7 september 2014

M(u)y diary - Week 35 en 36: Nieuwe studie, nieuwe stad

Hoi! Dit keer komt de "M(u)y diary" om een aantal redenen een dagje eerder online, waaronder het feit dat ik vandaag naar Manuscripta ga en daar graag een apart artikel over wil schrijven. En er is nog iets wat anders is: normaal draait het in deze artikelen vooral om de foto's, maar dit keer speelt tekst de hoofdrol. Ik ben namelijk op de meeste momenten compleet vergeten om foto's te maken! Audrey schreef laatst iets waar ik me wel in kan vinden: te druk met leven om foto’s te maken. Want ja, zo was het! Oké, ik geef toe, ik heb meerdere keren lui een film gekeken, maar op de momenten die fotowaardig waren, was ik niet bezig met foto's. Maar omdat ik toch graag een beetje van mijn weken wil delen, doe ik het in een kort verhaaltje - mét een paar foto's. :)


Te beginnen met maandag de 25e! 's Ochtends ging ik nog even naar de stad voor wat schoolspullen (lekker last minute) en laatste dingetjes voor mijn kamertje. En 's middags zetten mijn ouders mij (en met mij een aantal dozen) af in Amsterdam! Oh, en ook leuk te vertellen: die avond ging ik meteen, tijdens een wandelingetje door de buurt, voor de eerste keer een ijsje halen: suikervrije chocolade-ijs welteverstaan. Hoe leuk is dat?! Eigenlijk smaakte het bijna als normaal ijs, in ieder geval best lekker. Wel jammer dat het hoorntje waarschijnlijk niet suikervrij was. ;)

Dinsdag had ik mijn eerste introductiedag, waar jullie in dit kletsartikel al iets over konden lezen. Korte samenvatting: welkomstpraatje, klas ontmoeten en in groepjes de stad in om een soort nieuwsitem inclusief interviews te maken over Amsterdam - maar ook dat ging vooral om het kennismaken. Het was best gezellig! Daarna maakte ik pas de eerste foto, namelijk van de eerste maaltijd die ik voor mezelf maakte. Heel lui: falafel.  Het leek me namelijk nogal slecht om op de eerste dag al meteen een pizza in de oven te schuiven...

Woensdag was ik vrij, dus had ik het plan om 4 uur lang doelloos door Amsterdam te struinen. Of nou ja, wel een beetje met een doel: door kleine straatjes op gevoel richting het centrum lopen. (Met als einddoel de Forever 21.) Helaas is mijn richtingsgevoel niet bepaald iets om over naar huis te schrijven, dus heb ik uiteindelijk maar gewoon de bordjes naar Centraal Station gevolgd - die uiteraard compleet de andere richting uitwezen. Maar goed, onderweg zal ik wel wat leuke dingen, en daar ging het tenslotte om! Daar had ik jullie graag wat mooie foto's van willen laten zien, alleen bleek het SD-kaartje van m'n camera nog in mijn laptop te zitten. Yep, welcome to my life. Jullie moeten het dus doen met de foto hieronder, van een klein molentje dat zomaar ergens verstopt stond.


Donderdag had ik mijn tweede introductiedag: uitgebreide uitleg over alle vakken die we krijgen, diagnostische taaltoets, nog meer kennismaken en tot slot een soort festival van de HvA. En dat was ook meteen alweer het einde van de (zeer korte) introductie! Vrijdag was ik dus ook vrij, dus ging ik met de trein terug naar huis. Ik maakte een foto vanuit de trein:


In het weekend heb ik eigenlijk niet veel bijzonders gedaan: vooral films gekeken en weer even naar de stad geweest voor een nieuwe tas mét laptopvak. Ik bleef tot maandagavond, en toen ging ik weer met de trein naar huis en bus naar huis.
En toen had ik dinsdag mijn eerste colleges! We begonnen in een enorme zaal met 11 klassen, dus dat was echt heel anders dan op de middelbare school, haha, maar we hebben vaak wel gewoon les in lokalen. Tot nu toe lijken alle vakken me wel leuk/interessant, dus dat is heel fijn. :)
Veel college heb ik alleen nog niet gehad, want woensdag was ik alwéér vrij. Ik maakte de foto rechts, want de pistoletjes en de aardbeien waren in de aanbieding en toen was ik even gelukkig. Ik had niet echt veel plannen, maar ik wilde wel even langs de Action, dus zocht ik op waar de dichtstbijzijnde was. Onderweg kwam ik langs het Vondelpark en de I Amsterdam-letters, wat ik helemaal niet wist, dus toen heb ik ook nog even de toerist uitgehangen:


Het was woensdag ook supermooi weer, dus toen ik terugkwam, ging ik in het Westerpark liggen met een boek (ik was eigenlijk bezig in een andere, maar daar kreeg ik een leesdipje van, dus gebruik ik nu deze om daar weer uit te komen). Genieten!
Donderdag had ik weer gewoon les, maar om half 3 was ik al klaar, dus sprak ik om kwart over 3 af met Lieke. Heel gezellig! We hebben wat gedronken bij haar universiteit en ruim 2 uur zitten kletsen. Eigenlijk waren we van plan om een filmpje op te nemen voor mijn blog, maar daar kwamen we helemaal niet aan toe, haha. Lijkt me zeker leuk om vaker af te spreken!
Vrijdag had ik alleen 's ochtends college, en we mochten nog eerder weg ook, dus ging ik halverwege de middag weer naar huis. Normaal heb ik best wel geluk met treinreizen, in de zin dat ik weinig vertraging heb, maar deze trein bleef gewoon een halfuur te lang in Utrecht wachten.  Er bleven maar mensen instappen, en uiteindelijk werd er omgeroepen dat de trein overvol was - of er misschien mensen op de volgende trein wilden wachten. Eh...
's Avonds keek ik een 'familiekomedie' waarin alleen maar werd gehuild. Het bleek overigens ook een kerstfilm te zijn, maar dat maakte me niet uit:


En dan zijn we alweer aangekomen bij de laatste foto! Die is van gisteren, op het moment dat ik het typ nog vandaag, haha. Ja jongens, jullie zien het goed: ik heb ook eindelijk een mobiel. Nu ben ik niet meer de enige jongere in Nederland zonder WhatsApp. ;) Ik kan er helaas nog niets mee omdat ik hier geen simkaartje heb, maar het gaat om het idee.

Ik wil even afsluiten met een korte huishoudelijke mededeling: ik typ dit vanaf de computer van mijn ouders, omdat mijn laptop de oplader niet meer pakt. ~(*$^@*!$^!*@$&@. Afijn, hopelijk kan hij nog gerepareerd worden, maar dat betekent dus wel dat ik niet precies weet of ik hem kwijt ben en hoe lang, of ik wel kan bloggen, etc. Alvast sorry als er even niets online komt!

Dus ja, dat was het! Vandaag ga ik naar Manuscripta, de opening van een nieuw boekenseizoen, hopelijk allemaal toffe schrijvers en leuke bookbloggers ontmoeten. En het is ook Boekenfestijn in Utrecht, dus misschien breid ik ook mijn boekencollectie nog wel wat uit, ook al ga ik me proberen in te houden, haha. De volgende keer dus weer gewoon een diary vol foto's, maar vandaag moeten jullie het even hiermee doen. Fijne zondag allemaal! <3

Ga jij vandaag nog iets leuks doen?


Life is a song - sing it. Life is a game - play it. Life is a challenge - meet it. 
Life is a dream - realize it. Life is a sacrifice - offer it. Life is love - enjoy it 
Sai Baba


Misschien vind je dit ook leuk: