20 oktober 2014

Tag: Fall Favorites

Even geen diary vandaag, maar wel een heel leuk ander artikel: de fall favorites tag! Ik werd getagd door Dagmar van de geweldige blog By Dagmar Valerie en het idee is eigenlijk heel simpel: je noemt je favoriete herfstige dingen in verschillende categorieën op. Dus ben je benieuwd naar mijn favoriete thee, geurkaars, schoenen en meer? Lees dan snel verder! Mijn favoriete…

Bron afbeelding (zonder tekst): Nick Kenrick via Flickr Creative Commons

Thee
Ik drink extreem veel thee – niet alleen in de herfst, maar eigenlijk het hele jaar door. Waarom zijn er anders fruitsmaakjes uitgevonden? Het is dan ook ontzettend lastig kiezen… Ik ben al een tijdje fan van de Cupcake Tea van de Xenos, een pakket met 4 verschillende smaken waarvan Sweet Honey mijn absolute favoriet is.
Daarnaast heb ik vorige week de Lombardia Hot Drinks ontdekt. Het is niet echt thee, maar ook geen koffie, haha. Je gooit een zakje leeg in heet water. Compleet vegan en goed voor je en zo, en ook nog eens héél erg lekker. Ginger Love en Green Love zijn mijn favorieten, en hoe leuk is de mok die erbij hoort? (Van het hele kopje heb ik geen goede foto's, maar bij de de 'mmm...' was ik al verkocht.)
Tot slot wordt in de herfst altijd Autumn Storm van Pickwick verkocht, zó lekker! Hetzelfde merk heeft trouwens ook thee met appeltaartsmaak en… Oké, nu zal ik stoppen. Ik moet tenslotte nog meer vragen invullen. ;)


Koffie
Drink ik niet, maar ik hoor zoveel goede dingen over de Pumpkin Spice Latte van Starbucks dat ik die eigenlijk ooit wel wil uitproberen!

Avondeten
Ik heb niet echt één gerecht dat mijn favoriet is in de herfst. In fact… Ik eet in de herfst ook nog gewoon salades en zo, haha, niet heel veel anders dan in andere seizoenen dus. Maar ik ben wel van plan om lekker veel verschillende soepen te maken deze herfst, en heel veel pompoen te eten! Dit recept is bijvoorbeeld echt goddelijk. <3 (Ik houd er niet van om dat woord te gebruiken, maar ik kan het gewoon even niet anders omschrijven.)

Snoep/Koek
Ik eet over het algemeen heel gezond, maar áls ik dan een keer iets snoep, ga ik graag voor de ‘warme’ herfstige smaken. Lekker veel kruiden, karamel en chocolade: jup, dat is iets voor mij! Overigens eet ik eigenlijk nooit snoep, ik houd veel meer van koek en cake en zo. Tot nu toe heb ik me nog kunnen onthouden van de chocoladekruidnoten, maar ik vrees dat dat niet lang meer gaat duren.

Sjaal
Overdag draag ik eigenlijk nooit sjaals, maar als ik in de winter naar buiten ga maak ik nog weleens een uitzondering voor een lekker warme cirkelsjaal. Dat zijn de enige sjaals die ik heb, dus ook meteen mijn favorieten, haha, maar niet als accessoire of zo dus.

Jas
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik draag nog gewoon mijn zomerjas! Maar als het wat kouder wordt, misschien volgende week al, duik ik toch echt wel weer in mijn winterjas. Ik gebruik gewoon nog de jas die ik vorig jaar bij VILA heb gekocht, ik kan hem nu even niet meer vinden online, maar het is gewoon een zwarte gevoerde jas met een rits die je tot lekker hoog op kunt trekken. Én hij heeft een capuchon, zodat ik lekker droog blijf als het weer eens typisch herfstweer is.

Schoenen
Pff, hoe kun e nu je favoriete schoen kiezen? Ik mag dan wel geen kasten vol schoenen hebben, ik ben en blijf wel een meisje. Maar als ik écht moet kiezen, ga ik voor mijn lichtbruine nepsuède laarsjes met sleehakken van de Primark. Ze zijn vanbinnen gevoerd, dus heerlijk warm, en daarnaast lopen ze lekker en passen ze gewoon overal bij. Oh, en ik zou ze niet direct onder de categorie ‘schoenen’ plaatsen, maar ik hoop ook mijn schaatsen veel aan te trekken dit jaar! The cold never bothered me anywaaay. 


Geurkaars
Jaa, daar houd ik van! Vanille is altijd goed, maar ik heb ook een geurkaars die Baked apple heet, en die ruikt zooo lekker! En wax melts zijn ook altijd handig, lekker afwisselen en mengen. :)

Lipstick

Hmm, qua lipsticks heb ik niet echt herfstfavorieten…. Om eerlijk te zijn heb ik niet heel veel lipsticks, haha. Ik heb een toffe felroze, een mooie koraalkleur en twee soort-van-donkerroze-feestkleuren die eigenlijk mijn all time favorites zijn, maar veel meer draag ik ook niet. Toch ben ik wel heel benieuwd of donkere kleuren mij zouden staan!

Parfum
Eh, ja, het wordt misschien een beetje saai, maar ik draag dus ook geen parfum. Lekkere geuren douche gels en bodybutters vind ik heerlijk, maar parfum is niets voor mij. Ik houd het wel gewoon bij deo, haha.

Bezigheid
Lekker lui op bed liggen bloggen/lezen/series kijken met heel veel thee en kaarsjes. (Maar oké, dat wil ik eigenlijk het hele jaar door.) Ook ben ik van plan om in de herfst veel te fotograferen, zulke mooie kleuren! Het is een schande dat ik de eerste foto van dit artikel van internet heb gehaald… Oh, en schaatsen dus – ik denk erover om een abonnement op de schaatsbaan te nemen. En schrijven! Ik wil echt weer verder met mijn verhaal… Misschien ga ik zelfs wel meedoen met NaNoWriMo!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn herfstfavorieten te lezen! Omdat deze tag al op zoveel blogs voorbij is gekomen tag ik niemand, maar vul 'm vooral ook in als je dat leuk vindt. :)

Wat is jouw ultieme favoriete wat-dan-ook deze herfst?



The leaves are all falling, and they're falling like they're 
falling in love with the ground - Andrea Gibson


Misschien vind je dit ook leuk: