20 juli 2014

Tag: Random question generator

Via Google stuitte ik per toeval op de random question generator - een soort programma dat eigenlijk bedoeld is om gemakkelijk een gesprek te starten, maar waar ik andere mogelijkheden in zag. Ik heb er namelijk een tag van gemaakt! De eerste 25 superrandom vragen die me gesteld werden, beantwoord ik in deze blogpost, van of ik huisdieren heb tot of ik blind of doof zou willen zijn. Ben je al benieuwd? :)

(Wegens ernstig gebrek aan een passende afbeelding, hierbij een foto van de prachtige Texelse zonsondergang en een bonusquote.)

1. Wat is je favoriete winkel in het winkelcentrum?
Ik vind de Action, de Xenos en de HEMA heel leuk. Gewoon lekker notitieboekjes kijken en in de Xenos mijn droomhuis bij elkaar fantaseren. Love it! Daarnaast zijn boekenwinkels natuurlijk favoriet, ook al koop ik op zich niet zo heel veel boeken omdat ik ze vaak te duur vind. Met kledingwinkels heb ik in ieder geval het minst.

2. Heb je ooit in een YouTube video gezeten?
Ik heb zelf een paar filmpjes gemaakt, maar daar zie je mij niet in, je hoort in sommige filmpjes alleen mijn stem. Maar ik vraag me altijd af hoe vaak je in je leven op foto's en filmpjes van anderen staat! Misschien zit ik wel in ontzettend veel populaire vlogs als ik gewoon over straat loop, haha.

3. Is het beter om hoge of lage verwachtingen te hebben?
Het antwoord dat ik hierop ga geven is tegenstrijdig met mijn automatisme, haha. Ik denk namelijk dat het beter is om lage verwachtingen te hebben zodat je het alleen maar mee kan vallen, maar mijn hersenen gaan altijd eigenwijs voor de hoge verwachtingen.

4. Waar zou je beter in willen worden? 
Daar heb ik al een keer een blogpost over geschreven: 10 dingen die ik ooit wil leren. Onder andere: gitaar spelen, HTML, buitenlandse talen spreken, schrijven en koken/bakken. Ik wil nooit stoppen met mezelf verbeteren!

5. Heb je huisdieren?
Ja, we hebben twee forpussen, de kleinste papegaaitjes ter wereld. Het mannetje heet Gaai en het vrouwtje heet Merel. Hieronder een paar vage foto's; Gaai is het mannetje met het blauwe, Merel het vrouwtje met een wat geligere gloed. We hebben ook een aantal cavia's gehad, maar sinds de dood van Pluisje, inmiddels alweer een paar jaar geleden, hebben we geen nieuwe meer gekocht.


6. In welke positie slaap je?
Haha, lekkere gespreksopening! Maar goed, ik slaap altijd op mijn rug. Zelfs als ik op mijn zij probeer te slapen, word ik toch altijd weer wakker op mijn rug, haha.

7. Zou je liever een jaar dakloos willen zijn of een jaar in de gevangenis willen zitten? 
Als het echt om dakloos gaan omdat je failliet bent, zou ik voor de gevangenis kiezen. Volgens mij is het daar nog niet eens zo slecht tegenwoordig, in Nederland tenminste. Maar als ik een jaar niet meer in mijn huis zou mogen leven maar wel gewoon geld had, zou ik daar mooi gebruik van maken om lekker avontuurlijk te reizen. Als je dan gewoon naar warme landen gaat, is het helemaal niet zo'n probleem in een tent. Lekker duidelijk antwoord, hè?

8. Douche je 's ochtends of 's avonds?
's Ochtends! Anders word ik écht niet wakker. (Overigens is het in de vakantie vaak het begin van de middag, omdat ik dan gewoon de hele ochtend in mijn pyjama loop, haha.)

9. Hoe vind je je gekookte ei het lekkerst?
Zo hard mogelijk! Zacht eigeel vind ik echt ontzettend vies. Maar ik vind eieren sowieso lekkerder als ze gebakken zijn, of scrambled eggs natuurlijk.

10. Wat was je minst favoriete schoolvak? 
Gym! En toen ik dat in mijn laatste jaar niet meer had was het waarschijnlijk geschiedenis. Op zich vind ik geschiedenis helemaal niet zo erg, maar tijdens die lessen was de leraar de hele tijd aan het praten en op een gegeven moment word het dan moeilijk om je aandacht erbij te houden - ongeveer op het moment dat je op z'n stopwoordjes en vaste gebaartjes gaat letten denk ik, haha.

11. Wat eet je gewoonlijk als ontbijt? 
Havermout! Soms gewoon havermout in de yoghurt, maar soms doe ik iets met de oven. Ik probeer tegenwoordig steeds vaker variaties op het standaard havermoutontbijtje te verzinnen. Binnenkort hopelijk recepten online!

12. Wie was de laatste persoon die je hebt gebeld of ge-sms't?
Kan ik me niet herinneren eigenlijk, ik heb namelijk niet echt een goed werkende mobiel. Dan maar de laatste persoon die ik een berichtje op Facebook heb gestuurd: dat was een vriendin die ik vorige vakantie heb ontmoet en waar ik deze vakantie weer een keer wil mee afspreken.

13. Welke films heb je het vaakst opnieuw gekeken?
Ik heb werkelijk geen idee. Als ik een film heb gezien die ik supergoed/-leuk vond, raak ik gemiddeld een week enigszins geobsedeerd en kijk ik niet alleen de film zo'n beetje elke dag als het kan, maar ook tientallen interviews met de hoofdpersonages. Gevoelig voor obsessies? Wie, ik?

14. Wat zou je doen als je 100 euro zou vinden? 
Sparen. Nee oké, dat lieg ik. Waarschijnlijk boeken en treinkaartjes kopen.

15. Recycle je?
Ja, we scheiden papier, plastic, eierdozen, flesjes en potjes van het andere afval.

16. Zou je je levensduur met 10 jaar willen verkorten om rijk of beroemd te worden? 
Nee, zolang iedereen om me heen gezellig met me mee doet, wil ik zo lang mogelijk blijven leven! Ik kan altijd nog proberen om rijk of beroemd te worden zonder dat ik daar iets voor hoef in te leveren, gewoon op eigen kracht. Hoewel ik eigenlijk niet eens wereldberoemd zou willen zíjn.

17. Wat is je droombaan? 
Ook daar heb ik al een keer een artikel over geschreven! Ik twijfel nog tussen iets in de media, bijvoorbeeld als blogster of bij een creatief bedrijf waar ik ook kan schrijven, en eigenaresse van een gezellige tea room, zodat ik die cupcakes hier links gewoon lekker als werk kan beschouwen.

18. Wat is je favoriete ijssmaak? 
Antwoord op deze vraag is helaas niet mogelijk wegens te groot aanbod van ijssmaken. Ligt er net aan waar ik zin in heb! En wat het aanbod is natuurlijk, sommige ijssalons hebben alleen de standaarddingen als aardbei, banaan en chocola, en sommige hebben ook Oreo en zo. Overigens eet ik niet eens zo heel vaak ijs, dus ik heb nog laaang niet alle ijssmaken geprobeerd, haha.

19. Zou je liever blind of doof willen zijn?
Doof. Mijn moeder heeft een keer een paar dagen niets kunnen horen en is van mening dat dat écht verschrikkelijk is en dat kan ik me ook wel voorstellen, maar voor al mijn hobby's heb ik mijn ogen gewoon harder nodig dan mijn oren. Maar liever allebei niet natuurlijk!

20. Shop je liever online of in een winkel? 
Als het om kleding gaat liever in een winkel, hoewel ik de laatste tijd überhaupt geen zin heb om kleding te kopen. En eigenlijk geldt voor de rest hetzelfde, want hoewel online shoppen voor een lui iemand als ik superhandig en verleidelijk is, zie je in een winkel gewoon beter waar je aan toe bent.

21. Vind je het leuk om te koken?
Volmondig: JA! Maar dat hadden jullie vast al gemerkt aan mijn blog - check hier al mijn recepten, niet voor niets één van de best bekeken categorieën op mijn blog.

22. Praat je liever via de telefoon of face to face?
Ik vind bellen verschrikkelijk, dus doe mij maar face to face. Maar als ik eerlijk ben, ben ik meer een schrijver dan een prater.


23. Wat is je favoriete maaltijd van de dag? 
Ligt eraan wat we 's avonds eten, haha. Vroeger zou ik waarschijnlijk voor de lunch zijn gegaan, maar nu ik met havermout ontbijt vind ik ontbijt ook superlekker. Ik twijfel tussen het ontbijt en het avondeten! Dit is trouwens een van mijn favoriete ontbijtjes.

24. Heb je de laatste tijd iets goeds gelezen?
Aangezien ik in mijn vakantie gemiddeld drie boeken per week lees: jup, genoeg! The Fault in Our Stars, Zo word je verliefd, Zac & Mia... Noem maar op! Ik heb de afgelopen tijd denk ik meer goede boeken gelezen dan boeken die ik echt niet leuk vond. Lees hier al mijn boekrecensies.

25. Zou je liever een arm of een been verliezen?
Een been. Voor veel dingen heb je wel beide armen nodig, en hoewel een been verliezen me ook verschrikkelijk lijkt, heb je die volgens mij minder nodig. En er is altijd nog een beenprothese!

Dat waren al mijn vragen! Hierbij tag ik Alexa, Dagmar, Lisa, Marieke, Audrey, Ilse, Floor en Judith (omdat ik nooit kan kiezen wie ik wil taggen). En natuurlijk iedereen die hem verder ook over wil nemen!
Je kunt mijn vragen overnemen, maar het leukste is natuurlijk om zelf de generator te openen en de eerste 25 vragen over te nemen. Zo heeft iedereen die deze tag doet weer heel andere vragen, maar toch met hetzelfde idee! :)

Wat vind jij van deze tag? Zou jij deze vragen ooit als openingszin van een gesprek gebruiken?



Every man builds his world in his own image. He has the 
power to choose, but no power to escape the necessity 
of choice - Ayn Rand


Misschien vind je dit ook leuk: