6 oktober 2014

M(u)y diary - Week 39 en 40: Boekpresentatie, verdwaald in de Bijenkorf en dagje Weerribben

(jeetje, wat een lange titel) Soms zijn er weken dat ik meer tekst heb dan foto's, en in andere weken schiet ik ineens weer heel veel plaatjes. De afgelopen twee weken behoorden tot die laatste categorie! Ik heb wat leuke dingen gedaan, maar ook gewoon lekker knus in bed gelegen met een boek, en uiteraard gingen er ook wat dingetjes mis... Je ziet het allemaal in deze blogpost!


Twee weken terug waren de Nationale Filmdagen nog steeds bezig, dus nadat ik op vrijdag al naar If I stay was geweest, bezocht ik maandagavond ook nog Chef. Paar kleine kritiekpuntjes qua opbouw en het complete geslachte varken in het begin was ook niet al te prettig, maar over het algemeen een heerlijke en supervrolijke foodfilm! Dinsdag lakte ik mijn nagels weer eens, met een paars sand style-lakje van p2.

Dinsdag aan het eind van de middag ging ik naar Amsterdam-Noord, want ik had met Lieke afgesproken om gezellig samen te koken en eten. We maakten wraps (altijd goed) en dit was op het pontje terug! Woensdag ging ik naar de bibliotheek in Amsterdam om mijn pasje te activeren. Nu heb ik dus twee verschillende abonnementen, haha. Maar ze hebben hier veel meer Young Adult dan thuis, dus dat is leuk. :D

De rest van de dag bracht ik dan ook door met een boek. En regen. En soep (courgette-aardappel met feta en cashewnoten). Soms is dat alles wat je nodig hebt. Donderdagochtend had ik een kamerbezichtiging in Amsterdam Zuidoost, maar helaas stond ik te laag op de lijst om de kamer ook daadwerkelijk te krijgen. Nog even doorzoeken dus!

Soms zijn de zoektermen waarmee mensen op je site komen zó raar. Wat ging hier mis en wáárom kom je hiermee op Muy Maaike? :o Afijn, deze twee D-boeken had ik meegenomen van de bieb en las ik respectievelijk donderdag en vrijdag uit. Lekker veel gelezen dus!

Vrijdagavond ging ik naar een boekpresentatie - niet zo één voor een volwassenenboek waar ik vaker ben geweest, maar van een boek waar ik eigenlijk te oud voor ben, haha (het heet Hoe word ik beroemd?). Maar mijn zusje had een uitnodiging en het was in Amsterdam, dus leek het me eigenlijk wel grappig! Oh, en Ralf Mackenbach, Nils Verkooijen en Hanna Obbeek waren er, dus was het eigenlijk wel het hoogtepunt van mijn weken. (Nee, maar even serieus, we waren met een groepje meisjes en het was gewoon een supergezellige avond!)

Deze foto wint geen prijs voor duidelijkheid, dus even een toelichting: ze hadden een piano op Amsterdam Centraal neergezet en daar konden mensen gewoon op spelen. Zo leuk! Schijnt ik meer steden te zijn geweest. En nog iets leuks: vrijdagavond bereikte ik ook de 150 Bloglovin' volgers! Woehoe, bedankt allemaal! Mocht je me nu nog niet volgen, dan kan dat hier. :) Op naar de 200!

Zaterdag was het weer National Glamour Dag, waarop je in heel veel winkels 20% korting kreeg. Ik ging met mijn moeder en zusje dus even naar de stad, maar kocht eigenlijk alleen dit lichtblauwe rokje bij de H&M, waar je een gratis supertof canvastasje bij kreeg. Oh, en ik sloeg heel veel thee in bij de Xenos: 4 soorten cupcaketea + mango, framboos, appel-kaneel en perzik. Thee = <3 Zondagmiddag hield mijn zusje een high tea voor haar vriendinnen, dus ik hielp zaterdagavond en zondagavond met wat dingen bakken en toen iedereen weg was zondag aten wij de restjes als avondeten, haha.

Zondagavond besloot ik ook dat het weleens tijd was voor een Instagramaccount! (Dit screenshot is later gemaakt, maar oké.) Dus als je behind the scenes, foodfoto's en persoonlijke foto's wil zien, volgen kan hierr. Maandagochtend begon ik met dit heerlijke banana-carrotcakeje en 's middags werd mijn laptop eindelijk gerepareerd bezorgd, dus het was op zich een heel fijne dag, tot ik in Amsterdam aankwam en ontdekte dat ik mijn sleutels was vergeten thuis. *%(*Q#%&)(@ Papa was zo lief om ze helemaal te komen brengen 's avonds laat. Nogmaals bedankt! <3

Dinsdagochtend fietste ik door een vrijwel LEGE Kalverstraat. Wow, dat was weer eens iets anders, haha. Ik had namelijk hoorcollege in het Tuschinski, een heel oud theater, heel tof! 's Middags lakte ik mijn nagels met Will you berry me? van Catrice (ik houd van die namen).

Het waren ook de 'spot de gele tasjes'-dagen bij de Bijenkorf, en waar ik die eerder altijd zorgvuldig vermeed, besloot ik nu om even te kijken of ze nog leuke boekenaanbiedingen hadden. Werd ik dus spontaan claustrofobisch van. En op het einde kon ik de uitgang niet meer vinden. Niet zo'n goed plan dus. Het leuke was wel dat de jongen vóór me op de roltrap een supergrappige pet had, haha. Oh, en het was World Vegetarian Day, dus ik vond dat ik even een foto moest maken van mijn bloemkool-aardappelcurry, ook al was die niet zo fotogeniek.

Donderdag kocht ik een bos wortelen en het leek net of de halve Intratuin uit mijn boodschappentas stak. Gelukkig was het gerecht dat ik ermee maakte superlekker! (Recept binnenkort online!) De keuken zag er iets minder goed uit...

Lekker klooien met Indesign! Zo is aan school werken op vrijdagavond helemaal niet erg. :) Ben stiekem best wel trots op mijn tijdschriftcover, haha. En ook zaterdag begon goed, want ik had van de overgebleven pompoen een pumpkin pie havermouttaartje gemaakt. Alsof dat nog niet goed genoeg was, kon ik voor het eerst gratis reizen met de trein. YAY, daar heb ik zo lang op gewacht!

Mijn ouders zaten dit weekend met mijn opa en oma in en huisje bij de Weerribben en daar ging ik zaterdagochtend tot gisterochtend ook heen. Samenvatting: in een bootje gevaren, door Nederland gereden, naar Blokzijl geweest, reeën in een weiland zien staan, eendjes gevoerd (supercharmante foto), vegetarisch gegourmet en tot slot gisterenochtend de trein gemist. Eh, ja. Lekker abrupt einde, maar het is niet anders! Dus... Hoe gaat het met jullie? Alweer toe aan vakantie, haha?



The true secret of happiness lies in taking a genuine 
interest in all the details of daily life - William Morris


Misschien vind je dit ook leuk: