28 juli 2014

M(u)y diary: Week 29 en 30

De afgelopen twee weken waren LEUK! Ik houd van vakantie. Ik hielp met koken voor een echt kookboek, ging naar een vriendin in Den Bosch en ook een paar daagjes naar Friesland en hield een supergezellige sleepover met een andere vriendin. Ben je benieuwd naar (lekker veel) foto's van mijn week 29 en 30? Lees dan snel verder!


In mijn vorige diary zei ik dat ik nog wel wat foto's van de bloggersmeeting op zondag 13 juli in Utrecht zou posten, maar meer dan dit wordt het niet, haha. Dit is gelukkig wel meteen de leukste: de groepsfoto! Van links naar rechts: Floor, Linda, Mariska, Luna, Romy, Sanne, Kim, ik, Hester en een halve Lisa (de vrouw die de foto maken kon niet zo goed met een camera overweg). Manon en Carola waren hier helaas al weg.
De rechtse foto is wel gewoon van maandag. Lekker experimenteren met ontbijtjes! Zodra ik het recept van deze healthy breakfast brownie heb geperfectioneerd, zal ik 'm online zetten. :)


Maandagavond een lekkere salade gemaakt! Sla met mango, feta, sesamtofu, cashewnoten en een sesamsinaasappeldressing. En nog meer food (dat ga je nog vaak zien in deze blogpost): dinsdag binnen gepicknickt met mama, yay! Hier heb ik al een column over geschreven.


Dinsdag ook het boek Zo word je verliefd van Cecelia Ahern uitgelezen, wederom als pdf. Supervette aanrader! Er komt nog een recensie op chicklit.nl. 
Woensdag ging ik naar Leiden om een dagje te koken! Vegatopia gaat een kookboek maken en ze hadden op Twitter een oproepje geplaatst wie er mee wilde helpen met koken voor een fotoshoot. En ja, dat leek me wel leuk! Dus treinde ik naar Leiden en kookte ik drie van de recepten die in het kookboek gaan komen, zodat ze daar mooi opgemaakt konden worden en op de foto konden worden gezet. Dit was Chinese aubergine met een Aziatische tomatensalade (als ik het me goed herinner, haha, het was in ieder geval lekker).


Ik maakte ook deze zoete aardappel-curry, die nog lekkerder was! Ook maakte ik nog een rauwe spruitjessalade, maar die heb ik niet op de foto gezet. Toen ik weer op het station was om terug naar huis te gaan, waren ze chocolade aan het uitdelen van de NS. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen!


Donderdag was a red lipstick kind of day! Ik draag best regelmatig lipstick, maar vrijwel nooit rood. Nu had ik er gewoon eens zin in! Ook aten we het allereerste appeltje dit jaar van onze eigen appelboom.


Vrijdag lakte ik mijn nagels weer eens, dit is Lilacism van Essie. En ik las Zoete inval uit - ik was eigenlijk met een ander boek bezig (dat komt zo nog voorbij), maar dit is een dunne chicklit die gemakkelijk even tussendoor kan. Verder schreef ik me officieel in voor mijn opleiding - ik wist al een maandje dat ik was ingeloot, maar nu is het echt echt, haha.


PANNENKOEKEN! Verder geen uitleg nodig. Van zaterdag heb ik geen foto's, ik heb waarschijnlijk gewoon maar wat aangerommeld en geschreven en zo (ik weet het eerlijk gezegd niet meer, heel slecht). Zondag ging ik met de trein naar Den Bosch, waar een vriendin woont. We begonnen de dag bij de Bagels & Beans - ik had een kaneelrozijnbagel met banaan, ahornsiroop en kaneel (lekker!) en een wortelappelsapje. Daarna gingen we even de stad in (ik kocht niks - zijn jullie niet trots op me?) en 's avonds hebben we bij haar thuis gebarbecued.


Maandag gingen we naar Friesland voor een paar daagjes. We reden langs een paar kleine dorpjes, maar helaas regende het die dag nogal. Dit was in ieder geval het uitzicht vanuit ons soort van chaletje! Lekker aan het water. 's Avonds las ik Wacht op mij uit. Als ik blijf  had ik vorige week zaterdag al gelezen. Een recensie van beide boeken samen komt nog online!
De rechtse foto is genomen vanaf een pontje dinsdag, toen we een stukje gingen fietsen.


Dinsdagmiddag huurden we een sloep. Hij was nogal oud en kwam niet heel veel vooruit, waardoor we zelfs moesten roeien op het eind, we namen de verkeerde route en het waaide nogal hard, maar hé, het was leuk om even op het water te zijn. 's Avonds las ik Voor altijd uit. Stukken minder leuk dan Zo word je verliefd, ik vond hem een beetje tegenvallen. Ik weet nog niet of ik hier iets over ga schrijven!
Woensdagmiddag gingen we naar het skûtsjesilen kijken. De bootjes waren nogal ver weg, maar het was op zich wel grappig.


Sunny selfie! Ik ben echt blij dat ik deze hoed heb gekocht. Toen we 's avonds op zoek waren naar een restaurantje, stonden we weer eens voor een open brug. Ik geloof dat ik in Friesland meer open bruggen dan dichte bruggen heb gezien, haha.


Een restaurant vinden bleek nogal een opgave, omdat de meeste restaurants maar weinig vegetarische dingen hadden. Uiteindelijk belandden we met een pizza aan het water in Heeg. Ik had een pizza met champignon, artisjok, zwarte olijf en kaas. En ja, hij was lekker.
Donderdagochtend gingen we alweer naar huis, omdat ik met Matilde had afgesproken. Zo leuk dat ik haar weer een keer zag! De laatste keer was in februari.


Haar trein had anderhalf uur (!!!) vertraging, dus toen ze er eindelijk was en we hadden geluncht, was er helaas niet heel veel meer over van de middag. We kletsen lekker bij, maakten een smoothie en maakten samen met mijn moeder allemaal tapas voor het avondeten. Zo lekker! (Ik had gewaarschuwd door de vele foodfoto's, haha.) We haalden een ijsje na zonsondergang en keken 's avonds laat nog Frozen. 

Matilde had vrijdag aardbeiensokken aan en vond dat ze op de foto moesten. Dus ja, hier zijn ze, haha. Vrijdag maakten we allemaal hapjes (wraps, frambozentiramisubrownies, scones, oreocupcakes, knoflookrozemarijnkaasbrood) voor een high tea . We begonnen in de tuin, maar helaas begon het al snel te regenen. Gelukkig was alles wel superlekker en hebben we ons helemaal vol kunnen eten, haha. Na een wandelingetje in het park moest Matilde helaas alweer naar huis. Maar het was supergezellig!

Ook deze zaterdag heb ik geen foto's gemaakt. Zondag kroop ik weer eens achter de piano! Ik had vroeger les, maar had al een tijdje niet gespeeld. Maar toen ik een video van Rutger zag waarin hij Let it go uit Frozen op de piano speelde, kwam ik op het idee om dat mezelf ook aan te leren. Ik ken inmiddels al een stukje, maar niet alles. Ik lakte trouwens ook mijn nagels met een roze glitterlakje van Bourjois. En dat waren mijn twee weken!

Wat was jouw hoogtepunt van de afgelopen twee weken? Ben jij al op vakantie geweest of ga je misschien nog?



A picture is a poem without words - Horace


Misschien vind je dit ook leuk: