22 september 2014

M(u)y diary - Week 37 en 38: Manuscripta, HEMA Blog Academy, Appelpop en mooi weer

Yes, de lekker lange photodiary is weer terug! Waar ik jullie twee weken terug vooral tekst voorschotelde, heb ik nu ook weer een aantal foto's. Want wat heb ik veel leuke dingen gedaan! Wat mij betreft mag elke week wel zo zijn, haha. Kijk je mee naar de foto's? :)



Te beginnen met Manuscripta! Hier ging ik zondag 7 september heen en ik had jullie eigenlijk een apart blogje beloofd, maar toen kwam dat gedoe met mijn laptop, dus nu krijgen jullie het hier. :) Manuscripta is de jaarlijkse opening van het nieuwe boekenseizoen, het vond altijd plaats in de Westergasfabriek in Amsterdam en je moest ervoor betalen, maar dit jaar was het voor het eerst in het centrum van Utrecht - gratis! Ik had met niet-bloggende boekblogger Esmee afgesproken op het station en toen gingen we op zoek naar theater Kikker, waar chicklitschrijfster Jill Mansell werd geïnterviewd. We zaten op de eerste rij, dus met goed uitzicht! Na afloop signeerde Jill, ik had zelf geen boeken mee om te signeren maar Esmee had er één dubbel en die mocht ik hebben, heel lief! Daar staat nu dus een krabbel op van Jill Mansell, en de kaft van dit lege notitieboekje onderging dezelfde behandeling. Write a book in it, zei Jill. Dus dat ga ik doen. Daarna zouden we eigenlijk nog naar andere interviews gaan kijken, maar we besloten toch maar een beetje rond te blijven hangen op het plein met kraampjes van uitgeverijen, haha. Naast de handtekening van Jill Mansell zie je ook de krabbels van Lisette Jonkman, Eline Stiekema, Elsbeth Witt en Shemara Jasmine. Yay!

Wel gingen we nog naar het interview met John Boyne, van onder andere De jongen in de gestreepte pyjama. Niet op de voorste rij zoals je ziet, haha, maar ook heel interessant om te horen! Daarna liepen we nog langs wat kraampjes en beluisterden we een kort interview met kookboekenschrijfster Yvette van Boven, maar toen gingen we snel weer weg. De reden? We wilden nog naar het Boekenfestijn! Dat sloot om 18,00, dus ja. Rechts de buit van de hele dag! Er zit niet heel veel logica in, behalve dat ze op grootte liggen, dus ik zal het even toelichten, haha. Het onderste boek is een vegetarisch kookboek, gekocht op het Boekenfestijn (weet even geen prijzen), boek daarboven is Beauty van Cynthia, dat er ook lag voor maar €4! Normaal is het €15, maar dat vind ik eigenlijk te duur. De drie boeken daarboven zijn ook van het Boekenfestijn, maar Daglicht van Marion Pauw is van Manuscripta, dat had ik gewonnen met een soort kraslot. Ik ben niet zo van de literaire thrillers, maar ik ga het wel een kans geven. Ooit. Het op één na bovenste boek is het gesigneerde boek van Jill Mansell, en helemaal bovenop ligt ook nog een vegetarisch kookboekje van het Boekenfestijn. Blij mee!

Omdat ik nu vrijwel elke dag kook en het dus niet meer echt bijzonder is als ik weer eens een receptje in elkaar heb geflanst (én jullie veel terugzien in de vorm van een recept), maak ik de laatste tijd niet echt veel foodfoto's meer voor in mijn diary. Maar omdat ik daar altijd wel leuke reacties op kreeg: there you go, haha. Dit recept ga ik nog een keer beter maken en dan zien jullie het nog wel een keer terug. Ooit. Ik vond het wel een beetje een Kerstrecept, dus wie weet duurt het nog heel lang, haha. Op de rechterfoto zie je mijn nagels gelakt met Mint me up van Catrice! Ik ben niet weg van de nagellak van dat merk, maar dit is echt een heel mooi kleurtje. Beide foto's zijn overigens van dinsdag de 9e.

De dag erna ging ik naar de HEMA Blog Academy! Ik was er samen met 999 anderen (de meeste bloggers, maar niet iedereen), dus jullie hebben er vast al wat over gelezen, haha. De dag in het kort: ik had afgesproken op het station met een aantal meiden uit een bloggers-Facebookgroep, waar ik ook Marlot en Christine ontmoette. Het HEMA hoofdkantoor zit in Amsterdam Noord, dus moesten we eerst met het pontje. We stonden met allemaal meisjes en jonge vrouwen op een boot, aan wie je vrij goed kon zien dat het allemaal bloggers waren, haha, heel grappig! Eerst kregen we welkomstpraatjes van de CEO en de manager van het bedrijf, die ook een beetje uitlegden over de visie en filmpjes lieten zien. Vervolgens kwamen er vier bloggers op het podium, die ik eerlijk gezegd allemaal nog niet kende, maar daar mochten we in ieder geval vragen aan stellen, omdat zij vier van de tweeëntwintig officiële HEMA-bloggers zijn. Er was een korte pauze, waarin ik ineens Karlijn zag staan - ik volg haar al een hele tijd maar wist niet dat ze zou komen, dus dat was wel heel gezellig! Na de pauze kregen we een soort blogworkshop van Yara Michels, die dit jaar een Bloglovin' Award heeft gewonnen. Dat was echt het beste gedeelte van het programma, superinspirerend! Vervolgens werd er nog wat uitgelegd over de HEMA blog, de aanleiding voor de hele middag, en daarna was het afgelopen. Marlot, Lisanne en Ellis gingen meteen naar huis, maar ik heb met Christine nog een broodje falafel gegeten bij Maoz en lekker gekletst. Was een gezellige dag!

Goed, vanaf nu zal ik wat minder typen, het gaat tenslotte om de foto's, haha. De linkerfoto is van donderdag en is waarschijnlijk wat onduidelijk, maar dit is de samenvatting: zon, muziek, eten en klasgenoten. Gezellig dus. Die avond las ik ook Crash uit, het boek dat me heeft geholpen om uit mijn leesdip te komen. De rechterfoto is van vrijdag, toen ik kinderen vroeg om in mijn boekje te tekenen. Als je daar meer over wilt lezen kun je dit artikel lezen!

Vrijdag begon ik ook in Paper towns, dat ik zaterdag al uitlas. De recensie staat al online! Daarna was het tijd voor Appelpop - een gratis festival in Tiel - met mijn zusje. :D Hoe langer je naar deze foto kijkt, hoe vreemder ik ga kijken, dus eh, ja.

We hebben optredens gezien van Chef'Special, een bandje waarvan ik de naam ben vergeten, Jacqueline Govaert, Caro Emerald en Kensington. Alle bovenstaande foto's zijn van Jacqueline, niet alleen omdat we daar het dichtstbij stonden maar ook omdat ik haar optreden het leukst vond om te zien. Niet omdat de muziek het leukst was, maar het is gewoon zo tof om te zien hoeveel plezier de heeft in het optreden! Chef'Special en Kensington waren ook heel goed, alleen daar stonden we vrij ver weg, maar Caro Emerald vind ik niks. 

Die zondag gingen we op bezoek bij oma, die jarig was. Supergezellig om alle familie weer te zijn! Daar heb ik verder geen foto's van of zo, dus de volgende foto is alweer van maandagavond. 's Middags was het supermooi weer en heb ik weer met een paar klasgenoten in een parkje gezeten, en 's avonds kwam ik er ineens achter dat Grease op tv was! En tja, dat kon ik natuurlijk niet overslaan. (Het lijkt hier trouwens of John Travolta een blauw oog heeft, maar dat is dus niet zo hè.) De rechterfoto is van dinsdag, toen ik mijn nagels had gelakt met een lakje van Essence. Weten jullie nog dat ik me voor had genomen om dit jaar 50 keer mijn nagels te lakken? Ik ben aardig op weg om mijn achterstand in te halen! En ik ben verliefd op de kwaliteit van iPhonefoto's vergeleken met die van de iPod Touch, <3

Ook woensdag was het weer mooi weer, dus ik besloot dat ik een jurkje aan wilde vóór het te laat was. Er zit een vlek op mijn spiegel en de foto is vaag, maar ik houd van het jurkje en het gaat om het idee. Bij het vak Beeld moesten we lettertypes natekenen en dat was verrassend verslavend! Misschien moet ik daar een nieuwe hobby van maken, haha. Ook las ik Incognito van Henk Rijks uit en ik spotte het kortste dankwoord dat ik tot nu toe heb gelezen. Kort maar krachtig, haha! Er komt nog een recensie online, maar ik kan al wel zeggen dat ik het boek zeker een aanrader vind.

Donderdag t/m zondag zijn samen te vatten in drie foto's. Donderdag was om verschillende redenen een bweh-dagje, waarop ik besloot dat ik toen al naar huis wilde in plaats van vrijdag. Mijn ouders hadden net besloten om (waarschijnlijk de laatste keer dit jaar) te gaan barbecueën, dus de avond maakte mijn dag stukken beter. :) De rest van het weekend was vrij lui - vrijdagmiddag ging ik naar de film If I stay, die ik echt supermooi vond! Ik denk dat er nog een minirecensie online komt.
Het thuiskomen donderdag was trouwens ook extra leuk omdat er twee recensie-exemplaren van J. Lynn op me lagen te wachten! Ik begon meteen in IJskoud (recensie binnenkort online) en las hem vrijdagavond al uit. Zaterdag was lui zijn en bloggen. Op het moment dat ik dit typ is het zondagmiddag. Vanochtend ben ik een paar uur lang bezig geweest met de Dare to wreck-opdrachten van deze week, superleuk om te doen! Dit is een sneak peek voor vrijdag, haha. Ik ga nu proberen alle blogposts voor de aankomende week klaar te zetten en vanavond met de trein terug naar Amsterdam. Happy week to y'all!

Maak jij veel foto's in je dagelijks leven?



The more you love a memory, the stronger 
and stranger it is -  Vladimir Nabokov


Misschien vind je dit ook leuk: