26 september 2014

Dare to wreck #2: Schoolfoto's met snorren, gefeliciflapstaart en mega melig

Tijd voor deel 2 van de Dare to wreck-challenge! Samen met medebloggers doe ik elke twee weken, drie opdrachten uit dit leuke boekje. Waar ik vorige week aan de slag ging met aardappelen en kindertekeningen, hield ik me dit keer bezig met lelijke foto's, leuke woorden en heel veel cirkels. In deze blogpost lees je mijn verhaal en zie je foto's van het resultaat!


Opdracht #1: Plak hier een foto van jezelf die je niet mooi vindt en vermink hem

Yes, leuk, mezelf verminken! En dat is niet eens sarcastisch. Omdat het algemeen bekend is dat schoolfoto's de lelijkste foto's ooit zijn (en de schoolfotograaf sowieso een verschrikking is), was mijn keuze snel gemaakt. En waarom dan niet meteen 6 foto's pakken? Ze zijn niet allemaal even recent, maar die met bril vond ik zo verschrikkelijk dat die er ook gewoon bij moesten, haha. De grote foto is de ergste om 3 redenen:
1. Ooit je eigen haar geknipt? Ik wel. Een paar weken vóórdat deze foto werd genomen, zat ik met mijn zusje in de camper van opa en oma en besloten we dat we best even de schaar in onze pony's konden zetten. En waarom zou je dat dan recht doen?
2. Over schots en scheef gesproken... Ik had duidelijk nog geen beugel gehad.
3. Eh, die bril zegt genoeg, toch?

Vol enthousiasme ging ik aan de slag met een zwarte stift - permanent, uiteraard. En toen werden die 6 meisjes ineens een gothic-kleuter, een circusdirecteur, een vakantieganger, Donald Duck, Minnie Mouse en een mislukt Venetiaans maskermeisje. Stukken beter.


Opdracht #2: Plak hier een bladzijde uit een tijdschrift en omcirkel woorden die je leuk vindt

Omdat ik één artikel een beetje weinig vond, ging ik voor deze opdracht aan de slag met meerdere oude tijdschriften. Ik vond een Tina uit 2008, oude MEIDENmagazines en heel veel Hitkranten, die eraan moesten geloven. Want ja, die taal is natuurlijk geweldig, haha. Hoteldebotel, gefeliciflapstaart, verkering, msn, giga melige, mega coole, proppievol en ga zo maar door. Omdat het boekje te dik werd als ik ook de rechterpagina vol zou plakken met opgevouwen artikel, plakte ik daar een interview met Barry Atsma. Ik had nog nooit van die naam gehoord (blijkt een acteur te zijn) en de Grazia waar hij in stond was gratis en ongelezen, dus daar kon ik best in knippen. Geen kinderachtige woorden, maar ik vind confronterend, fetisj, weerzinwekkend, luizenvader en circusact ook gewoon leuk klinken. Mission accomplished!



Opdracht #3: Vul deze bladzijde met cirkels
Dit lijkt een supersimpele opdracht, maar jeetje, wat ben ik hier lang mee bezig geweest, haha, ik was echt vergeten hoeveel tijd kleuren kost! Maar het is wel echt heel leuk om te doen, en ik vind het resultaat (ondanks dat ik niet echt mooi heb gekleurd) ook best tof. Ik wilde er ook wat 3D in verwerken, vandaar dat ik uit gekleurd papier nog twee spiralen heb geknipt - als je het boekje op de kop houdt, lijken het net slingers!

Als je ook benieuwd bent naar hoe Marlot en Audrey dezelfde opdrachten hebben uitgevoerd, lees dan ook hun blogs vandaag!

Teken(de) jij ook altijd snorretjes en hoedjes op foto's?



Great creativity is astonishingly, absurdly, rationally, 
irrationally powerful - Andy Hobsbawm


Misschien vind je dit ook leuk: