21 mei 2014

Naar deze steden wil ik ooit weer terug!

Jullie hebben al een aantal keer kunnen lezen dat ik in de toekomst graag veel stedentrips wil maken. Op mijn verlanglijstje staan bijvoorbeeld Madrid, Boedapest en New York. Maar... ik heb ook al heel wat steden bezocht. Sommige daarvan vond ik echt geweldig, dus vandaar: een lijstje van vijf grote buitenlandse steden die ik NOG een keer wil bezoeken!


Big Ben, oktober 2012! So pretty.



Parijs
Ik ben in mijn leven drie keer in Parijs geweest, twee keer met mijn ouders en zusje en nog één dag met school. En ja... Parijs is gewoon magisch. Als je er nog nooit geweest bent zul je misschien denken dat het overdreven is hoe de stad wordt beschreven in boeken en films, maar de sfeer is meestal gewoon precies goed. Natuurlijk heb ik nog lang niet alle leuke plekjes ontdekt in Parijs en daarom wil ik er opnieuw heen, en het liefst zo snel mogelijk, haha! Het metrosysteem is geweldig en de bezienswaardigheden zijn echt... bezienswaardig! Ik zie nog wel voor me dat ik een keer spontaan een treinkaartje naar Parijs en een hotelkamer boek. Je bent er immers zo! (Te veel uitroeptekens, maar goed, is de boodschap nu overgekomen? :))

De oudste foto uit dit artikel: oktober 2011. Zo veel schoonheid, vooral in het donker!

Londen
Helaas is Parijs niet zo'n goede shopstad, dus als je die wel zoekt, ga dan naar Londen! Waar Parijs relatief rustig en romantisch overkomt, is Londen hip en levendig. Rode dubbeldekkers, oude taxi's en telefooncellen: love it! Ik ben twee keer in Londen geweest, een keer vier dagen met mijn ouders en zusje en wederom een dagje met school. Ook in Londen zijn de metro's goed en je kunt er zoals gezegd heerlijk winkelen en daarna leuk eten (in Chinatown zitten geweldige all-you-can-eat-restaurantjes voor zo'n 6 euro per persoon!). Daarnaast kunnen de meeste Nederlanders beter Engels dan Frans. Voor Londen geldt hetzelfde: ik wil gewoon een keer door de kleinere straatjes slenteren en leuke terrasjes ontdekken. Enige nadeel bij Londen vind ik zelf dat het het handigst is om erheen te vliegen, aangezien ik dat niet zo prettig vind, haha. Maar dat houdt me niet tegen om nog een keer naar deze stad te gaan! Ik werd helemaal blij van het terugkijken van de foto's.

Venetië
Het is al een paar jaar geleden dat we een dagje in Venetië zijn geweest, maar ik ben er toen ook wel meteen verliefd op geworden. De gondels en bruggetjes zijn echt heel leuk, het Italiaanse ijs is lekker en alle kraampjes met Venetiaanse maskers op de pleinen zijn lekker kleurrijk. Een masker heb ik toen al wel gekocht, maar ik zou alleen al teruggaan om een keer in een gondel te zitten! (Wie biedt zich aan om me te vergezellen? Haha.)

Trevifontein in Rome, mei 2013. Ik weet niet eens meer wat ik toen wenste, dus een goed excuus om het opnieuw te doen!

Rome
In Rome zijn we ongeveer een jaar geleden een dag geweest. Het regende vreselijk hard, maar de stad was één groot museum, om maar even de woorden van mijn ouders te gebruiken. Ze hadden gelijk hoor, er zijn zóveel oude gebouwen die de moeite waard zijn om te bekijken. En dan niet oud als saai, maar oud als mooi. Ik zou er zeker een keer langer heen willen!

Barcelona
Afgelopen zomervakantie zijn we een dagje in Barcelona geweest, maar ik voelde me echt niet goed en vond het bovendien veel te warm. Maar volgens mij is het echt een heel mooie en gezellige stad! Bovendien vind ik het leuk om Spaans te praten. :) Gelukkig weet ik van Barcelona heel zeker dat ik er weer een keer heen ga, namelijk met mijn moeder in juni. Nu al zin in! Uiteraard zullen jullie daar nog iets over lezen.

Ben jij al eens in deze steden geweest? En naar welke plek wil jij graag nog eens terug?



I am a city girl I think, at heart - Brooke Shields


Misschien vind je dit ook leuk: