31 mei 2014

M(u)y diary: Week 21 en 22

Het is weer tijd voor een artikel met foto's uit mijn leven! Even een keer op zaterdag in plaats van op maandag, dat komt wat handiger uit met de afwisseling tussen foto- en tekstartikelen. De foto's gaan dan ook maar t/m vrijdag, maar over vandaag komt er een apart verslag en zondag kon ik er sowieso ook niet meer inzetten omdat ik dan naar Barcelona vertrek. In ieder geval, volgende keer dus een extra lange diary! Het viel me zelf sowieso op dat ik vrij weinig foto's heb deze keer, maar ik heb toch erg veel gedaan: mijn laatste examens, uit eten, verjaardag van een vriendin, prom, Sister Act... Oh, en verwacht ook veel foto's van eten dit keer, haha. Kijk  je mee? :)


Mijn drukste examenweek begon meteen heftig met een examen geschiedenis, maar ik vond blijkbaar toch nog tijd om O, o, Olivia van Gillian King in een avondje uit te lezen. Best een leuk boek, maar ik vond hem wel het slechtst van de drie boeken die ik tot nu toe van haar gelezen heb - misschien ook eigenlijk alleen om het einde. Dinsdagochtend vóór mijn examen wiskunde kwam de kapster, je ziet nooit zo goed dat er wat af is maar voor mijn gevoel mist mijn haar 10 centimeter, haha! De laatste foto is alweer van die woensdag, toen ik mezelf na Frans, wat ik heel goed had gemaakt, trakteerde op een chocosmoothie. Mijn zusje vindt hem er heel vies uitzien, maar hij is zó lekker. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar het is gewoon een kwestie van banaan, melk, honing en cacao blenden.


Ik weet niet waarom mijn hand hier zo buitenproportioneel groot is, maar het gaat om het idee. Na mijn laatste twee examens (aardrijkskunde en Engels) was ik klaar! VAKANTIE! Ik mocht dus kiezen wat we gingen eten en ja hoor, daar zijn ze uiteraard weer, haha: pannenkoeken! De helft was van speltmeel, de rest van gewone bloem, samen met mama gebakken.


Als toetje maakte ik de gezonde chocolademousse met zeezout van Culy - maar dan zonder zeezout. Eigenlijk is het gewoon avocado, cacao en honing. Niet zo lekker als de ongezonde variant, maar zeker een prima vervanging! Zoals ik al zei bevat deze diary veel foto's van eten, dus hier nog maar ééntje: zaterdag ging ik even naar de stad om een cadeau te kopen voor een vriendin en ze deelden gratis zakjes van Lays uit. Deze crunchy biscuits met tomaat en lente-ui vond ik erg lekker!


's Middags was er een kunstveiling georganiseerd om sponsorgeld op te halen voor de reis naar Indonesië van mijn zusje, dus daar ging ik ook even langs. Mijn ouders kochten dit schilderij (en een tafeltje), ik vind 'm wel vrolijk maar ik blijf een beetje bij het standpunt dat een kind van 6 dit ook kan maken, haha. Die avond keerden we weer terug naar Arnhem, omdat we gingen eten bij restaurant Mantra. Daar schreef ik al een heel artikel over! Zondagochtend maakte ik deze geweldige brownies met frambozentiramisuvulling, waarvan ik meteen het recept online plaatste.


(nog een foto van eten) Ook maakte ik dit recept weer eens als toetje. 's Middags deed mijn zusje ook mijn haren, en ik mijn make-up, om te oefenen voor prom. Liep ik daar op glitterhakken en vol opgemaakt door de kamer terwijl niemand me zag, haha - oké, alleen opa en oma die op bezoek waren.


(en nog één) Maandag vierde een goede vriendin haar verjaardag met een picknick, die we helaas wel binnen moesten houden omdat de regen met bakken uit de hemel kwam vallen. Ik ging al vier uur eerder naar haar toe om te helpen met de voorbereidingen. De hele tafel stond vol, en dan moet je nog bedenken dat we ook nog taart en een bord met pancakes hadden die er nog bij moesten, haha. Die avond (of dinsdagochtend, dat weet ik niet meer) las ik ook Koffie verkeerd van Elsbeth Witt uit. Hier had ik veel positiefs over gehoord, dus toen ik hem vorige week zag liggen bij de bieb moest ik hem wel meenemen! Ik vond 'm alleen een beetje tegenvallen, ik miste humor en ik vond de schrijfstijl ook niet geweldig. (Toch ga ik wel het vervolg lezen, hoor. Ik haat open eindes.)


Dinsdagavond had ik prom! Ik was al de hele middag bezig met make-up, haren etc. en gelukkig werd het die avond droog. In mijn kletsartikel kon je er al over lezen. En woensdag kwam ein-de-lijk een pakketjesman met Verslingerd aan de deur! Ik heb echt heel lang uitgekeken naar dit boek, haha. Ik ben er dan ook de rest van de dag bezig geweest met lezen (tussendoor wel gewerkt), met als gevolg dat ie 's avonds - oké, 's nachts - al uit was. Oeps. De recensie komt als het goed is maandag online!


Donderdagochtend kwam mijn moeder vragen of ik misschien (lekker last minute) mee wilde naar Sister Act in het Circustheater die avond. Natuurlijk! Mijn zusje moest nog een voorstelling bezoeken voor CKV en met haar CJP-pas kregen we korting. We aten in Scheveningen bij de McDonalds (lekkere maar érg koude iced smoothie van mango en ananas, groenteburger die zonder de enorme hoeveelheid mayonaise erg lekker was en een side salad) en bezochten daarna de voorstelling. Was heel erg leuk!


Gisteren begon ik vast met wat spullen inpakken voor Barcelona omdat ik vandaag de hele dag weg ben. Samen met een lichte kledingcrisis had dat tot gevolg dat de vloer voor mijn kast er ongeveer zo uitzag. Eh... Oeps. Gelukkig (minder gelukkig voor mama en de wasmachine) had ik daarna een ware opruimdrift en ziet het er nu een beetje beter uit. Opgeruimd de leuke volgende twee weken tegemoet, want dat worden het als het goed is!

Heb jij iets leuks gedaan de afgelopen twee weken? :)


The biggest adventure you can take is to live 
the life of your dreams - Oprah Winfrey


Misschien vind je dit ook leuk: