14 juli 2014

M(u)y diary: Week 27 en 28

Het is alweer diary-maandag! De afgelopen twee weken had ik nog steeds vakantie - wordt het al eentonig, haha? Al ruim de helft is voorbij, wow! Deze weken zijn vrij rustig verlopen, maar ik had toch een aantal leuke dingetjes, zoals mijn diploma-uitreiking én mijn eerste bloggersmeeting gisteren. Kijk je mee naar de foto's? :)


Om maar meteen goed te beginnen heb ik hier twee foto's van... juist, eten, haha. 's Middags maakte ik de eieren uit de oven van Teske, maar dan op mijn manier. Ik deelde het met mijn zusje en at er toast bij. Lekker! Hij werd wel een beetje langzaam gaar. 's Middags maakte ik gevulde appel: appel uitgehold en gevuld met appel en rozijnen, en honing/pindakaas/kaneel/wat je maar wil. Ik had het idee al eens vaker op WeHeartIt voorbij zien komen, maar dankzij de foto van Marieke maakte ik het ook eindelijk een keer echt.

Verder heb ik niet zoveel bijzonders gedaan - ik had een deadline voor een recensie en moest het boek nog lezen, haha, dus dat heb ik gedaan. Ik las Juffrouw Holle als pdf, weer iets heel anders dan een gewoon boek! Wel minder fijn, trouwens. De recensie staat inmiddels online op chicklit.nl.
Dinsdag 1 juli bestond mijn blog een halfjaar, yay! Ik weet dat het vergeleken met andere blogs echt heel kort is, maar het voelt echt al heel lang, haha. Ik organiseerde die dag een winactie, waarvan ik inmiddels een winnaar geloot heb. Ook startte ik met het schrijven van mijn verhaal, waarover je in dit artikel meer kunt lezen.

Oké, ik moet eigenlijk echt stoppen met het maken van foodfoto's met mijn iPod, haha, het eten komt dan zo niet tot zijn recht. Afijn, ik maakte die dinsdag ook thuis mijn abrikoosfetaburgers eens, om te bewijzen hoe lekker ze zijn, haha. :) 's Avonds maakten we een lekker wandelingetje in het park en ik had zin om daar een foto van te maken.

Ik moet óók stoppen met foto's maken terwijl ik beweeg en zo, haha. Maar woensdagavond ging ik skeeleren met mijn zusje en toen zagen we een luchtballon opstijgen. Hoewel ik het doodeng zou vinden om erin te vliegen, heb ik op de één of andere manier een zwak voor die dingen. De rechtse foto vond ik later op mijn iPod terug. Zie je mij in actie op de achtergrond, haha?

Donderdagochtend lakte ik mijn nagels met het lakje 016 Horizon van BE Creative. Lekker fris kleurtje! 's Avonds nam ik eindelijk officieel mijn diploma in ontvangst. Meer daarover kun je wederom in deze blogpost lezen!

Vrijdagochtend sprak ik met mijn zusje af in de stad, zij was even langs school geweest en ik had uitgeslapen, haha. Na een paar winkels in te zijn geweest, belandden we bij de Bagels & Beans, om te brainstormen over bloggen en uiteraard ook heerlijk te lunchen. We deelden een oatmeal-bagel met hummus en een speltbagel met vegetarische tonijnsalade. So good. Oh, én een aardbeiensapje! We probeerden een goede foto te maken, maar dat lukte niet echt, haha.

Zaterdag gingen we naar opa en oma, maar 's avonds bakte ik nog even deze white chocolate chip cookies met aardbei en macadamianoten. Ik heb ze zelf niet op (was immers een cadeautje), maar ik heb vernomen dat ze erg lekker waren. :) Ook ontving ik die ochtend een leuk pakketje: een hele set verschillende soorten 'melk' van Rice Dream. Binnenkort waarschijnlijk dus recepten! En om maar even lekker met de foodfoto's verder te gaan: dit recept van Iris/Maura was mijn ontbijt zondag. Ik dacht altijd dat overnight oats niets voor mij zouden zijn, maar uit de oven blijken ze toch wel erg lekker!

Zondag gingen we naar de andere opa en oma (lekker veel in de auto gezeten vorig weekend dus) en toen kreeg ik de taak om de aardappelsalade mooi te versieren. Laat dat maar aan mij over, vind ik helemaal niet erg. :) De rechtse foto is alweer van dinsdag - regen, regen, regen.

Dat weer is wél perfect om te lezen! Ik las De tranen van '88 uit, waarvan de recensie inmiddels al online staat. De rechtse foto is van woensdag: ik moest mijn boeken inleveren en dat is voorlopig meteen de laatste keer dat ik in dit gebouw was. Doei middelbare school! Ik ga je zó erg missen - kuch.

Hmm, wel erg veel eten in deze blogpost, haha. Donderdag maakte ik deze havermoutpannenkoekjes. Normaal mislukken die dingen altijd bij mij, maar met dit recept ging het best goed! Oké, de eerste lading viel een beetje uit elkaar, maar dat is altijd - toch? 's Avonds was er ineens een wolkbreuk en was onze straat verdronken - geen grapje. Zo erg heb ik het nog nooit gezien!

Hmm, nu ik dit terugkijk realiseer ik me dat mijn zusje vaker op de foto's staat dan ik, haha. Maar de volgende keer zal dat niet zo zijn, want mijn stoere kleine zusje met haar veel te grote rugzak zit nu in Indonesië. Wow. Om dat te vieren (haha) maakte ik 's avonds pitapizza's. Veel sneller, gemakkelijker en gezonder dan gewone pizza, maar net zo lekker. :) 's Avonds ging ik naar een vriendin, waar ik twee films keek: The ugly truth en When in Rome. Die komen uiteraard nog terug in een overzichtje!

Naast veel schrijven heb ik ook heel veel gelezen deze week! Zaterdag lag ik Zac & Mia uit en hoewel er nog een recensie online komt, kan ik wel vast verklappen dat ik heel enthousiast ben. 's Avonds ging ik naar een bruiloft van iemand die Chinese roots heeft, dus na afloop kreeg iedereen een Chinees doosje met een gelukskoekje erin mee naar huis. Hoe leuk! Op mijn papiertje stond: Bereid je voor op veelbelovende kansen. Nou, ik ben benieuwd. ;) Was trouwens de allereerste bruiloft die ik meemaakte (nou ja, bruiloftsfeest), wel heel leuk!
Gisteren reisde ik met de trein naar Utrecht voor mijn allereerste bloggersmeeting! Het was supergezellig, maar foto's maken is er een beetje bij ingeschoten, dus ik ga proberen om foto's van de andere bloggers te regelen voor mijn volgende diary, haha. Die houden jullie dus nog tegoed! :) 's Avonds las ik Makkelijk uit en daardoor is het kwart voor twaalf nu ik dit nog typ, dus ik ga snel slapen, haha!

Wat is het leukste dat jij de afgelopen twee weken hebt gedaan?



Take care of all your memories, for you 
cannot relive them - Bob Dylan


Misschien vind je dit ook leuk: