? Ja, goed! Twee weken geleden had ik tentamenweek en die zijn allemaal wel prima gegaan, dus daar ben ik heel blij mee. Het is alleen nog even afwachten wat voor cijfers ik voor al mijn ingeleverde portfolio’s krijg, daar ben ik wel benieuwd naar. Momenteel zijn we bezig met Project Print, wat inhoudt dat we een nieuw tijdschriftconcept moeten ontwerpen voor Sanoma. Donderdag hebben we daarvan presentaties, dus dat wordt nog even keihard doorwerken! Ik hoop heel erg dat het mooi wordt. :) En op het feit dat ik in één week al twee keer van mijn fiets ben gevallen na, heb ik het ook nog steeds heel erg naar mijn zin in Amsterdam, haha. Ik houd van de stad.

Clichés en schrijfdoelen en zo
Maar echt, ik kan niet geloven dat het echt al november is. Ik weet dat het cliché is en zo, maar clichés bestaan niet voor niets: de tijd gaat zó snel! Aan de ene kant heb ik heel veel zin in Sinterklaas en kerstvakantie en zo, aan de andere kant wil ik nog zoveel doen dit jaar... Daarnaast vind ik het echt stom dat het nog zo warm is in deze tijd. Ik wil sneeuw! En ijs! Maar goed, dat over dat het al november was ging ik typen met een reden. Ik heb uiteindelijk dus besloten om niet mee te doen met NaNoWriMo, ik heb het idee dat ik er echt geen tijd voor heb. Ik denk er nu over om in december 25.000 te schrijven, wat een stuk minder is (de helft, om precies te zijn, maar zo slim zijn jullie zelf ook wel), maar toch íets. En samen met hetgene wat ik in juli heb geschreven, is het toch net zoveel als anderen in november doen. ;)

Random selfie, omdat het kan. Zo zag ik er dus uit in oktober.
Hoe het nu eigenlijk zit met mijn blog
Eigenlijk ben ik nog lang niet uitgepraat, maar ik moet hier toch maar eens een einde aan gaan breien… Om te eindigen even de volgende huishoudelijke mededeling: ik heb het wel steeds over veranderingen en zo, maar die duren dus ieeets langer dan gepland. In mijn enquête (die je nog steeds kunt invullen!) opperde iemand dat ik een header ‘moest’ kiezen die beter bij me paste. Toen kwam er even een mini-kortsluiting in mijn hoofd, want ik ben nog steeds een beetje verliefd op dit lettertype. Ik ben dus nog steeds mijn hoofd aan het kraken (dat klinkt alsof ik een walnoot ben) over wat er nu wél bij me past. Tel daarbij op dat ik helemaal niet goed ben in lay-outs maken, en dan krijg je dus de huidige situatie. Overigens was de rest van de resultaten van de enquête niet erg eenduidig, dus ben ik er niet heel veel verder mee gekomen, haha. Toch bedankt voor het invullen! <3 Maar goed, waarom ik aan deze alinea begon: één verandering heb je misschien al gemerkt, en dat is dat ik gestopt ben met de M(u)y diary’s. In plaats daarvan wil ik ongeveer één keer in de twee weken zo’n kletsartikeltje typen, waarin ik toch ook altijd vertel over leuke dingen die ik heb gedaan – als ik veel wil vertellen komt het vaker, als ik geen zin heb in random dingen, komt het minder vaak. It’s that easy, haha. Ik merk dat ik de diary’s niet zo heel erg leuk vond om in elkaar te zetten, maar dat ik het wél leuk vind om gewoon te kletsen. Daarnaast kwam hij altijd op een maandag online, samen met nog 87472 andere foto-overzichtjes van bloggers. Dus hoewel sommige van jullie het blijkbaar wel leuk vonden om te lezen én het me heel leuk lijkt om ‘later’ terug te lezen, vind ik dit voor nu even de beste oplossing. (Als ik of jullie – het nou heel erg mis, begin ik er wellicht weer mee.) Voor foto’s kun je me altijd volgen op Instagram (@muymaaike)! En misschien typ ik wel aan het eind van de maand een overzichtje of zo, maar dat zie ik dan wel weer, haha. Maar goed, nu ga ik stoppen. Echt.

En hoe gaat het met jullie? Nog leuke dingen gedaan of op de planning staan? :D


We do not remember days, we remember 
moments - Cesare Pavese


Misschien vind je dit ook leuk: