26 april 2014

Cadeau-DIY: Vergeet mij niet

Vandaag even een kort cadeau-ideetje! Ik heb zelf altijd een beetje moeite met het bedenken van cadeaus en volgens mij ben ik niet de enige, dus misschien vinden jullie dit wel een handig blogje. Laatst was ik met een vriendin bij de Action en toen zagen we (oké, zag zij) een pakketje staan om zelf vergeet-mij-nietjes te kweken. Dat riep om een simpele maar superleuke DIY, geweldig als cadeau voor een goede vriendin! (of familielid/vriendje/etc. natuurlijk)

Niet mijn handschrift maar dat van Lisa, haha, wij beschreven de potjes voor elkaar.

Men neme: het pakketje van de Action (dat twee kleine bloempotjes, een aardetablet en een aantal zaadjes voor de bloemetjes bevat) of natuurlijk andere bloempotjes en zaadjes, en een watervaste markeerstift.


En nu... komt er geen uitgebreide beschrijving van wat je moet doen. Het idee is dat je bloemetjes geeft met een betekenis, in een potje met een persoonlijke boodschap. Die kun je dus helemaal zelf verzinnen! Deze quotes kun je bijvoorbeeld gebruiken (love vervangen door friendship in sommige zinnen):

Happiness held is the seed; happiness shared is the flower - John Harrigan

Good friends are like stars - you can't always see them, but you know they are always there.

A flower cannot blossom without sunshine, and man cannot live without love - Max Muller

Love is like a beautiful flower which I may not touch, but whose fragrance makes the garden a place of delight just 
the same - Helen Keller

Walking with a friend in the dark is better than walking alone in the light - Helen Keller

Real friendship, like real poetry, is extremely rare - and precious as a pearl - Tahar Ben Jelloun

En maak natuurlijk ook even duidelijk dat het vergeet-mij-nietjes zijn! Ze bloeien helaas pas in het tweede jaar, dus echt bloemetjes zul je niet cadeau kunnen geven - tenzij je nu vast wil beginnen voor die ene vriendin die net jarig is geweest, haha. Dat zou wel extra leuk zijn trouwens, die bloemetjes vind ik echt vrolijk!
Meer goedkope maar geweldige zelfgemaakte cadeautips van mij vind je hier.


Zou jij het leuk vinden om dit cadeau te krijgen?



Happiness held is the seed; happiness shared 
is the flower - John Harrigan


Misschien vind je dit ook leuk: