20 april 2014

M(u)y diary: Week 15 en 16

Allereerst: vrolijk Pasen! :) Ook met Pasen komt er natuurlijk gewoon een diary online. Een uurtje later dan normaal, maar ach, dat maakt vast niemand iets uit. Bekijk hier wat ik de afgelopen weken heb gedaan, van mijn eerste event tot een heel druk maar heel leuk weekend!


De vorige diary stopte al op zaterdag, omdat ik zondag in Amsterdam was voor de eerste Meet&Taste van Jamie magazine. Het was erg leuk! Dit was mijn welkomstdrankje en de rest van het verslag kun je hier lezen. In de trein las ik het boek uit waarover jullie al een recensie hebben kunnen lezen. Toen ik thuiskwam hadden we bezoek, dus ook 's avonds heb ik uitgebreid gegeten. En er werd een vlecht bij me gemaakt. :) Ik vind het zo heerlijk als mensen iets met mijn haren doen, haha. (Zelf doe ik het alleen nooit. Detail.)


Toen ik maandagochtend wakker werd had ik 75 Bloglovin' volgers, heel erg bedankt! 
De andere foto is van dinsdag: ik schreef me in voor mijn studie! Het is inderdaad Media, Informatie en Communicatie geworden. Nu wachten of ik word ingeloot, zo spannend! Helaas weet ik het pas half juli...


Donderdag was een eh, aparte dag. 's Ochtends stond ik het teken van de muis in onze kamer en ook 's middags ging het niet helemaal goed. (Dat ei op de grond was niet de bedoeling.)


Gelukkig was de citroentaart die ik als toetje bakte wél heel lekker. Oké, ik geef toe, niet helemaal gaar, dat is ook waarom ik hem vandaag opnieuw maak. Maar toch lekker, haha.
Vrijdagmiddag was het voice-over-tijd. Ik film en monteer videorecensies altijd ruim voor de deadline, maar de voice-over stel ik het liefst zo lang mogelijk uit, haha. Ik moet nog steeds zo aan mijn stem wennen!


Daarna keek ik Cloudy with a chance of meatballs 2 (ja, dat is een kinderfilm, maar hij is geniaal en superschattig - op de foto zie je babymarshmellows, dat zegt toch genoeg?!) Binnenkort kunnen jullie natuurlijk weer lezen wat ik ervan vond!
Zaterdag hadden we een soort familiedag in Rotterdam, ter ere van de 55-jarige bruiloft van mijn opa en oma. Ik ga er verder niet over uitweiden, maar ik moest toch even laten zien dat de crème brulée al vlammend werd geserveerd. Spectaculair!


Zaterdag begon ik ook in Voor jou van Jojo Moyes, en die las ik zondagochtend meteen uit. De laatste keer dat ik echt tranen in mijn ogen kreeg bij een boek is heel lang geleden, maar deze heeft het voor elkaar gekregen. Hoewel ik een beetje sprakeloos ben, schrijf ik er misschien nog wel een recensie over. 's Middags lakte ik mijn nagels weer eens, dit is Miss universe van Essence.


Maandag kookte ik spaghetti met erwtjes, boontjes, boursinpestoroom en geroosterde pijnboompitten. Nog niet helemaal perfect, maar ik ga er zeker nog iets mee doen zodat ik ooit het recept met jullie kan delen!
De rechtse foto is van dinsdag, mijn SE-cijfers (Schoolexamen, oftewel de helft van mijn uiteindelijke examencijfers) stonden officieel vast. Ik ben er blij mee! Nu de centrale examens nog 'even' rocken, haha.


's Middags was ik even lekker in de weer met mijn camera. Hier kun je nog wat foto's zien! Oh, en rechts zie je mijn nieuwste verslaving: crackers met rozemarijn en zeezout, die we gewoon als koekjes eten. Zo. Lekker.


Woensdag ruimde ik mijn kamer even op, want dat was echt héél erg nodig. Je moet je voorstellen dat alle vloer op deze foto eerst bedekt was, haha.
Donderdag was (hopelijk) mijn allerlaatste 'normale' lesdag van de middelbare school! Ik heb nu vakantie, en daarna heb ik alleen nog een week examentrainingen. Dat moest gevierd worden! We hadden nog speltmeel in de kast staan, dus ik bakte pannenkoeken. :)


's Middags had ik even een verveelmomentje en ik kreeg spontaan zin om naar de kinderboerderij te gaan om de dieren te aaien en wat foto's te maken. Dus dat deed ik! Hier kun je meer foto's zien. 's Avonds ging ik even naar de Action en ik vond onder andere deze boekensteunen. Had ik heel erg hard nodig, haha!


Vrijdagochtend hadden we Ghanadag op school. Het idee: ga actief langs de deuren om sponsorgeld op te halen voor Ghana en wandel (!) vervolgens zo'n 4 kilometer. Onze uitvoering: vraag alleen je ouders om sponsorgeld en ga bij Van der Valk wat drinken. Tja, ook leuk. Ik had deze perzikmangothee en hij was echt heel erg lekker! 's Middags bakte ik de chocolatechipcookies uit het bakboek van Rutger, die ik ook al op de Meet&Taste van Jamie magazine had geproefd, maar dan met hazelnoten in plaats van macadamianoten. Ook lekker!


En die koekjes bakte ik niet zomaar, want 's middags kwam Lisa! Lisa is een vriendin die ik helaas niet zo vaak zie omdat ze niet dichtbij woont, maar het is wel superleuk als we elkaar zien. :D En ook Lisa kwam niet zomaar, want we gingen 's avonds samen naar het concert van Only Seven Left. Het was echt heel erg tof! Ik was wel een beetje mijn stem kwijt achteraf, haha.


Lisa bleef gezellig slapen en gisteren gingen we de stad in, maar we waren nog net thuis toen de postbode een pakketje kwam brengen. Deze boeken ga ik recenseren voor chicklit.nl, dus dan weten jullie wat jullie kunnen verwachten! Over de onderste twee boeken heb ik al heel veel positieve dingen gelezen, dus daar ben ik ontzettend benieuwd naar.
In de stad zetten we meteen koers naar de Bagels & Beans, want natuurlijk moest ik de vegetarische tonijnsalade én de oatmealbagel van de nieuwe menukaart proberen. Heel lekker! Ik vind het sowieso tof dat je bij Bagels & Beans vrij veel keus hebt als vegetariër, en ik vind het er gewoon knus.


In de stad kochten we ook plantenzaadjes, waar ik nog een artikel over ga schrijven. Ik hoop in ieder geval maar dat ze gaan groeien in mijn vensterbank, haha. 's Middags ging Lisa helaas weer weg, maar 's avonds had ik een verjaardag van een andere vriendin, ook heel gezellig! We keken Frozen, die ik al heel lang wilde zien, en hij was geweldig. Echt. Ik ben nu een beetje verslaafd aan de muziek.


Die vriendin had ook kuikentjes thuis. Zo lief! Ik bleef er slapen, maar ging vanochtend weer vrij vroeg naar huis voor het paasontbijt. Vandaag zijn mijn opa en oma en oom en tante er met mijn nichtje, dus ook dat is gezellig!

Wat heb jij de afgelopen tijd voor leuks gedaan?



Time you enjoyed wasting, was not wasted  - John Lennon


Misschien vind je dit ook leuk: