8 mei 2014

Als mijn examens voorbij zijn, ga ik...

Het is niet dat ik 24 uur per dag leer voor mijn examens. Integendeel: hoewel ik in de vakantie heel veel heb geleerd, vertoonde ik gisteren en eergisteren een extreme vorm van Studie Ontwijkend Gedrag. Toch voel je je met de examens in het vooruitzicht een beetje schuldig als je leuke dingen doet terwijl je eigenlijk moet leren. Maar het lijstje in deze blogpost ga ik na mijn examens geheel zónder schuldgevoel doorlopen! Ik heb zo'n drie maanden, tijd genoeg dus. Heb ik ook meteen weer een extra motivatie om te leren, zodat ik geen herexamens hoef te doen. ;)

Zo ziet mijn agenda er trouwens niet echt uit hoor, haha. (Ik kan veel beter bloemetjes tekenen. ;)) De datum en examens kloppen wel!

Werken?
Om maar meteen met het ingewikkeldste te beginnen, haha: eigenlijk wil ik wel graag wat bijverdienen deze vakantie. Of nou ja, ingewikkeld... Het zit zeg maar zo: ik wil wel graag werken, maar ik weet niet waar. Oftewel: ik heb nog niet gesolliciteerd, terwijl ik dat wel heel snel moet gaan doen als ik op tijd wil zijn. Ideeën, anyone? Ik wil wel graag mijn kamer leuk kunnen inrichten in het najaar, natuurlijk. :)

Bloggen!
Jup, heel vanzelfsprekend: ik ga lekker bloggen! Lekker tijd investeren in Muy Maaike (en in een ander project). Ik zit eraan te denken om elke dag te gaan posten in de zomermaanden, maar ik zie wel of dat uit komt of niet, ligt er ook aan hoe het met het eerste punt gaat en zo. In ieder geval: ik heb zin om meer te bloggen! Vooruit schrijven voor de vakanties, nieuwe ideeën bedenken en challenges doen, etc. Be prepared! ;)

Creatief schrijven
Vroeger schreef ik echt heel erg veel verhalen, maar de laatste jaren is dat vooral omgeslagen in columns, recensies en blogs. Zo jammer! Dat is ook superleuk, hoor, daar niet van, maar er zitten gewoon nog altijd verhaallijnen in mijn hoofd en die moeten er echt een keer uit. Dus, voornemen: meer schrijven.

DIY'en
Ik wilde 25 DIY's doen dit jaar. Ha. Ha. Maar in de zomer ben ik van plan weer lekker te gaan knutselen. Ik heb al een aantal ideetjes, nu nog hopen dat ze ook lukken, haha. En dat brengt ons bij het volgende punt...

Filmpjes maken
Jup, filmpjes van DIY's dus! Maar ik zit er ook aan te denken aan recepten in videovorm en bijvoorbeeld vlogs van vakanties. Ik heb naar mijn mening nog veel te weinig gedaan met de geweldige filmkwaliteit van mijn (inmiddels niet meer zo) nieuwe camera, en ik vind monteren ook gewoon heel leuk, dus dat wil ik meer gaan doen.

Lekker slechte foto en het merendeel van deze boeken heb ik al gelezen, maar goed, haha: zien jullie de zin? :) Dit was namelijk mijn inzending voor deze challenge. Er staat: "Een echte dame, ooit misschien zwaar verliefd. Haar dag, onvergetelijk voor jou.  Kom niet dichter bij een stralend liefdesvuur, watermeisje."

Lezen
Ook niet onbelangrijk! Ik heb nog steeds een erg lang to read-lijstje en met alle leuke nieuwe boeken die deze zomer uitkomen verwacht ik niet dat die korter gaat worden, tenzij ik heel veel ga lezen. Maar dat vind ik helemaal niet erg! Dé perfecte vorm van ontspanning. :)

Koken en bakken
Wat voor mijn to read-lijstje geldt, geldt ook voor mijn to bake-lijstje (zo. veel. lijstjes): LANG! Ik ga dus lekker de keuken in, ik hoop ook een paar keer per week het avondeten te kunnen (en mogen) verzorgen, dus eh, recepten in aantocht. :)

Dagjes weg
Niet te vergeten: leuke uitstapjes! Ik ga bijvoorbeeld naar een bloggersmeeting, naar Concert at Sea, etc. De kosten van de treinkaartjes doen geen wonderen voor het bedrag op mijn bankrekening (of nou ja, niet op een positieve manier - wat ons wéér bij punt één brengt) maar leuk is het wel. :)

Reizen
Klinkt net of ik een wereldreis ga maken, maar dat is helaas niet zo, haha. Eigenlijk wilde ik Interrailen, maar ik heb niemand zo gek kunnen krijgen mee te gaan. De reisjes die ik nu ga maken zijn echter ook leuk: in juni ga ik 4,5 dag met mama naar Barcelona en we gaan waarschijnlijk nog 2 à 3 weken weg met het gezin - we zijn altijd nogal laat met boeken, haha.

Dit ziet er toch superleuk uit? Bron afbeelding: Pinterest

Picknicken
Ik wil heel graag een keer een grote picknick organiseren. Met vrolijke kleden, veel eten etc. Op de bloggersmeeting gaan we volgens mij picknicken en als ik geslaagd ben wil ik eigenlijk ook mijn familie of vriendinnen uitnodigen voor een uitgebreide picknick. Lijkt me heel gezellig! (en dan heb ik weer een reden om eten klaar te maken ;))

Skeeleren
Ik vind maar heel weinig sporten leuk, maar schaatsen en skeeleren zijn wel dingen waar ik echt van kan genieten. Schaatsen wordt 'm niet helemaal in de zomer, maar ik ben wel van plan om mijn skeelers toch een aantal keer tevoorschijn te halen! Ik doe het de laatste jaren helemaal niet meer zo vaak en dat vind ik jammer.

Bij nader inzien vind ik drie maanden toch wel weinig... Waarom hebben ze er geen zes van gemaakt?! (grapje hoor, hihi)

Wat zou jij doen met drie maanden vakantie? En heb jij nog leuke dingen op de planning staan?



A vacation is having nothing to do and 
all day to do it in - Robert Orben
(dat 'nothing to do' gaat dus niet helemaal op voor mij... maar ik móet gelukkig niets!)


Misschien vind je dit ook leuk: