4 september 2014

Dare to wreck (this journal)!

Ik ga over het algemeen heel zuinig om met mijn boeken: ik sla geen hoekjes om, ik leen ze niet uit - niet alleen omdat ik geen idee heb aan wie, maar ook omdat ik ze zo mooi mogelijk wil houden - en als de randjes kapot gaan vind ik dat op z'n zachtst gezegd niet leuk. Laat staan dat ik erin schrijf of ze meeneem onder de douche! Maar het boek Wreck this journal van Keri Smith daagt je uit om dit juist te doen, en ik ga de uitdaging aan: samen met medebloggers start ik een challenge. In dit artikel leg ik die uit!


Allereerst even een uitleg voor degenen die dit boek niet kennen: Wreck this journal heeft op elke pagina een opdracht, met als doel om het boek helemaal te ruïneren en zo je creativiteit te kunnen uiten. Ik heb dit boek al héél lang in huis, maar heb er nog vrij weinig mee gedaan. En als je de volgende foto's ziet, snap je vast wel waarom ik daar (als perfectionist) een beetje bang voor ben:





En ik ben niet de enige met zo'n ongebruikt boek! Op Twitter belandde ik in een gesprek met Audrey en Marlot, die hetzelfde probleem hadden: wél heel graag willen wrecken, maar niet durven. En Twitter zou Twitter niet zijn als er geen geweldige ideeën zouden ontstaan, dus was er een nieuw plan geboren: tijd voor een creatieve challenge! Vanaf volgende week verschijnt er op alle drie onze blogs om de vrijdag een artikel over onze wreck-ervaringen. Voor elke 'editie' slaan we het boek alle drie open op een random pagina. Vervolgens voeren we deze drie opdrachten allemaal uit, ieder op onze eigen manier. Ik ben nu al benieuwd naar de verschillen! Ben jij al nieuwsgierig naar de eerste drie opdrachten die we uitvoeren? Dan zie ik je volgende week vrijdag graag terug!

Voor nu heb ik alvast wat wreck-inpiratie van anderen voor jullie verzameld. Ik kan niet beloven dat mijn boek net zo mooi wordt (lees: mijn boek wordt absolúút niet zo mooi), maar het gaat om het idee. ;)

Wreck this journal! This is awesome. I would do this but I don't think it would look that good!!

Wreck this journal inspiration - frozen (disney) inspired

Poke Holes In This Page Using A Pencil.

Wreck this journal

Wreck this journal

wtj wreck this journal - write one word over and over

Wreck This Journal Idea

Al deze afbeeldingen komen van Pinterest, hier kun je nog veel meer inspiratie vinden!

Zou jij zomaar een boek kunnen (en willen) vernielen?



The comfort zone is the great enemy to creativity; moving 
beyond it necessitates intuition, which in turn configures 
new perspectives and conquers fears - Dan Stevens


Misschien vind je dit ook leuk: