8 juli 2014

Ik typ er lekker op los (over van alles en nog wat)

Zo'n anderhalve maand geleden schreef ik een heel random kletsartikeltje over allerlei dingen die ik wel wil vertellen, maar waar ik geen hele blogpost aan kan wijden. Op deze regenachtige dinsdagochtend heb ik daar weer eens zin in, dus in dit artikel typ ik er lekker op los over van alles en nog wat! (+ laatste kans om mee te doen aan de winactie!) Dus zet lekkere happy muziek op om de regen te negeren (suggestie: onderstaand liedje of de Picnic in the park-playlist van Spotify) en lees mee in mijn random gedachten. :)


Op het moment van schrijven heb ik al zesenhalve week vakantie. (Ik herhaal: zesenhalve week, inderdaad.) Hoewel ik al enorm veel leuke dingen heb gedaan, had ik het, als ik niet beter zou weten, ook geloofd als je me zou vertellen dat het pas de helft was. Ik heb namelijk nog steeds geen vakantiegevoel, haha, denk dat het door het weer komt. Ik ben helemaal niet iemand die van de zon houdt, maar regen is wel weer het andere uiterste, hè. Afijn, gelukkig heb ik ook nog 7 weken vakantie! Minder 'druk' dan de afgelopen weken weliswaar, maar ik ben ook al lekker bezig met het volplannen van de komende tijd. :) Sowieso sta ik elke dag vrij vroeg op. Meestal zorg ik dat ik tussen half 8 en 8 uur wel wakker ben. Dat sluit overigens niet uit dat ik dan weer even verder slaap, haha, maar rond half 9 ben ik altijd uit bed. Dat ik er daarna weer inkruip om in bed te gaan bloggen of lezen en me dan pas na het middaguur aankleed laten we maar even achterwege.

Ook meteen even een korte update over mijn vakantie-to-do-list: daar gaat het best goed mee! Oké, ik heb geen vakantiewerk gevonden, maar om het positief te bekijken: daardoor heb ik wel meer tijd om met de rest aan de slag te gaan. En dat doe ik dan ook! Behalve DIY'en en filmpje maken dan, maar dat staat nog steeds op de planning. Soort van. Oh, en nóg een keer picknicken zou natuurlijk ook niet verkeerd zijn. Maar met dit weer zou de hele picknick in het water vallen... Letterlijk. Met nieuwe recepten verzinnen en proberen gaat het trouwens erg goed! Gisteren maakte ik mini witte chocolade-frambozen-cheesecakes. Ik wilde dit jaar 50 nieuwe dingen (etensdingen dan, hè) maken en dat was nummer 50! En ik ga gewoon lekker goed. :) Ook met mijn boekenchallenge gaat het trouwens goed. Met DIY's en nagels lakken loop ik daarentegen weer achter... Maar ach, we hebben nog bijna een half jaar.

Ik heb trouwens ook mijn diploma! Afgelopen donderdag had ik de uitreiking. Er waren wat speeches vooraf van mensen die ik niet kende en daarna werden er in rondes 5 mensen tegelijk op het podium geroepen. Je schoolfoto's uit de eerste en de zesde op het scherm, een persoonlijk praatje en het tekenen van je diploma. Toen ik aan de beurt was, was ik te druk bezig met het niet struikelen over mijn toga en het trapje dat ik nauwelijks heb gehoord wat ze over me zeiden, volgens mij iets met bijna een 8 gemiddeld en dat ik zulke ingewikkelde vragen stelde (twee keer per jaar, ja). Op de foto hiernaast zie je mij aan die tafel zitten - en ja, we hadden dus toga's aan. Het was superleuk om dat hoedje omhoog te gooien, maar in het ding zelf voelde je je net een zweterige aardappelzak. In de pauzes tussen de rondes door waren trouwens steeds foto's en filmpjes van onze tripjes naar Ieper, Berlijn, etc. Dat was wel heel leuk! Daarnaast werd ik met vijf anderen nog een keer het podium opgeroepen omdat we met boven de 7,5 gemiddeld een lidmaatschap van Socrates ('Het netwerk voor leiders en denkers van de toekomst'), maar ik moet me nog steeds aanmelden. Oeps. Maar goed, ik heb dus mijn diploma!

Ik hoef nu alleen nog maar één keer naar school om mijn boeken in te leveren. Dat betekent ook dat het steeds dichterbij komt dat ik het huis uit ga. Als ik een kamer kan vinden tenminste... Wát een ramp is dat. Ik moet toegeven dat ik nog niet dag en nacht bezig ben met zoeken, ik geef na een halfuur meestal op als ik niets kan vinden, haha. Waarom zijn er niet gewoon voor iedereen betaalbare kamers in Amsterdam? Er bestaat een grote kans dat ik de eerste maanden in een kamer moet wonen die niet van mij is of op een niet zo handige plek ligt, maar ik heb nog steeds de hoop dat er een prachtige grote kamer met badkamer en keuken op mijn pad komt die nog betaalbaar is ook. Eh, ja, droom lekker verder. (Maar mocht iemand van jullie nog dé tip hebben, dan houd ik me aanbevolen.)

Weten jullie trouwens nog dat ik de vorige keer schreef dat ik steeds meer zin kreeg om weer verhalen te gaan schrijven? Jullie raadden het me allemaal aan en ik ben eindelijk weer begonnen, yay! Samen met een vriendin (ik weet dat ze dit leest, dus hoi Karolien!) houd ik een heuse schrijfmaand, die we voor de grap WBSM (Wannabe Bestseller Schrijfster Maand) hebben gedoopt. Het doel: in juli 25.000 woorden te schrijven, de helft van NaNoWriMo dus. Ik lig nu zelfs vóór op schema, met 10.733 woorden in 7 dagen. Whoop, het voelt zo goed! Ik merk wel duidelijk dat ik lange tijd alleen maar recensies en blogs heb geschreven, haha, en ik schrijf ook wel duidelijk anders dan vorig jaar. Ik zette trouwens laatst op Twitter dat ik het schrijven zo leuk vond en toen kreeg ik vragen over of ik het ook op internet ga plaatsen. Ik was wel even confused; zijn er dan mensen die mijn prutjes willen lezen? Maar het antwoord is voorlopig nog even 'nee'. Eerst maar lekker gewoon alles voor mezelf houden, haha, en dan zien we over een tijdje wel verder! Ik hoop trouwens dat ik in november mee kan doen met de echte NaNoWriMo, maar ik vind het zo stom dat ze dat niet meer in de vakantieperiodes doen! November (even serieus, waarom komt daar een rood kringeltje onder?) is altijd een drukke maand, en 2.000 woorden per dag gaat 'm dan denk ik ook niet worden. Maar wie weet!

Ik zit er ook over te denken om een maand gratis Netflix te nemen. Iedereen is zo enthousiast over Orange is the new black en Derek, dat ik toch wel heel erg nieuwsgierig word. Probleempje: als ik dat doe, zit ik waarschijnlijk de hele dag films en series te kijken om er optimaal gebruik van te maken, haha. Drie kwartier Pretty little liars per week (morgen de 100e aflevering!) is nog te doen, maar ik ben nogal verslavingsgevoelig en ik weet niet of dat minder wordt als ik Netflix neem, haha. Wat zouden jullie doen?


Vandaag is ook de laatste dag waarop je mee kunt doen met deze winactie, waarbij je 4 schattige notitieboekjes kunt winnen. Dus grijp je kans en doe nog snel mee! Morgen trek ik een winnaar. En dat gebruik ik mooi als afsluiting van dit onsamenhangende kletsartikeltje. Hoe gaat het met jullie? ;)



Know how to listen, and you will profit even 
from those who talk badly - Plutarch


Misschien vind je dit ook leuk: