27 mei 2014

Restaurant ontdekt: Mantra in Arnhem

Uit eten gaan is als vegetariër niet het gemakkelijkste wat er bestaat. Bij veel restaurants heb je keuze uit een geitenkaassalade of een eh... geitenkaassalade, en als je vraagt of je iets met vlees maar dan zonder vlees kunt bestellen, gaat het vaak ook niet helemaal goed. Soms vind je echter een geweldig restaurant, en ik heb een nieuwe ontdekt! Normaal kies ik voor Spaans (tapas!) of Mexicaans als ik een restaurant mag kiezen, maar dit Indiase restaurant is ook zeker een aanrader - lekker eten, vriendelijk personeel, leuke sfeer: goede afsluiter van een dagje Arnhem.

(Spot het zwaaiende zusje.)


Restaurant Mantra ligt aan de Janslangstraat in Arnhem, vlakbij het echte centrum. Of nou, eigenlijk in het centrum, maar dan in een rustig zijstraatje. De straat is geen ideale plek, maar als je binnen zit merk je daar gelukkig niets van. Het is heel gezellig ingericht! Deze aparte beeldjes in de vensterbank vond ik wel even een foto waard.


Zoals ik al zei, hebben ze heel veel vegetarische gerechten! Veel is met paneer, dat is Indiase kaas, maar er zijn ook genoeg andere gerechten. Uiteraard zijn er ook dingen met vlees en vis, voor de liefhebbers. Overigens is alles ook prima betaalbaar.


Zo lekker kleurrijk! Je wordt welkom geheten met papadum, Indiase kroepoek. Daarna bestelden we garlic naan: een variant op het beroemde Indiase brood. Qua voorgerechten was er zoveel keus dat we niet konden kiezen en dus deelde ik een tandoori paneer salade (salade met Indiase kaas, ananas en tomaat) en gobi bhaji (bloemkoolroosjes gefrituurd in kikkererwtenmeel) met mijn vader. Met een vol restaurant duurt het wel een tijdje voor je eten wordt geserveerd, maar dan heb je ook wel wat. Lekker!


We bestelde ook mango lassi, een yoghurtdrank met mango. Ik ben van plan om een keer te proberen hem na te maken, maar ik betwijfel of ik precies die smaak krijg. Hmm... Als hoofdgerecht bestelde ik ook iets wat ideaal is voor mensen die niet kunnen kiezen: vegetarische paneer thali. Oftewel: 5 schaaltjes met verschillende inhoud, rijst, een beetje salade, papadum en naan. Het was zo veel dat ik de rijst niet op heb gegeten, maar was wederom erg lekker. Wel enigszins spicy trouwens, als je daar niet van houdt moet je misschien iets anders bestellen, haha. Het restaurant had ook nog een kleine toetjeskaart, maar daar zat ik echt te vol voor. Volgende keer beter, want die volgende keer komt er sowieso!

Houd jij ook van Indiaas eten? Wat is jouw favoriete restaurant?



If you have good food, people will come 
to your restaurant - Mickey Gilley


Misschien vind je dit ook leuk: