16 juni 2014

M(u)y diary: Week 23 en 24

Welkom in week 25! De tijd gaat echt zo snel. Afgelopen twee weken waren echt enorm leuk: citytrip naar Barcelona, geslaagd zijn, boekpresentatie van Lisette Jonkman, picknicken, heel veel bakken, lezen en skeeleren... Ik houd van vakantie! Van Barcelona zijn aparte verslagen online gekomen, maar desondanks heb ik deze week alsnog best een groot aantal foto's. Kijk maar mee!



Omdat ik de vorige diary twee dagen vervroegd had, hierbij eerst nog wat foto's van zaterdag. Ik kan niet geloven dat dit pas iets meer dan twee weken geleden is! Ik ging naar de boekpresentatie van Lisette Jonkman, mét exclusieve segwaytour, en het was echt superleuk en gezellig. Daarnaast ben ik een beetje verliefd geworden op segways, weet je hoeveel leuker dan fietsen die dingen zijn? Hier lees je mijn hele verslag van die dag, weliswaar een beetje ingekort door Chicklit maar toch de moeite waard. (Oh, en wat betreft die rechtse foto: ik kreeg een bon voor gratis thee van NS. NS kan wel leuk zijn, hoor!)

Zondag t/m donderdag zat ik in Barcelona met mama! We hebben ontzettend genoten, mijn uitgebreide fotoverslagen lees je hier: deel I en deel II. Eigenlijk heb ik helemaal niet geshopt, alleen kocht ik wel dit notitieboekje bij de Spaanse Tiger voor een euro. Ik houd van fruit én van notitieboekjes, dus hij is echt perfect! Alleen nog even bedenken waar ik 'm voor ga gebruiken. In het vliegtuig las ik Geek Girl uit, volgens mij het eerste boek dat ik vrijwillig in het Engels heb gelezen. Was prima te doen en een heel grappig boek! (En nee, het was niet mijn bedoeling om het eruit te laten zien alsof mijn boek een hoed op had.) Vrijdag en zaterdag heb ik volgens mij niet zoveel uitgevoerd, dus de rechtse foto is alweer van zaterdagavond. Eerste ijsje bij onze favoriete ijssalon van het jaar! Ik had de smaken Cookies en Groene appel.

's Avonds maakte ik deze minicitroentaartjes, omdat er bezoek kwam de volgende dag. Het recept staat inmiddels al online! Over de rechterfoto, oké, op de foto zie je het bijna niet en lijkt het net of ik me enorm aanstel, maar er zit dus een snee in m'n vinger. Ik was echt een enorme kluns die avond, haha, eerst zette ik de gebakjes per ongeluk onder de grill in plaats van in de oven en daarna sneed ik mijn vinger aan het blik van de gecondenseerde melk. Welcome to my life.

Zondag was het Eerste Pinksterdag, maar behalve dat er vrienden van mijn ouders kwamen, was het niet zo'n bijzondere dag. Ik lakte ik mijn nagels met naughty & pink! van Essence en 's avonds bakte ik appeltaartbrownies omdat er de volgende dag wéér bezoek zou komen. Het recept komt nog online, dus dit is een sneak preview!

's Avonds kookte ik ook, namelijk dit recept. De foto ernaast is van maandagochtend, lekker een rondje skeeleren! (Dat heb ik wel weer meer gedaan deze week, maar maandagochtend was de eerste keer sinds een tijdje.)

Ik ging tussendoor even op een bankje zitten kijken naar deze lama's en geiten (die ik een beetje op een hond vond lijken). Schattig!

Nou, zoek de verschillen. Op Tweede Pinksterdag 's middags wilden we eigenlijk gaan kanoën met vrienden, maar het begon me toch ineens te plenzen! Toen we weer terug naar huis reden werd het echter weer stralend weer, dus hebben we ergens langs het water gepicknickt.

(Dit water dus.) 's Avonds heerlijk gebarbecued in de tuin, maar daarna begon het weer te regenen. Raar Nederlands weer...

Dinsdagochtend heb ik mijn kamer opgeruimd, en 's middags ben ik met een vriendin naar de kringloop geweest. Minishoplogje! Het bord lijkt me wel heel handig voor partyhapjes, de DVD Wimbledon maakte me nieuwsgierig doordat hij van de makers van Bridget Jones en Love's Actually is en was bovendien maar 50 cent, en de CD (€1,-) bevat allemaal happy liedjes. (Die ik overigens nog niet geluisterd heb.) En woensdagochtend begon eindelijk het nieuwe seizoen van Pretty Little Liars!

De vegetarische salade niçoise die ik woensdagavond samen met mijn vader op tafel zette vond ik wel even een foto waard. Borden opmaken is leuk, haha. Ernaast nog een foto van eten, namelijk de taarten die ik bakte op de dag dat ik zou horen dat ik geslaagd was! Van de rechter komt nog een recept online. (Je merkt wel dat er de komende tijd nogal veel gebakrecepten online komen, haha. En ik maakte een heerlijk toetje, dus dat komt er ook nog aan! Zijn dit nu teveel spoilers?)

YAY, GESLAAGD! Er kwamen wat mensen in bezoek, dus we aten gezellig met zijn allen in de tuin. Zo leuk. :) (Dit recept, trouwens.) Hierrr lees je wat meer over de vrolijke dag.

Wauw, lekker duidelijke foto. Afijn, woensdagochtend keek ik de DVD die ik had gekocht bij de kringloop, hij was best leuk. :) Ook heb ik veel gelezen, met als resultaat dat ik zaterdagochtend The Voice uitlas. (Recensie komt op chicklit.nl.)

Gisteren was het vaderdag! Ik dook 's ochtends een hele poos de keuken in en verzorgde een uitgebreide brunch voor papa. :) (Je had 'm vast al aan zien komen: hier komen ook nog recepten van, haha.) Gisteravond had mijn zusje een turnwedstrijd, en hoewel ik normaal nooit mee ga kijken omdat die dingen eindeloos lang duren, besloot ik wel te kijken bij de laatste wedstrijd van het jaar.

Intussen geniet ik nog steeds van alle mooie bloemen die hier in huis staan! Dat vond ik wel een mooie afsluiter van deze diary. :)

Wat was jouw hoogtepunt van de afgelopen weken?



Life is all about having a good time - Miley Cyrus


Misschien vind je dit ook leuk: