19 mei 2014

M(u)y diary: Week 19 en 20

Vandaag is het weer tijd voor mijn tweewekelijkse fotodagboek! Voortaan op maandagochtend, zoals je ziet. Ik had mijn eerste twee examens, ging naar het Boekenfestijn én de boekpresentatie van Gillian King en ik bereikte de 100 Bloglovin' volgers! Van sommige dagen heb ik dus heel veel foto's en van sommige helemaal geen, haha. Maar kijk je mee? :)


Een foto van pannenkoeken is best een goed begin van dit artikel, toch? Haha, volgens mij zet ik er elke twee weken wel een foto van pannenkoeken in. Op de één of andere manier heb ik nooit echt de neiging om een foto van mijn eten te maken, behalve als ik het zelf heb gemaakt óf het pannenkoeken zijn dus - oké, of één van de dingen uit de rest van dit artikel. In ieder geval, 5 mei was de laatste dag van de vakantie en hij moest natuurlijk een leuke afsluiter hebben! (En ja, er liggen spekpannenkoeken bij, want niet het hele gezin is vegetarisch.) Op de volgende foto zie je de eerste eendenkuikentjes die ik dit jaar heb gezien! Ik zag ze toen ik naar mijn werk fietste en ze waren zo schattig dat ik er wel een foto van móest maken.


Die donderdag ging ik naar het Boekenfestijn in Utrecht! Ik liet mijn fiets helaas met een lekke band achter op het station - op de foto zie je niet dat ie lek is, maar het gaat om het idee, haha. En eh: treinselfie! Helemaal verregend en vrij gefrustreerd vanwege die lekke band, maar toch met een lach want op weg naar BOEKEN! (Oh, en 's ochtends had ik trouwens ook mijn nagels gelakt, maar daar ben ik vergeten een foto van te maken. Terwijl het die wel waard was, want het was mijn nieuwe roze sand style-lakje van Essence en ik vond 'm mooi!)


Dit was mijn buit! Valt best mee. Kuch. In dit blogje zie je betere foto's en achterflappen en zo! In de trein donderdag was ik ook begonnen in Zestig dagen van Gillian King en die las ik vrijdag meteen even uit. Ik ga er geen recensie over schrijven, maar het leest heerlijk weg! Zaterdagavond moest ik oppassen en toen de kinderen op bed lagen, keek ik daar het Songfestival. Normaal kijk ik het nooit en ik had de voorrondes ook niet echt gekeken, maar ik vond het toch wel grappig.


Afgelopen maandag had ik mijn eerste examen! Dit is mijn zwaar mislukte ik-ben-echt-héél-erg-zenuwachtig-dus-ik-bijt-op-mijn-nagels-selfie. Gelukkig ging hij redelijk en heb ik waarschijnlijk een 7. 's Avonds ging ik mijn zusje uitzwaaien, die deze week met school op reis ging.


Dinsdag (of eigenlijk maandagavond laat, maar toen was het al te donker om foto's te maken) zag ik dat mijn vergeet-mij-nietjes aan het groeien zijn, yay! Er zijn nog meer sprietjes dan op de foto, maar die waren even eh, tijdelijk verdronken omdat ik ze net wat had gegeven. Die avond maakten we weer eens een recept van mijn blog, het allereerste recept dat online stond! Grote kans dat je deze nog niet had gezien, maar het is een superlekkere salade. :)


En dinsdagavond bereikte ik de 100 Bloglovin' volgers! Inmiddels heb ik er al 104, ik vind het echt geweldig en ik ben jullie allemaal heel dankbaar! <3 Het is zo onrealistisch om je voor te stellen dat ze bijvoorbeeld allemaal ineens voor de deur zouden staan of zo, haha. De andere foto is wellicht wat raar, maar ik plakte dus zelf mijn band (oké, ik geef toe, mijn vader zei hoe het moest) en ik was best wel een klein beetje trots. Geloof alleen dat ik het nu alweer vergeten ben...


Donderdagochtend lakte ik mijn nagels vast in de stijl van de boekpresentatie waar ik die dag heen zou gaan. De rode kleur is van OPI (geen idee hoe hij heet en ik ben te lui om nu te kijken) en de zwart-witte confettitopcoat is van de Primark. Daarna kwam onze ex-buurvrouw (oude buurvrouw kun je op twee manieren opvatten, maar dit klinkt ook niet... je snapt wat ik bedoel) heel lief twee repen chocolade brengen voor tijdens het leren. Mensen zijn lief. Heb ook heel veel succes-berichtjes op Twitter gekregen en zo!


Eh, ja, dus. Ik weet niet precies waar het idee vandaan kwam om twee keer een foto van (bijna) hetzelfde te maken, maar goed. Ik at donderdag zowel als lunch als als avondeten wraps, zo lekker! Drie varianten: als lunch één met kruidenkaas, sla en tomaat en één met kruidenkaas, sla, feta, zwarte olijven en zongedroogde tomaat. Als avondeten twee met sla, tomaat, mais, kidneybonen en vegetarisch gehakt. Bleek alleen niet zo handig om te eten in de trein, zeg maar. (Laat staan lopend.)


Trein? Ja, trein! Zoals ik net al typte ging ik donderdag naar een boekpresentatie en wel die van het nieuwe boek van Gillian King, in de prachtige boekwinkel Paagman in Den Haag. Een superleuke avond met allemaal leuke bloggers en schrijfsters en zo, mijn verslag komt nog op chicklit.nl! De dresscode was Zwart wit, gelijk aan de titel van haar nieuwe boek. Wat trouwens ook grappig was: Gillian had een foto van mijn nagels gedeeld op Facebook en daar heb ik de hele avond opmerkingen over gehoord, haha. Het boek kocht ik natuurlijk en dat signeerde ze. :) In de trein terug begon ik er, tegen beter weten in, al in te lezen.


Vrijdagmiddag had ik mijn tweede examen, maar geen zenuwachtige selfie dit keer omdat ik niet zo extreem zenuwachtig was, en ook geen schatting van het cijfer omdat ik werkelijk geen idee heb. Ik denk in ieder geval niet dat het een onvoldoende is! Wat betreft dat boek: dat heb ik zaterdagochtend dus al uitgelezen. Was niet helemáál mijn bedoeling om te lezen tijdens de examens, maar goed, sommige dingen zijn onweerstaanbaar. Hier komt nog wel een recensie van! En ik heb een nieuwe favoriete theesmaak (oké, samen met nog twee andere): Caramelised pear! Ik zou alleen willen dat de naam wat gemakkelijker te typen was, haha.


"Eh, Maaike? Waarom zet je een blauw vlak in je artikel?" Nou, omdat dit niet zomaar een blauw vlak is, maar de lucht gisteren! Ik houd eerlijk gezegd helemaal niet van hitte en ben dan ook niet veel buiten geweest, maar ik vind het wel leuk dat de vogeltjes fluiten en het zo lekker licht is. We deden gisteren dan ook gezellig mee met de rest van Nederland: barbecueën! En daar sluit ik mijn diary mee af :) De rest van de tijd bestond dus vooral uit leren en dat is ook komende week weer hard nodig. Donderdagavond is het gelukkig voorbij en begint mijn vakantie! 

Heb jij nog iets leuks meegemaakt de afgelopen weken?



If you're climbing the ladder of life, you go rung by rung, one 
step at a time. Don't look too far up, set your goals high but take 
one step at a time. Sometimes you don't think you're progressing until 
you step back and see how high you've really gone - Donny Osmond


Misschien vind je dit ook leuk: