4 mei 2014

M(u)y diary: Week 17 en 18

Het is weer tijd voor mijn tweewekelijkse diary! Er zijn alweer 18 van de 52 weken voorbij, echt ongelooflijk. De afgelopen twee weken had ik meivakantie. Ik ging naar Texel, gaf een workshop cupcakes versieren aan kinderen, heb aardig wat gelezen en vooral ook veel geleerd voor mijn examens. Kijk maar mee!


Maandagochtend stonden we al vroeg op: we hadden een boot te halen! Overigens hebben we hem net gemist, maar dat terzijde, haha. Rondom de boot naar Texel cirkelden zoals altijd (niet dat ik vaak naar Texel ga) heel veel meeuwen. We hadden een soort luxe stacaravan gehuurd en begonnen de vakantie meteen goed met een tomatenburger als lunch.


De eerste anderhalve dag heb ik vooral heel veel gelezen. Maandagochtend begon ik in Haar dag en toen ik die 's avonds uit had begon ik meteen in Zijn jaar, het vervolg, dat ik dinsdagochtend uit las. Binnenkort recensies op chicklit.nl!


Ik heb die week ook echt heel veel Frozenmuziek geluisterd. Zo leuk! Dinsdagavond gingen we de zonsondergang bekijken (en fotograferen, die foto's zien jullie vast nog wel een keer voorbij komen) op het strand. Hij was echt heel mooi die avond! Leverde een lekker onduidelijke selfie op, haha.


Woensdagmiddag ging ik even met mama naar Den Burg, een dorpje op Texel. De winkel op de foto, Kees de Waal, is er zo ééntje die ik het liefst helemaal leeg zou willen kopen. Supergroot, met allemaal leuke spullen, dingen voor interieur maar ook allerlei andere dingen. Zo leuk! Ik hield me in en kocht alleen een nieuwe etagère. 's Avonds wilden we weer naar de zonsondergang kijken, maar hij was veel zwakker en het laatste kwartier voor de zon in zee zou moeten zakken verdween hij achter de wolken. Jammer! Ach ja, dan maar een fotoshoot van onszelf, haha.


Donderdagavond gingen we weer naar huis, maar niet voordat we nog even wat hadden gedronken bij een strandtent. Kijk dan hoe leuk deze thee werd geserveerd!
Zondag was het Koningsdag, dus moest de vlag natuurlijk uit!


Ik deed eigen niet zoveel (lees: niets) dat ook maar in enig opzicht te maken had met Zijne Majesteit, maar ik verzorgde wel een oranje maaltijd: wortel-sinaasappelsoep, wortelbeignets (niet fotowaardig) en een rood-wit-blauw toetje.


Zondagochtend las ik Gossip & Gucci uit. Niet een boek dat je gelezen moet hebben, maar wel heel leuk voor tussendoor. En maandag boekten we een vlucht! Ik ga van 1 t/m 5 juni met mama naar Barcelona. Nu al zin in!


In tegenstelling tot de dagen ervoor, was dinsdag een heel drukke dag. Ik begon bij de dokter, ging vervolgens even met de bus naar de stad om een hele tas fondant in te slaan bij de Xenos...


... ging 's middags naar een kledingverhuurwinkel om een galajurk uit te zoeken (dit ga ik dragen op prom! De gehele outfit met schoenen, haar, sieraden, make-up etc. post ik eind mei nog wel) en 's avonds kookte ik. Toen papa op het idee kwam om een foto te maken van het heuglijke moment dat ik voor het eerst aardappeltjes had gebakken (technisch gezien niet helemaal waar, maar eerdere keren deed ik het met kant-en-klare aardappelschijfjes) had ik het alleen al bijna op, haha.


Woensdagochtend heb ik een hele dag in de keuken gestaan om 54 cupcakes te bakken (3 verschillende soorten). Ik was er wel even mee bezig, haha, maar wel heel erg leuk! En het was niet zomaar: ik was door de bieb gevraagd of ik een workshop cupcakes versieren aan kinderen wilde geven. Superleuk! Er stond een heel lange tafel in de bieb en er zijn volgens mij 23 kinderen geweest, veel meer dan verwacht eigenlijk, maar mijn zusje hielp gelukkig mee 's middags. Echt geweldig om te doen - opruimen was wel wat minder trouwens, haha.


Donderdagochtend las ik Honderd namen van Cecelia Ahern uit. Hoewel ik wist dat ik niet veel zou kunnen lezen, deed ik deze week mee aan de ReadAThon van Books and Kisses en dit was mijn eerste boek. Dinsdag komt er waarschijnlijk een recensie van online! 's Avonds keek ik met mama We bought a zoo, toen ik die laatst bij de Action zag liggen leek hij me wel grappig. Die komt natuurlijk terug in een filmoverzicht! Ook vrijdagavond stond er een film op, Prelude to a kiss, maar ik weet nog niet of ik daar ook mijn mening over ga geven omdat ik hem maar half heb meegekregen, haha. Ik kan in ieder geval wel zeggen dat ik 'm heeel vreemd vond. De rechtse foto is van mijn ontbijt gisterochtend, ik maakte dit recept weer eens, maar dan zonder appel en suiker - waardoor het eigenlijk geen appeltaart meer was, maar goed. Van de rest van de zaterdag en zondag heb ik geen foto's meer! Gisteren heb ik veel geleerd en 's avonds Smoorverliefd gekeken met mijn zusje, vandaag komt er bezoek en wil ik vooral ook nog wat lezen voor de ReadAThon!

En ja, de rest was dus vooral eh, leren, haha. Heb jij nog iets leuks gedaan de afgelopen weken? :)

PS. Zoals je misschien merkt zit ik een beetje te klooien met de tijd waarop dit artikel online komt. Ik denk dat het volgende keer op een zondagochtend of maandagochtend is, gewoon 06:30 dus!



Time is not measured by the passing of years but by what one does, 
what one feels, and what one achieves - Jawaharlal Nehru


Misschien vind je dit ook leuk: