24 september 2014

Recept: Pasta pesto met (vega)kip, artisjok en olijf

Ik ben nooit een enorme pasta-eter geweest; je maakte mij vroeger blijer met aardappelen, groente, vlees dan met spaghetti. Maar de afgelopen tijd heb ik steeds meer lekkere pastarecepten ontdekt, en met deze variant ben ik helemaal om! Ik houd van alle ingrediënten apart en samen zijn ze echt geweldig. Ook nog eens heel snel klaar! Er zijn wat overeenkomsten met dit saladerecept dat ik ruim 4,5 maand geleden postte, maar de pasta maakt het toch heel anders. Zit je al klaar voor het recept?


Dit heb je nodig (voor 2 personen):
160 gram spaghetti
4 scheutjes olijfolie
1 kleine citroen
2 teentjes knoflook
1 theelepel zeezout
6 theelepels pesto alla Govenese
150 à 200 gram vegetarische kipstukjes (die van de Vegetarische Slager zijn superlekker, dat is 160g)
6 artisjokharten uit blik
10 zwarte olijven
2 eetlepels rucola
50 gram grana padano

Zo maak je het!
1. Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking.
2. Snijd intussen de artisjokharten in stukjes en de olijven in ringetjes en rasp de kaas.
3. Bak de kipstukjes in 2 scheutjes olijfolie.
4. Giet de spaghetti af en voeg nog 2 scheutjes olijfolie, sap van een kleine citroen, een theelepel zeezout en 6 theelepeltjes pesto toe. Pers er 2 kleine teentjes knoflook boven uit en roer dit allemaal door elkaar.
5. Meng de stukjes artisjok, olijf en de kip door de spaghetti. Strooi de rucola en kaas eroverheen.

Houd jij van pasta?

PS. Dit recept heb ik, net als de pizzarolletjes bedacht voor Recipay, waar je geld kunt verdienen met recepten. Hoe leuk is dat?! (en nee, dit is niet gesponsord, haha)



If your mother cooks Italian food, why should 
you go to a restaurant? - Martin Scorsese
Alleen even "If your mother cooks" vervangen door 'If you can cook"...


Misschien vind je dit ook leuk: