10 april 2014

Tag: Create it your way

Waarschijnlijk heb je ze op blogs al eens voorbij zien komen: tags. Too Much Information, Bloggerlove, Spring has sprung... Er zijn er teveel om op te noemen! Ik loop echter al een tijdje met het idee in mijn hoofd om zélf een tag te creëren en had hier ook al een leuk idee voor bedacht: lekker je fantasie loslaten! Samen met Judith heb ik de rest van de vragen bedacht en we vinden dat er een heel leuk lijstje uit is gekomen. Dus als je wil weten hoe ik als superheld zou zijn, hoe mijn Emoji eruit zou zien, wat voor geurkaars ik zou willen hebben en nog veel meer, lees dan snel verder! Wil je Judiths antwoorden ook lezen? Klik dan hier.


1. Als je een geurkaars zou mogen verzinnen, hoe zou die dan ruiken?
Ik vind fruitgeuren heel erg lekker, maar volgens mij bestaan die allemaal al. Dan is het eerste wat bij me opkomt: een kaars die naar de Lush- of Sabonwinkel ruikt! Echt, zo geweldig, ik móet er altijd even naar binnen. Ook vind ik honing en pindakaas (ja, echt) heel lekker ruiken. En niet te vergeten: de geur van regen en net gemaaid gras! (Of Zwitsal! Ik kan echt niet kiezen.)

2. Als je een kleur nagellak zou produceren, hoe zou die er dan uitzien?
Oh, dat is zo moeilijk. Sowieso een kleur die verandert als het licht erop schijnt. Ik denk een soort mintgroen, omdat ik dat nu eenmaal heel mooi vind, die meer blauwig wordt in ander licht. Daarnaast zouden er van die heel kleine sprinkeltjes in zitten. Lekker vrolijk lakje en ook goed voor een feestje! Hij zou trouwens Minty macaron heten. (Alliteratie is leuk.) Zal ik maar echt nagellak gaan maken, haha?

3. Als je een beautyproduct kon maken, waarvoor zou het dan zijn?
Pfoe! Er zijn al zoveel dingen op beautygebied. Ik zou een supersimpele eyeliner willen maken waarbij je in 1 minuut klaar bent en het er dan ook echt fatsoenlijk uit ziet. Meestal zit er bij mij dan weer net ergens iets niet 100% perfect, waardoor ik het dikker ga maken en vervolgens weer dunner, etc. Je begrijpt dat ik niet zo vaak eyeliner draag, haha.


4. Als je een boek zou mogen uitgeven, waar zou je dan over schrijven?
Dat vind ik een moeilijke! Ik moet zeggen dat ik altijd wel met een paar verhaalideeën rondloop, momenteel is er één zo sterk dat ik hem graag eens uit zou werken. Een roman of Young Adult-boek lijkt me dus heel leuk om een keer te schrijven, ik vind creatief schrijven ook gewoon heel fijn. Aan de andere kant zou ik ook ontzettend graag een kookboek uitgeven! Ik heb de lay-out al helemaal in mijn hoofd, haha, en de indeling ook. Nu nog veel meer recepten maken! En wie weet, ooit? Wel een puntje (streep die 'je' maar weg) op mijn Bucketlist in ieder geval!

5. Als je een film zou maken, wie zouden daar dan in spelen en waar zou het over gaan?
Ik snap eigenlijk niet waarom ik deze vraag heb bedacht... Hmm. Het lijkt me wel tof om een keer een film te maken, naast schrijven vind ik mooie beelden schieten ook heel erg leuk. Ik weet alleen nu nog niet wie erin zouden spelen... Ik zou mijn acterende vriendin graag een kans geven, maar voor hetzelfde geld heb ik een man van 40 nodig, haha. Qua inhoud zouden mijn verhaalideeën daar natuurlijk ook gewoon geschikt voor zijn! Oké, niet allemaal, maar de meeste wel.

6. Als je een winkel mocht beginnen, hoe zou die er dan uitzien en wat zou je verkopen?
Dat lijkt me wel duidelijk na het beschrijven van mijn droom, haha: het zou een restaurant in plaats van een winkel zijn en het zou een lunch- en tearoom worden. Kleurrijk, maar niet té, ik denk een paar pastelkleurige muren of zo. Niet zo groot, maar daardoor juist knus en schattig. Een plek waar je je thuisvoelt in ieder geval! Met heerlijke stoelen waar je ook gewoon in je eentje kunt gaan lezen en je intussen vol kunt proppen met cupcakes, haha.

7. Als je een robot zou kunnen maken, wat zou die dan kunnen?
Tja, het is een beetje flauw om 'alles' te zeggen, hè? In dat geval: ik zou een robot willen die me productiever maakt. Die me in de houdgreep neemt als ik eigenlijk zou moeten leren en die me letterlijk een schop onder mijn kont geeft als ik geen zin heb om te sporten. Maar wel een lieve schop. Daarnaast moet ie een zoekfunctie hebben, zodat hij al mijn spullen terug kan vinden. En een knop om onzichtbaar te worden, zodat ie mensen kan afluisteren. En nu zal ik stoppen, anders kom ik dadelijk toch nog op 'alles' uit. Oké, nog één ding dan: hij mag ook de troep die ik achterlaat opruimen, zowel op mijn kamer als in de keuken. (En nu stop ik echt.)

8. Als je een app zou mogen ontwikkelen, wat voor app zou het dan zijn?
Dit vind ik denk ik één van de moeilijkste vragen! Ik denk dat ik voor een app zou gaan met heel veel spullen uit verschillende winkels, dus dat je niet elke site of elk foldertje apart moet gaan bekijken als je iets zoekt. Dus dat die app per categorie, bijvoorbeeld "bureau-accessoires" weer verschillende andere subcategorieën bevat, bijvoorbeeld "notitieboekjes" en dat je daarin kan kijken wat er in de aanbieding is, waar je ideale boekje te koop is, etc. En dan hetzelfde met kleding en make-up en zo! En alle recepten van verschillende sites bij elkaar zou ook wel handig zijn. (Er bestaat vast al zoiets, maar dat geeft alleen aan dat het een goed idee is, toch? ;))

9. Als je zelf een dier zou mogen eh, fokken, welke hoe zou het eruit zien, waar zou het leven, etc.?
Het zou leven in mijn huis, haha, dat in ieder geval. En op andere plekken waar hij veilig is. Over wat voor dier ik het heb? Een combinatie tussen een quokka, een aap, een zebra en een vogel. Quokka's lachen altijd, apen hebben een schattigheidsfactor van 11 op 10, zebra's hebben strepen en vogels kunnen vliegen. Hij moet trouwens ook na kunnen praten, zoals een papegaai. (Geen idee hoe ik al die dingen moet combineren.) En altijd baby blijven, want babydieren zijn het schattigst.

10. Als je een superheld zou zijn, hoe zou je er dan uitzien en welke krachten zou je hebben?
Dan zou ik sowieso allemaal van die Totally Spies-snufjes hebben, zoals afluisterdingen in lippenstift en zo, en ik zou waarschijnlijk helemaal zwart willen zijn met een mintgroene cape. Ik zou willen vliegen of me simpelweg transporteren, en natuurlijk ook gedachten lezen!

11. Als je een schoolvak toe zou mogen voegen, wat zou je daar dan leren?
Iets creatiefs! Ik wilde eerst blogles antwoorden, maar weet je, dan start heel Nederland een blog op en hoewel bloggen hartstikke leuk is, denk ik niet dat nieuwe leuke blogs dan nog enige kans zouden maken om op te vallen, haha. Maar ik zou wel graag meer met schrijven en filmen doen op school. (Heb ik even geluk dat ik bijna mag studeren!) Daarnaast heb ik altijd al kookles willen hebben, ik vond het altijd maar stom dat alleen vmbo dit heeft bij ons.


Oh jongens, wat een geweldige photoshopskills heb ik toch weer.

12. Als je een ijssmaak zou mogen verzinnen, welke smaak zou dat dan zijn?
Pindakaas met banaan en/of hagelslag, definitely. Er bestaat waarschijnlijk al zoiets, net als alle andere geweldige smaken zoals cookie dough en zo, maar ik heb het nog nooit gezien en ik wil het. Rozijnensmaak zou trouwens ook wel lekker zijn.

13. Als je een drankje zou kunnen creëren, waar zou dat dan naar smaken?
Eerlijk gezegd weet ik het niet zo goed, ik drink vrijwel alleen maar water en daarnaast maak ik gewoon een smoothie met de smaak die ik wil, als ik daar zin in heb. Aangezien ik niet de enige ben die dat doet, bestaat alles al! Maar als ik echt iets moet verzinnen zou ik iets met een beetje appelciderachtige smaak maken, maar dan alcoholvrij en met een frambozentintje.

14. Als je zelf een Emoji zou mogen maken, hoe zou die er dan uitzien?
Echt een vraag voor een smileyverslaafde als ik, haha. (Dat klinkt heel sarcastisch, maar is het niet.) Ehm, een Emoji die iets met bloggen te maken heeft lijkt me wel leuk, of een quokka. Qua emoticons heb ik echt een 'oké eh ik weet niet meer wat ik moet zeggen maar ik wil het gesprek niet eindigen'-gezichtje nodig, al heb ik geen idee hoe dat er dan uit zou zien. En heel veel gekke bekken.

15. Als je je eigen droomhuis zou mogen ontwerpen, hoe zou dat er dan uitzien en waar zou het staan?
Daar schreef ik al over in dit artikel! Het zou een schattig huisje zijn (lees: wit met rode rolluiken, klimop etc.), ik hoef geen villa met alle technische snufjes. Het is niet enorm groot, maar wel ruim groot genoeg. Het ligt in de buitenwijken van een grote stad, dichtbij alle voorzieningen maar toch rustig. Het is groot, licht en Xenos-achtig: inspirerende quotes op de muren en de trap, kleurrijk (maar niet té) en toch knus. Natuurlijk heeft het een geweldige keuken, inclusief kookeiland, genoeg ruimte om kookfilmpjes op te nemen en een recept op de muur. Oh, en een kamer vol boeken, sowieso! (en een inloopkast, maar dan moet ik eerst wel veel meer kleding hebben)


Om deze tag niet verloren te laten gaan, tag ik een paar mensen en ik hoop natuurlijk dat ze hem in zullen vullen! Ik tag KimLiekeDaniëlleStephanieRoxanneHesterBibian en ManonLuna, Marlot en Leila. Maar als jij deze tag ook leuk vindt ben je natuurlijk vrij om hem over te nemen!

Wat vind jij van deze tag?



The best way to predict the future is 
to create it - Peter Drucker




Misschien vind je dit ook leuk: