30 juni 2014

M(u)y diary: Week 25 en 26

We hebben alweer 26 weken van 2014 gehad, wat betekent dat we op de helft zijn! Wauw, ongelooflijk. Week 25 en 26 waren wederom erg leuke vakantieweken. Ik hielp mee met de verbouwing van de bieb, ging naar het Boekenfestijn, had een Meet & Greet met Elsbeth Witt, logeerde bij opa en oma, ging naar de dierentuin en naar Concert at Sea. Kijk je mee naar de foto's? :)


Twee weken geleden had ik zin in wat ander broodbeleg dan normaal. Ik ontdekte een potje kikkererwten in huis en maakte voor de eerste keer hummus! Ik voegde er dit keer alleen paprikapoeder aan toe en legde er wat tomaat bovenop, maar het lijkt me leuk om ook te gaan experimenteren met andere smaken. Die week werd ook de bieb waar ik werk verbouwd en daar was natuurlijk extra hulp voor nodig. Ik werkte maandagmiddag, dinsdag en woensdag, dus daar heb ik verder geen foto's van.
Donderdag de 19e ging ik met mijn moeder naar het boekenfestijn! De vorige keer in Utrecht was zeer geslaagd, dus haalde ik mama over om mee te gaan. Op de foto kun je het niet echt zien, maar een deel komt vast nog wel voorbij op mijn site! Helaas konden we niet superlang blijven omdat we die middag allebei naar de tandarts moesten. Bwegh.


Toen we thuiskwamen van de tandarts lag er wel een heel leuke brief van DUO op me te wachten: de bevestiging dat ik inderdaad ben ingedeeld in lotingsklasse A en niet mee hoef te loten!
Die middag las ik ook het boek Dansen met herinneringen uit, wat niet alleen betekende dat ik weer een mooi boek had gelezen (de recensie staat inmiddels online), maar ook dat ik op de helft was van mijn 2014 Reading challenge! Ik wil dit jaar 50 boeken lezen en heb er nu dus al 27 gehad (de andere 2 komen nog voorbij in dit artikel). Voor mijn gevoel zijn het er trouwens veel meer, ik vind 27 erg weinig.


Ook vrijdag ging ik weer werken. Om ruimte te maken schreven ze bij de bieb een heleboel DVD's af, die de prullenbak in gingen als het personeel ze niet wilde. Dus kwam ik thuis met 18 nieuwe DVD's  (vooral romantische komedies). Oeps. Toen ik thuiskwam lag er trouwens ook een heel leuk pakketje op me te wachten: ik heb op de blog van Marieke het boek Makkelijk gewonnen en kreeg die binnen uit Engeland - mét handtekening van auteur Tammara Webber. Ben heel benieuwd wat de tekst betekent! (ik ga het boek binnenkort lezen)


Niet dat je ook maar enigszins kunt zien wat ik hier keek op tv, maar goed, dit is dus Bridget Jones. Die vrijdagavond kwam Bridget Jones - The edge of reason op tv en die kon ik natuurlijk niet overslaan.
Zaterdag reisde ik na nog een ochtendje werken naar Utrecht, waar ik naar een Meet & Greet met schrijfster Elsbeth Witt ging! Het 'Baristafeestje' vond plaats in een cafeetje aan de Neude. Elsbeth werd onder andere geïnterviewd door collega-chicklitschrijfster Lisette Jonkman (die Verkikkerd nog voor me signeerde), ging natuurlijk signeren en met iedereen kletsen en je kon taart eten. Ontzettend gezellig! Ik heb de laatste tijd echt heel veel boekevenementen gehad, haha, wauw.


Na afloop ging ik samen met Esmée (die zich gedraagt als een boekblogger maar het eigenlijk niet is, dus ik kan niet linken of zo) nog even Utrecht onveilig maken. Oftewel: de boekwinkel induiken (hoe kan het ook anders) en even toeristje spelen bij de Dom. Ik at in de trein deze meergranentortilla met onder andere hummus, falafel, wortel, tomaat, sla en ui van de AH To Go. Was erg lekker!


Ik ben deze week ook lekker aan de slag geweest met mijn Recipe Journal. Dat is een boekje van Moleskine waar je je eigen recepten in kunt verzamelen, superleuk! Ik heb het een tijdje niet gebruikt, maar ben er nu weer lekker in aan het schrijven. Herkennen jullie het linkse recept? Was de allereerste op mijn site! Die zondag las ik ook het boekje Kussen op de deurklink uit, waaraan ik was begonnen in de trein zaterdag. 


Ook bakte ik deze gezonde cake met onder andere bramen en noten (zoals je kunt zien). Het recept daarvan komt nog een keer online! Zondagavond laat reden papa en ik naar opa en oma, omdat ik daar zou logeren tot dinsdag en het niet handig was om maandagochtend vroeg te gaan. Opa en oma hadden deze rozen, waar een verhaal achter zit: toen ze ze kochten waren ze citroengeel, maar sinds het WK zijn ze knaloranje! Echt heel apart, haha. Maandagmiddag gingen we met zijn drieën naar de kringloop in Dommelen, waar ik deze twee oude boekenweekgeschenken scoorde (De pianoman van Bernlef voor €0,50 en Transit van Hella S. Haasse voor slechts €0,45).



Kersen! You gotta looove cherries. We aten een lekker grote bak leeg. 's Avonds maakte ik het eten klaar. Ik had al een tijdje in mijn hoofd om deze burgers zelf te maken, maar ik had niet verwacht dat ze zowel qua structuur en smaak zo goed zouden lukken! Het recept hiervan komt ook nog online.


Gezellig een spelletje Rummikuppen! Vind ik een vreemd woord trouwens, met die p's. Afijn, over die andere foto: vinden jullie het ook altijd zo leuk om brillen van anderen uit te proberen? Ik wel, ook al heb ik totaal geen brillenhoofd. Dit is de bril van oma en hoewel hij me niet echt heel goed staat, is het nog één van de beste monturen voor mij. Ik vind brillen heel leuk bij anderen, maar ben blij dat ik er geen meer op hoef!


Jeeej, dierentuin! Het merendeel van de foto's van dinsdagmiddag konden jullie al in dit artikel zien, maar dit konijntje dat er ook rondhupste nog niet. Dinsdagavond reed ik met papa weer mee naar huis. Woensdag moest ik werken en bij de bieb nam ik Een weeffout in onze sterren mee. Ik begon er 's avonds meteen in en hoewel ik nog getwijfeld heb om gewoon tot half 4 's nachts door te lezen, heb ik het boek uiteindelijk donderdagochtend uitgelezen. Heb je mijn recensie al gelezen?


Je had vast al gemerkt dat mijn iPod niet zo van tv-schermen houdt, maar goed, donderdagavond had ik dus een film gekeken, één van die 16 van de bieb. Hij heette Guess who en kon sowieso niet slecht zijn, want Ashton Kutcher. Komt uiteraard ook nog terug in een filmoverzicht! De rechtse foto is van vrijdag. Shocking news: ik draag tegenwoordig rokjes. Ik heb nog steeds een hekel aan de panty's die ermee gepaard gaan, maar ik ga eigenlijk steeds meer van rokjes zelf houden. Behalve op de fiets.


Vrijdagavond ging ik naar de voorpremière van The Fault in Our Stars. Yay! Die rechtse foto maakte ik uiteraard nog vóór de film begon. Voor mijn filmrecensie verwijs ik je wederom door naar deze link, maar ik kan je zo ook wel snel vertellen dat ik hem heel goed en mooi vond.


Afgelopen zaterdag was eindelijk het festival waar ik al een tijdje naar uitkeek: Concert at Sea! Selfie met mijn zusje, die een superfestivalproof strikjesachtig ding in haar haar had. :) (geen idee hoe ik het anders moet omschrijven, hoe heet zo'n ding?) We stonden vrij ver vooraan bij een aantal optredens, waaronder dat van Passenger! Hij was echt ongelofelijk goed, en ook nog eens grappig trouwens. Ik denk dat er weinig artiesten zijn die zoveel mensen zó stil krijgen. Echt heel blij dat ik zijn concert heb mogen meemaken!


De linkse foto is van het bandje Sunday Sun. Dat kende ik nog niet, maar ik vond het eigenlijk wel vrolijke muziek! Van de rechtse foto hoef ik jullie natuurlijk niet meer te vertellen wie het is (maar ik doe het toch): Ilse DeLange! Ik vind haar een ontzettend leuke en goede zangeres en het optreden was erg leuk (we stonden ook weer nogal dichtbij). Supergeslaagde dag! Ik houd van festivals.
Gisteren was een uitslaap-, nietsdoe- en blogdagje, waar ik niet echt foto's van heb. Dus is dit het einde van de nogal lange diary van deze keer!

Heb jij nog iets leuks meegemaakt de afgelopen tijd?



Life is like dancing. If we have a big floor, many people will 
dance. Some will get angry when the rhythm changes. But life 
is changing all the time - Miguel Angel Ruiz


Misschien vind je dit ook leuk: