6 april 2014

M(u)y diary: Week 13 en 14

Jup, het is weer diarytijd! De afgelopen weken waren gelukkig veel minder druk qua school dan de weken ervoor, dus ik heb wat leuke dingetjes gedaan, waaronder een dagje Amsterdam (waar ik vandaag weer ben), pannenkoeken bakken, voor het eerst dit jaar skeeleren en leuke boeken lezen. Kijk je mee naar de foto's? :)



Normaal begint de diary op maandag, maar aangezien de vorige te laat was, begint deze op woensdag de 26e. Dat was dan ook meteen een heel leuke dag! Ik had officieel nog toetsweek, maar er waren geen toetsen voor mij ingepland, dus ik was VRIJ! Mama had ook vrij genomen, dus gingen we gezellig een dagje naar Amsterdam. We begonnen in Zaandam overigens, het station en het stadhuis (en nog een paar dingen daar) zijn zo schattig! De dreigende lucht maakt het wel iets minder... Het plan was om een uurtje naar de Primark te gaan, maar dat werd iets langer. ;) Hoewel de schade nog meevalt, hoor!



Daarna gingen we even langs een modelwoning. We zijn nu al op zoek (oké, ik geef toe, vooral mijn moeder) naar een kamer voor als ik daar hopelijk in september ga studeren en dit is misschien een optie. Hoe tof zou het zijn als ik mijn eigen keuken zou hebben?! <3
Tot slot gingen we nog even echt Amsterdam in. We zochten naar een Bagels & Beans, maar toen we die gevonden hadden bleek hij (tijdelijk of voor altijd?) dicht te zijn, dus werd het Maoz. Ik wilde eigenlijk mijn broodje falafel fotograferen, maar dat bedacht ik pas weer toen hij al op was, haha.



Toen we 's avonds thuiskwamen waren mijn voeten echt dood, dus na het eten plofte ik op de bank met een nieuwe Glee-aflevering. Ik heb erom geglimlacht, maar het einde was wel heel triest.
Bij de volgende foto ben ik jullie misschien wat uitleg verschuldigd. Zo'n twee maanden geleden schreef ik namelijk heel enthousiast dat ik 6 weken lang mijn buikspieren zou gaan trainen met six week sixpack. Stok achter de deur, dacht ik, maar dus niet. Na 3 weken, dus na level 1, ben ik daar mee gestopt, wat sommigen van jullie misschien al wel aan mijn diary's hadden gemerkt. Ik weet niet precies wat het was, maar ik was gewoon niet meer gemotiveerd om door te gaan. Misschien draagt het feit dat je hier 3 weken, in plaats van 10 dagen, hetzelfde level moest doen én dat level dan ook nog eens minder gevarieerd was, daaraan bij. Ik heb dan ook besloten om weer te beginnen met de 30 day shred en hoop dat ik deze wel weer af ga maken. Ik weet in ieder geval wel dat dat resultaat boekt! Voor meer uitleg kun je dus op de link klikken. Overigens heb ik besloten om het gewoon 30 keer te doen in plaats van per se elke dag, als jullie dit lezen heb ik namelijk al een paar keer gemist ivm ziekte of gewoon pijn, dus dan doe ik er maar iets langer over!



Donderdag las ik Mail je me? van Chris Dyer uit. Deze had ik al een tijdje geleden meegenomen van de bieb omdat hij afgeschreven was, maar begon ik pas die woensdag te lezen. Vond het een tof boek, heel knap hoe je je zo kunt inleven door alleen maar mailtjes. De rest van de dag heb ik recensies geschreven, geblogd en dag 2 van het sporten gedaan.
Vrijdag kwam ik spontaan op het idee om me weer eens te wagen aan eyeliner. Vorig jaar gebruikte ik dat regelmatig, maar ik wist meteen weer waarom ik daarmee ben gestopt. Wat een gedoe! Denk dat ik er gewoon te perfectionistisch voor ben.



In het kader van nationale pannenkoekendag besloot ik stukjes havermoutpannenkoek te bakken. Stukjes, ja. (Ik doe maar even net of dat de bedoeling was zodat mijn bakego niet zo'n enorme deuk oploopt, dus speel maar gewoon mee.) Links zie je de eerste en rechts de rest. Als jullie niet zouden weten dat het pannenkoeken zouden moeten zijn zou het wel door kunnen gaan voor muesli en koekjes. Ik denk dat de havermout niet genoeg fijngemalen was, maar ze waren wel heel erg lekker! (en daar gaat het om, toch?)



's Middags heb ik gewoon wat dingen geschreven en een beetje genikst en 's avonds aten we alweer pannenkoeken, gewone (= niet van havermout) dit keer. Tja, het is maar één keer nationale pannenkoekendag! (hoewel ik het idee heb dat het wel vaker is, maar goed) 's Avonds moest ik werken en daarna heb ik gesport, waarna ik me insmeerde met mijn nieuwe bodybutter van de Primark. Deze mangovariant ruikt zó lekker. <3



Van zaterdag heb ik geen foto's, dat was dan ook niet zo'n boeiende dag. 's Ochtends gewerkt, 's middags wat voor mijn mondeling Spaans gedaan en 's avonds ziek op de bank (en in bed) gelegen... Zondag was ik nog steeds ziek, bwegh! Ziek zijn is irritant om twee redenen: 1. je bent zo machteloos en 2. weet je hoeveel tijd je ermee verspilt?! Overigens was het wel de perfecte gelegenheid om verder te gaan aan mijn stapeltje ongelezen boeken, dat afschreven is bij de bieb en ik al een tijdje geleden meenam. Ik las Wat spook jij uit? van Sophie Kinsella, aanrader! (Maar dan zijn al haar boeken.)
Maandag was ik al om 11 uur uit, heer-lijk. Ik lakte mijn nagels met 'ACidDC' (of zo, er moet nog ergens een bliksemschichtje) van Catrice. Lekker vrolijk kleurtje! Hij is wel wat moeilijk te combineren, maar daar doe ik toch niet aan met nagellak, haha.



De rest van de dag monteerde ik een videorecensie voor chicklit.nl, ik blogde wat, sportte etc.
De volgende foto is van de geschiedenisles dinsdag, haha. Ik overweeg heel erg om ook zo'n kleurboek voor volwassen te kopen (als je een beetje thuis bent ik blogland ken je het inmiddels wel), maar ik ben bang dat ik er dan toch weinig mee doe. Wat vinden jullie?



's Middags dook ik de keuken in de voor de heerlijke fruitflapjes die eergisteren online kwamen! Echt heel erg lekker, ik was blij dat ze zo goed lukten.
Woensdag keek ik zoals elke week Glee in mijn tussenuren. De eerste aflevering die zich niet meer op school afspeelde, toch wel raar! 's Middags moest ik werken bij de bieb.



Donderdagmiddag moest ik naar de tandarts en ik heb een gaatje... Is al dat tandenpoetsen toch niet goed genoeg geweest. :( 
's Avonds trok ik voor het eerst dit jaar mijn skeelers aan (en ik hield er meteen een zware oorlogswond aan over - oké, dat niet, haha, maar normaal val ik nooit. Echt niet! Skeeleren was wel leuk trouwens :)).
Vrijdag was ik alweer vroeg uit, dus ik sprak af met een vriendin die ik al veel te lang niet had gezien. We gingen even de stad in en ik moest natuurlijk een foto maken van mijn lunch bij de Hema, die overigens heel goed smaakte. Ik heb bijna niets gekocht in de stad, is mijn rekening ook weer blij! Maar het was wel gezellig. 's Avonds moest ik werken en deden we een spelletje Boonanza (als je van spelletjes houdt: aanrader. Zo leuk).



Zaterdag had ik eigenlijk niet echt iets gepland, dus 's ochtends deed ik wat voor mijn Spaans mondeling. Daarna besloot ik echter last minute om met mijn moeder mee naar opa en oma te gaan. Ik had er eigenlijk niet zo heel veel tijd voor, maar het was heel gezellig! Mijn oom en tante kwamen ook nog even langs. :) Ik at rozijntjes uit zo'n doosje, echt al jaren niet meer gedaan, haha. Toen we thuiskwamen lag er een kaart van mijn kleine nichtje en daar moest ik even een foto van maken. Schattig! 's Avonds lakte ik mijn nagels met Will you berry me? van Catrice (geweldige naam, maar ik heb geen foto omdat de kleur echt niet goed overkwam) en deed ik nog wat kleine dingetjes. Normaal staat zondag ook nog in mijn diary, maar vandaag heb ik geen tijd om die foto's er nog in te voegen omdat ik in Amsterdam zit voor iets waar ik als foodblogger heen ga en waar ik op het moment dat ik dit typ heel veel zin in heb, daar is deze week nog een verslag van te lezen. De foto's van vandaag houden jullie dus nog tegoed tot mijn volgende diary!

Heb jij nog iets leuks gedaan de afgelopen twee weken?



The present is a point just passed - David Russell




Misschien vind je dit ook leuk: