12 oktober 2014

Recensie: IJskoud - J. Lynn

Toen ik een paar maanden geleden de New Adult Makkelijk las, was ik meteen benieuwd naar meer boeken uit dit genre. Toen mij een recensie-exemplaar van dit nieuwe boek van J. Lynn werd aangeboden, kon ik dan ook geen nee zeggen, zeker niet omdat ik van haar vorige boek veel positieve recensies heb gelezen. Benieuwd of ik nog steeds fan ben van New Adult? Hier lees je mijn recensie van IJskoud!


Snowboarden, je beste vrienden, feesten en openhaarden – wat wil je nog meer? Nou, in ieder geval geen sneeuwstorm... Beste vrienden Sydney en Kyler zijn net aangekomen in het wintersportgebied waar ze samen met vrienden een paar dagen zullen verblijven, als de sneeuwstorm het onmogelijk maakt voor de rest van het gezelschap om te komen. Samen moeten ze die dagen zien door te brengen, zonder elektriciteit en normaal voedsel, alleen met elkaar. En laat er nou net een verliefdheid in het spel zijn...

Laat ik maar meteen met het slechtste beginnen: als je diepgang verwacht, kan dit boek weleens heel erg tegenvallen. Het is vreselijk voorspelbaar, de personages vond ik te perfect en niet echt supersympathiek, en er zitten misschien net iets teveel bedscènes in. J. Lynn probeert nog een beetje mysterie in het verhaal te gooien, maar eigenlijk maakt dat het allemaal voorspelbaarder, en daarnaast wordt er niet heel veel aandacht aan besteed. Dus nee, voor een geweldige verhaal moet je het niet lezen - ik heb regelmatig mijn wenkbrauwen opgetrokken. Ik houd van een goede chicklit op z'n tijd, maar dit boek hoort daar niet bij.
Maar oké, als ik het daarbij zou laten, zou deze recensie wel heel ongeloofwaardig zijn... Aangezien ik het boek in een dag uit had. Het leest namelijk wél als een trein en J. Lynn past iets toe op haar schrijfstijl dat overduidelijk een trucje is maar wel o zo leuk; het is alleen nogal lastig uit te leggen, haha. En als je echt in een zwijmelbui bent (en houdt van stereotype aantrekkelijke jongens), denk ik dat dit ook wel een goede keuze is.
Hoewel andere recensies van dit boek overwegend positief zijn, heb ik op sommige boekenblogs ook al gelezen dat het eerste boek van deze New Adult-schrijfster, Wacht op mij, stukken beter was. Daar ben ik dus wel heel benieuwd naar! Voor nu zou ik zeggen: als je een boek in dit genre wil lezen, zou ik toch voor Makkelijk gaan.

Wat vind jij van het New Adult-genre? En wat zou jij doen als je ingesneeuwd zou raken met je crush?

Deze recensie is van een boek dat ik opgestuurd heb gekregen. Ik wil Uitgeverij Zomer & Keuning hier heel erg voor bedanken!

PS. Dit is alweer mijn 150e blogpost, whooop! :D Ik geloof dat ik maar weer eens een winactie moet gaan regelen... Stay tuned!


If one cannot enjoy reading a book over and over again, 
there is no use in reading it at all - Oscar Wilde


Misschien vind je dit ook leuk: