10 oktober 2014

Dare to wreck #3: Papiergolf en tekenen met glitterlijm

Yay, weer een nieuwe aflevering van de Dare to wreck-challenge! Om de week voer ik - samen met twee andere bloggers - drie opdrachten van dit leuke boekje uit, en dat vind ik zó leuk om te doen! Deze keer moest ik golfen met papier, tekenen met lijm én heel slordig schrijven. In deze blogpost lees je mijn ervaring en zie je foto's van het resultaat!


Opdracht #1: Scheur deze bladzijde uit, maak er een prop van, zet het dagboek neer in een driehoekige vorm en schop/sla de bal onder de driehoek door



Deze opdracht was de eerste waarvoor we ook daadwerkelijk iets uit het boek moesten scheuren. Autsj. Het was de bedoeling dat ik ook een foto zou kunnen laten zien van dat pijnlijke moment, maar ik was vergeten mijn SD-kaartje terug te stoppen in het fototoestel. Eh, ja. Gelukkig kwam de cameravrouw (mijn zusje) er op tijd achter, dus heb ik wel foto's van de eigenlijke opdracht: het golfen! En dat is nog knap lastig, kan ik je vertellen. Als je eindelijk het boek goed hebt staan, wat al niet gemakkelijk is, moet je ook nog eens kunnen mikken. En dat kan ik dus niet. (Op de bovenstaande foto gaat hij ook niet helemaal de goede kant uit.)
Eerst wilde ik - bij gebrek aan een golfclub - het propje erdoorheen slaan. Mis. 'Eén,' grijnsde mijn zusje. Ik legde het propje steeds dichter bij het boek, ging over op schieten met mijn vingers en dacht als een soort gokverslaafde: "Het moet toch een kéér lukken?" En ja, het lukte. Bij veertien ging hij er recht onderdoor. BAM! 'Ik wed dat ik het sneller kan,' zei mijn zusje. Maar dat viel toch nog tegen, haha. 'Eén,' lachte ik. Gefrustreerd ging ze verder. Maar op een gegeven moment raakten we de tel kwijt, dus wie het sneller kon, zullen we nooit weten. Denk jij nou ook dat het veel gemakkelijker kan? Ik zou zeggen: probeer het eens!
PS. Ik heb nu dus een propje papier dat ik niet weg wil gooien. Iemand een suggestie hoe ik dat weer aan het boek kan bevestigen?


Opdracht #2: Teken met lijm
Ja, ik heb rechtsonderin inderdaad een ezelsoor gemaakt. Dat voelt zo vreemd!

Duidelijke opdracht! Maar natuurlijk wilde ik het niet met gewone lijm doen... Dus vanaf het moment dat deze opdracht in mijn mailbox kwam, had ik een ander plan: glitterlijm! Die combinatie van lijm en glitters die je vroeger altijd gebruikte, maar dan zonder het gevolg dat het hele huis nog dagen vol glitters ligt (mijn vader ergerde zich altijd kapot als wij vroeger met glitters in de weer gingen, haha).
Dus fietste ik naar de Action om een pakket met 18 tubetjes glitterlijm te halen, en dit is het resultaat! Het ene tubetje werkte wat meer mee dan de ander, maar over het algemeen vond ik het echt leuk om te doen. En ik vind het er nog best vrolijk uitzien ook! Jullie kunnen wel zien wat het is... Toch? Op het moment van schrijven is het trouwens aan het opdrogen, ik ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk wordt. Edit: het is echt perfect opgedroogd, yay!


Opdracht #3: Schrijf slordig, nu

Eigenlijk is er vrij weinig te zeggen over deze opdracht - want slordig schrijven, dat kan ik wel! Ik beeldde me gewoon in dat ik zo'n hoorcollege had waarin de leraar vliegensvlug van de ene naar de andere dia ging. Dan ga ik altijd supersnel en dus superslordig schrijven. Het enige verschil is dat ik lelijke letters in aantekening vaak bij het doorlezen nog leesbaarder maak, dus voor een perfectionist als ik is het vrij lastig om het nu zo te laten. En verder, tja, ik heb gewoon een onzinnig verhaaltje opgehangen over mijn dag en zo. In vijf verschillende kleurtjes, zoals je misschien wel kon verwachten als je de andere posts ook hebt gelezen, haha. Kleur is leuk!

Als je ook benieuwd bent naar hoe Marlot en Audrey dezelfde opdrachten hebben uitgevoerd, lees dan ook hun blogs vandaag!

Heb jij weleens met lijm getekend?



People put limitations on their creativity, believing 
they have to rely on what they know and what 
they have done - Bertrand Piccard


Misschien vind je dit ook leuk: