7 november 2014

Dare to wreck #5: Schapen en slingers

Het is weer vrijdag in een oneven week, dus dat betekent: een nieuwe Dare to wreck! Ik heb eigenlijk het gevoel dat we al veel langer bezig zijn dan 10 weken... Maar dat is een goed teken, toch? :) Voor degenen die hier voor het eerst komen: elke twee weken voer ik samen met Audrey en Marlot drie opdrachten van onze Wreck this journals uit, en vervolgens doen we verslag op onze blogs. Deze keer toverde ik mijn boekje om in een wollig schaap met een papieren slinger!


Opdracht #1: Bedek deze bladzijde met witte dingen
Deze opdracht lijkt zo gemakkelijk, maar als je gaat nadenken... Dan is het nog best lastig om geschikte witte dingen te vinden! Witte veertjes zou ik eigenlijk het leukst vinden, maar ik had geen idee waar ik die zo snel vandaan moest halen. En toen dacht ik ineens aan watjes! Het idee dat ik mijn boekje zou kunnen aaien vond ik helemaal leuk, haha. Ik heb nog even voor het dilemma gestaan of ik schaapjes en wolkjes zou beplakken en dan de rest van de pagina gewoon zou tekenen, maar heb uiteindelijk braaf de hele pagina bedekt. Nu is het dus net een schaap, en I LOVE IT! Zo fluffy. <3


Opdracht #2: Maak een papieren ketting
Als je de vorige delen van Dare to wreck ook hebt gelezen, heb je ongetwijfeld opgemerkt dat ik er nogal van houd om kleur in de opdrachten te verwerken. Dus hoewel ik dat met die watjes hartstikke leuk vond, was ik ook wel blij dat ik voor deze opdracht weer naar mijn kleurpotloden kon grijpen! De opdracht zei heel simpel 'maak een slinger van papier' en gaf 20 strookjes die je uit kon knippen. Enthousiast begon ik met het inkleuren van de strookjes, om ze vervolgens uit te knippen en aan elkaar te lijmen. Ik besloot dat ik dat alleen wat saai vond, dus tekende, kleurde, knipte en lijmde ik er ook de SMILE-letters bij. Achteraf gezien nogal veel werk voor een vrij klein slingertje, maar toch zou ik het zo weer doen: die paar uurtjes knutselen per week zijn de enige momenten waarop ik echt aan helemaal niets denk. Heerlijk!


Opdracht #3: Schrijf of teken met je linkerhand
Met deze opdracht vond ik het echt heel jammer dat ik niet links ben, haha. Ik begon met het tekenen op de linkerpagina. De roos en de omtrek van de giraffe gingen nog prima, hoewel de lijntjes wel wat bibberig waren. Maar het inkleuren... Pff! Dan merk je dat je toch wat minder controle hebt over je linkerhand, haha. (Oh, en ik had moeten stoppen met inkleuren bij de ogen en de 'hoorns' - hoe heten die dingen? Nu is het net een alien... En valt het je trouwens ook op dat ik giraffe-oren blijkbaar hetzelfde teken als rozenblaadjes?) Toen ging ik over op de ballon, maar eh... Geen commentaar. De cirkel mislukte en het inkleuren... Ach, laat ook maar. Weet je nog dat ik een tijdje geleden basisschoolkinderen in mijn boekje liet tekenen? Dit is nog erger. Ik ging dus maar weer terug naar de dieren en tekende een varkentje - ik had alleen geen roze om het in te kleuren, maar ach, rood is ie ook leuk.
Daarna gaf ik het tekenen op en ging verder met het schrijven op de rechterpagina. Dit vind ik zo'n mooi gedichtje! (Voor degenen die het kennen: ja, er komt eigenlijk nog een stuk achteraan.) Hoewel de lijnen hier ook wat bibberig zijn, vond ik het op zich best mooi... Tot ik besloot dat het leuk zou zijn als er het silhouet van een vogel (ja, dat moet het dus voorstellen) bij zou staan. Eh, niet dus. Ik had beter moeten weten, Nou ja, weet ik ook weer dat ik geen talent heb voor links tekenen. ;)

Als je benieuwd bent hoe Marlot en Audrey de opdracht hebben uitgevoerd, bekijk vandaag dan ook hun blogs!

Kun jij goed met je 'verkeerde hand' schrijven?



I never made one of my discoveries through the 
process of rational thinking - Albert Einstein


Misschien vind je dit ook leuk: