11 augustus 2014

M(u)y diary: Week 31 en 32

Het is weer maandag, dus tijd voor een nieuwe photodiary! De op één na laatste van mijn zomervakantie, welteverstaan. In vergelijking tot de weken ervóór, waren deze twee weken vrij rustig, maar ik heb alsnog leuke dingen gedaan - onder andere een fotoboek maken, lekker veel in de keuken staan, maar liefst drie keer naar Amsterdam en de verjaardag van mijn zusje. Kijk je mee naar de foto's? :)


In week 31 ben ik voornamelijk bezig geweest met mijn cadeautje voor de verjaardag van mijn zusje: een fotoboek met de hoogtepunten van de 16 jaar van haar leven. Fotoboeken en alle andere vindbare foto's bekijken, foto's maken van de foto's, die gemaakte foto's weer verkleinen en selecteren, in een Word-bestandje zetten, uitprinten, uitknippen (dat heeft mijn moeder gelukkig gedaan, dankjewel mama!), inplakken, erbij schrijven en tekenen... Enorm tijdrovend, dus als je een cadeautje wil dat je minder dan 10 à 20 uur kost is het geen aanrader, haha, maar het is wel superleuk om te doen als je er de tijd en zin voor hebt! Dinsdag begon ik daar dus mee, en de rechterfoto is van woensdagavond, toen ik de heerlijke maaltijdsalade maakte waarvan het recept al online staat.


Work in progress! Die donderdagavond, de 31e, behaalde ik ook lekker op het nippertje mijn doel om 25.000 woorden te schrijven in juli. In het begin ging het heel goed en dacht ik er zelfs over om mijn doel te verschuiven, maar daarna heb ik een aantal dagen niet kunnen schrijven, waardoor ik het toch maar zo liet. Afijn, ik praat jullie nog wel een keer bij in een kletspraatje of zo. :)


Donderdagavond laat kwam ook mijn zusje weer thuis uit Indonesië. Heel vreemd, aan de ene kant is het alsof ze nooit weg is geweest, terwijl zij juist met heel veel nieuwe ervaringen terugkomt, haha.
Vrijdag reed ik met papa op en neer naar Diemen (bij Amsterdam) om daar naar een kamer te kijken, dit is één van de (slechte) foto's die ik maakte. De kamer heb ik helaas niet gekregen!


Vrijdagavond keken we met z'n allen naar de honderden foto's die mijn zusje had gemaakt. Leuk om te zien! Ze had ook nog heel lief een paar cadeautjes meegebracht, waaronder dit mooie kralenarmbandje.


Zaterdagavond was dan eindelijk het fotoboek af, yay! Dat mocht ook wel, want ik moest daarna nog 2 taarten bakken, haha. Na zondag mijn zusje gefeliciteerd te hebben vertrok ik zondag namelijk naar Amsterdam. Ik had recepten ingezonden voor de Culy Bake Off en mijn kwarktaart met vruchten en noten zat, samen met nog vier andere recepten, in de finale, superleuk! De finale vond plaats in koffiebar Quartier Putain op de Wallen. Leuk detail: als je hier koffie koopt, krijg je een muntje en mag je een nummer uitzoeken van de jukebox. Je leest het goed: er staat een jukebox! Liefde.


Hier staan ze dan, de vijf inzendingen! De tweede van links is overigens van mij. Ik heb helaas niet gewonnen, maar ben al heel blij dat ik in de finale zat. Het recept komt als het goed is deze week op Culy.nl!
De rest van de dag heb ik dus gewoon mijn zusjes verjaardag gevierd, met bezoek en zo.


Maandag las ik Reasons to be happy uit, een Engels boekje dat ik voor 2 euro op het Boekenfestijn had gekocht, en keek ik Two Weeks Notice. Die kwam laatst op tv, maar daar kwam ik te laat achter, dus haalde ik 'm maar even bij de bieb, haha. Komt uiteraard nog terug in een filmartikel!
Dinsdagmiddag gingen we naar vluchthaven(tje) Teuge. Mijn vader ging daar vliegen in zo'n klein vliegtuigje - dat hadden wij hem voor z'n verjaardag gegeven. Niets voor mij, haha, maar hij vond het gelukkig leuk. Dinsdagavond ging ik naar een soort afscheidsfeestje van een vriendin, die de dag erna naar Amerika vloog om daar te gaan studeren. Wow.


Van afgelopen woensdag en donderdag heb ik ineens heel veel foto's. Om te beginnen deze supervullende maar ook superlekkere lunch: Turks brood met pesto, mozzarella, tomaat en basilicum uit de oven. Ik word zo blij van gesmolten mozzarella. <3 's Middags was mijn op één na laatste werkdag bij de bibliotheek, maar de laatste in mijn eigen dorp. Ik maakte daarom een paar appelcupcakes met karamelsaus en nootjes, die gelukkig erg goed in de smaak vielen.


Van de bieb kreeg ik een cadeaubon én deze mooie bloemen, waar ik helemaal happy mee was. Heb er de hele terugweg op de fiets aan geroken, haha. 's Avonds speelden we het spelletje Boonanza, want ik had mijn zusje een uitbreidingssetje gegeven voor haar verjaardag. Erg leuk!


Woensdagochtend ontbeten we bij IKEA: broodje met ei en pindakaas (niet op elkaar dus maar elke helft iets, hè), croissantje met kaas en een American pancake. Heel anders dan mijn gewoonlijke havermoutontbijtje, maar ook weleens lekker! Daarna liepen we nog de hele winkel door, onder andere om inspiratie op te doen voor mijn kamer. Dit kleurrijke schilderij hing in de koopjeshoek en ik kon het niet laten om er een foto van te maken. Uiltjes!


In de zoektocht naar een nieuwe mobiel belandde ik op de site van T-mobile en ik vond hun cookiemelding te origineel om niet even te delen. Zo leuk bedacht! Of vind ik dat alleen omdat ik van thee houd? Die middag hield ik me ook bezig met het maken van social media icoontjes. Eindelijk heb ik ze! Met dank aan Noortje voor de hulp. :)


Donderdagavond gingen we naar een verjaardag van een kennis, die eindigde onder een dekentje op de bank onder het afdakje in de tuin, haha. 
Vrijdagmiddag ging ik even met mijn vader naar de Makro en ik kocht onder andere dit minibakvormpje van 12 cm doorsnede. Zo. Schattig! Kan ik dadelijk één- à tweepersoonstaartjes maken. <3


Het plan was om die avond te gaan barbecueën, maar toen het keihard begon te regenen zetten we de barbecue onder de paraplu en aten we het binnen op, haha. Als bijgerecht maakte ik deze heerlijke aardappeltjes uit de oven - een sneakpeek van een recept dat binnenkort online komt! Na het eten moest ik écht voor de allerlaatste keer werken bij de bieb. Voelde heel vreemd.
Zaterdag gingen we naar Amsterdam, kijken bij mijn nieuwe kamertje. Ik heb dus iets kleins en tijdelijks bij iemand in huis, maar het is in ieder geval onderdak. Het is vlakbij het Westerpark, waar we even heen liepen. Er zaten twee schattige konijntjes in het gras die wel heel intiem waren - het zou zomaar kunnen dat er over een maand kleine konijntjes zijn, zeg maar.


'We' is trouwens het hele gezin, want na het bekijken van het kamertje liepen we nog lekker door Amsterdam, onder andere door een paar van de 9 straatjes. So beautiful! Credits voor deze foto gaan allemaal naar mijn zusje.
Gisteren gingen we nog naar mijn opa en oma omdat oma jarig was, maar daar heb ik verder geen foto's van of zo. Dus dit was het voor deze keer!

Wat was jouw hoogtepunt van de afgelopen weken?


I like living. I have sometimes been wildly, despairingly, acutely 
miserable, racked with sorrow; but through it all I still know quite 
certainly that just to be alive is a grand thing - Agatha Christie


Misschien vind je dit ook leuk: