13 juni 2014

Ik ben geslaagd!

Een groot deel van jullie heeft het vast al gelezen omdat ik op Twitter nogal veel hypere Caps Lock-tweets heb gespamd en eigenlijk was ik ook niet van plan er nog een apart artikel aan te wijden, maar ik ben zo blij dat ik het het liefst van de daken zou willen schreeuwen, dus ik kan het toch niet laten. IK BEN GESLAAGD VOOR HET VWO! En wauw, wat voelt dat goed, haha. Dus ik deel mijn blijheid even met jullie. :)


Gisterenmiddag vanaf 14.00 uur zou ik gebeld kunnen worden en hoewel ik niet verwachtte echt zenuwachtig te worden, had ik toch maar een soort bezigheidstherapie voor de ochtend bedacht: taart bakken! Begin dit schooljaar had ik al besloten dat ik dat zou gaan doen om de zenuwen tegen te houden. (En omdat het leuk is.) Als ik geslaagd zou zijn, zou ik het vieren met de taart, en als ik gezakt zou zijn, zou ik troostvoer nodig hebben. Heel veel. Dus zo komt het dat ik de hele ochtend en het begin van de middag in de keuken heb gestaan met mama en een chocoladeframbozentaart en een kwarktaart met fruit en noten heb gemaakt. Van die laatste komt nog een recept online! (De taarten zijn dan ook het enige verschil tussen onderstaande foto's, want blijkbaar heb ik gewoon een soort identieke fotohouding.)


Om kwart over 12 begonnen de zenuwen toch wel een beetje op te komen. Ik had de N-termen (iets ingewikkelds met normeringen) al gezien op internet en die waren erg laag, dus wat nou als ik níet geslaagd zou zijn? Rampscenario's dus, haha. Ik ben al drie weken nieuwsgierig naar mijn cijfers, maar op dat moment wilde ik het gewoon niet meer weten. Toch ging om 11 over 2 (jaja) de telefoon en feliciteerde mijn mentor me. YES! (Ik ben niet gaan huilen aan de telefoon, maar ik was wel érg blij.) Vanaf dat moment was alles echt heel erg overweldigend. Mijn vader en moeder die me feliciteerden, de vlag die naar buiten moest, Facebook en Twitter die helemaal overstroomden van felicitaties en natuurlijk leerjaargenoten die ook geslaagd waren, etc. 



Om 4 uur moest ik op school mijn cijferlijst op gaan halen en ook daar hing een enorm vrolijke sfeer. En ik ben echt heel erg blij met mijn cijfers! (Zesjescultuur? Wat is dat?) Toen ik thuiskwam zat er al bezoek op me te wachten en de hele verdere dag zijn er eigenlijk mensen gekomen om me te feliciteren en taart te komen eten. Echt supergezellig! En het hele huis staat nu vol met bloemen, haha, zo leeeuk! (Dat op de foto hieronder is nog niet alles.)



Gisterenmiddag was het nog niet helemaal zeker en dacht ik dat ik misschien nog iets moest herprofileren (opnieuw doen) om een 8 gemiddeld te krijgen, maar inmiddels heeft mama het nagetrokken bij DUO en is het zeker: ik zit in de hoogste lotingsklasse! Ik ben gewoon aangenomen! Media, Informatie en Communicatie in Amsterdam, here I come! :D (Vrijdag de 13e = geluksdag, toch?) Nu kan de vakantie pas écht beginnen.

Heb jij al examen gedaan en zo ja, kun je je nog veel herinneren van de dag van de uitslag?



Today is the first day of the rest of your life -Charles Dederich


Misschien vind je dit ook leuk: