9 maart 2014

M(u)y diary: Week 9 en 10

Ja, er zijn alweer twee weken voorbij! Eén van de twee was nogal saai, maar afgelopen week had ik vakantie dus het was een leuke week! Ik heb weer wat foto's gemaakt van wat ik zoal heb gedaan, kijk je mee? :)



De eerste week heb ik heel weinig foto's gemaakt, het was een erg druk weekje met allemaal saaie dingen (lees: school). Maandag de 24e zat ik tot half 5 op school vanwege toetsen. Pff, veel te lang! Daarna racete ik meteen door naar de supermarkt, waar ik boodschappen bij elkaar sprokkelde voor het eten. Ik maakte de salade met kikkererwten die dinsdag online kwam. Zo zien mijn aantekeningen er dan meestal uit; supersnel geschreven waardoor het bijna onleesbaar is, in een deel van mijn to do-boekje waar ik nooit wat schrijf ('to call' in dit geval). Daarna moest ik oppassen op twee meisjes uit de straat  superlief, hoewel ik ze wel erg moeilijk in bed kreeg, haha. Toen dat wel was gelukt leerde ik nog even aardrijkskunde en ik dook meteen mijn bed in toen ik thuiskwam. Zo moe!
Dinsdag na school maakte ik eerst de gebakken ananas voor het recept van woensdag (als ik nog een keer zo'n receptenweek doe moet ik het echt eerder van tevoren bedenken, haha).



Daarna besloot ik als koningin van het uitstellen om film te gaan kijken. Eigenlijk wilde ik West side story zien, maar  ik kwam erachter dat die 2,5 uur duurde en dat was me iets te lang. Dus keek ik What to expect when you're expecting en 's avonds leerde ik wel echt en heb ik gesport.
Van woensdag heb ik echt helemaal geen foto's. In mijn tussenuren keek ik volgens traditie PLL, hij was minder spannend dan de week ervoor maar nog wel zoals PLL hoort te zijn. 's Middags moest ik werken, en 's avonds leren en sporten.
Donderdag maakte ik in mijn tussenuren een bijna-vakantie-lunch: gebakken eitje!



's Middags dook ik weer lekker de keuken in, ik bakte deze gezonde koekjes om vrijdag online te zetten. 's Avonds was WIDM eindelijk weer op tv!
Vrijdag had ik vakantie! Helaas moest ik nog eerder opstaan dan op een normale schooldag, want ik had een meeloopdag bij HU voor journalistiek. Eigenlijk bleek het meer proefstuderen te zijn, je werd helaas niet gekoppeld aan een student maar had met andere meelopers les. Desondanks was het erg gezellig, ik had afgesproken met iemand die ik op een andere meeloopdag had ontmoet en met wie ik nu al de derde meeloopdag had, haha. 's Middags zijn we dus nog even Utrecht in gegaan. :) Daarna deed ik nog even iets aan school en 's avonds heb ik gewerkt, gesport en geblogd. Ook helemaal vergeten foto's te maken!
Zaterdag had ik dus écht vakantie. En het was meteen ook de beste dag van deze hele week! Ik stond gewoon vrij vroeg op om nog even te sporten, en rond het middaguur kwam Matilde. Matilde is al ruim vier jaar één van mijn beste vriendinnen, maar omdat ze in België woont zien we elkaar hooguit een paar keer per jaar. Die keren zijn dan wel extra leuk! Het was supergezellig.



Na 'even' gekletst te hebben (en ik kreeg dit superleuke kettinkje en een notitieboekje van haar, nog voor m'n verjaardag!) gingen we boodschappen doen. Dat heeft ons minstens een uur gekost, haha, we hebben de winkel een paar keer doorgelopen maar uiteindelijk hadden we iets leuks bedacht om te eten. Toen we thuiskwamen vonden we dat we best nog even naar de kringloop konden fietsen, dus zo gezegd, zo gedaan. Minishoplogje: 4 cd's!



Daarna gingen we dus 'koken': bladerdeegpizza'tjes met ananas en andere met tomaat, pesto en mozzarella!



Het toetje was een soort trifle, waarvan het recept gisteren al online kwam. Daarna gingen we samen naar The awkward moment  heel leuke film  en daarna moest Matilde weer naar huis...



Zondag was een heerlijk rustig dagje. 's Ochtends lekker in bed weer blogs gelezen, want ik had Bloglovin' echt al dagen (weken?) niet geopend. 's Middags lekker geblogd met het album van Lea Michele op de achtergrond! 's Avonds kwam ik erachter - heeel erg laat dus - dat er eindelijk een nieuwe aflevering van Glee was. Ik keek de helft en toen gingen we spontaan op bezoek bij kennissen om foto's te kijken van hun reis naar India. Heel erg mooi!



Maandag gingen we naar mijn tante en nichtje in Brabant. 's Middags was er carnavalsoptocht in Hapert, ik wilde toch een beetje verkleed gaan dus werd ik  Minnie Mouse met een rokje, oortjes en snorharen, haha. Naast me op de foto staat trouwens mijn zusje! In de auto las ik terug Bittere chocolade uit en thuis keek ik het andere deel van Glee.



Dinsdagochtend besloot ik te gaan bakken voor een videorecensie voor chicklit.nl: heerlijke sinaasappelcurdvlindercupcakes. Dit was de setting! De cakejes zelf kon je al in dit artikel zien en zie je dus ook wel een keer in een maandoverzicht. 's Middags reed ik even met mijn moeder naar de Action om een cadeautje voor iemand te kopen, en ik blogde wat en solliciteerde online bij Bagels&Beans. Overigens heb ik daarop inmiddels de reactie dat ik wat vroeg ben voor vakantiewerk ben ik een keer mooi op tijd, is het nog niet goed, haha.



's Avonds aten we erwtensoep! Ik had het volgens mij het hele jaar nog niet op, terwijl ik erwtensoep echt heel lekker vind.
Mijn woensdagochtend begon ik met PLL in bed. Niet zoveel spanning deze keer, maar vooral heel veel 'eh wacht huh wat gebeurt er ik snap het niet meer'-momenten.



Ik keek er ook maar meteen de nieuwe Glee-aflevering achteraan. Weer zoveel liedjes, net als in de vorige, zo leuk!
's Middags moest ik werken. Er was een boekpresentatie van een kinderboek dat over een draakje ging, dus een deel van mijn werktijd heb ik kinderen als draakje geschminkt. Schattig! Daarna wilden we ergens uit eten gaan, maar de stroom bleek daar uitgevallen... Tja, en dan, haha? Toen zijn we dus maar gaan wokken, ook erg lekker! Heb vooral heeel veel groenten en fruit op (oké, en gebakken banaan, guilty pleasure).



Donderdag heb ik het grootste deel van de dag aan mijn profielwerkstuk gewerkt. 's Middags maakte ik een smoothie die naar brownie smaakte, so good. <3 (voor de geïnteresseerden: banaan, melk, cacaopoeder een een beetje honing) 's Avonds keek ik natuurlijk weer WIDM! Ik vind het heel vreemd dat Jan-Willem eruit is... Wie moet dan de mol zijn?!



Vrijdagochtend stond ik vroeg op voor nog een meeloopdag, dit keer aan de UvA. Ik liep mee met Taal & Communicatie, was erg leuk! Ik was veel te vroeg in Amsterdam dus liep 's ochtends nog even lekker rond in het zonnetje, en kon het niet laten om een foto te maken van de duiven. Ik word echt blij van Amsterdam! Oh, en ik ben er vrij zeker van (99%) dat ik Thomas Acda zag fietsen. Grappig!
De terugweg was iets minder plezierig. Er waren onverwachte werkzaamheden tussen Utrecht en Driebergen-Zeist, waardoor ik om 10 voor 3 vertrok en pas om 6 uur thuis was. Great. Voordeel: ik heb in één ruk mijn boek uit kunnen lezen. Ik heb deze een keer gewonnen, hij was een beetje oppervlakkig maar wel prima vermaak voor in de trein!



Toen ik thuiskwam stonden wel de pannenkoeken klaar, lekkerr! 's Avonds zijn we naar een feestje geweest van een kennis.
Gisteren was echt zo'n dagje waarop ik allemaal kleine dingen deed en toen ineens de dag voorbij was. Ik sliep (voor mijn doen) uit, lakte ik mijn nagels met nummer 389 (stom dat ie geen naam heeft) van Kiko (het lijkt op de foto felblauw, maar is meer een beetje mintachtig), zette deze diary in elkaar, ging boodschappen doen en ja, toen was het eigenlijk al heel erg laat. Ik had zoveel meer willen (en moeten) doen!



Toen ik thuiskwam van boodschappen doen lagen er trouwens wel nieuwe recensie-exemplaren voor me in de brievenbus van chicklit.nl Leuk! 's Avonds zorgde ik voor het eten: vega champignonburgers van OhMyFoodness met gekruide gebakken aardappeltjes en sla. De burgers waren een beetje misvormd, maar wel erg lekker!



Gisteravond keek ik meteen de film About time, de recensie zien jullie nog wel een keer verschijnen in een maandoverzicht. Overigens, detail: op het hoesje staat dat het voor 9 jaar en ouder is, op de DVD zelf staat voor 12. Raar!
Vanochtend lakte ik mijn nagels weer, aangezien die van gisteren er al af was. Geel, lekker opvallend en licht! Het is trouwens 05 Destination sunshine uit de Ready for boarding-collectie van Essence. Matcht totaal niet met de rest van mijn outfit, maar goed, komt colourblocking niet weer in of zo, haha?



Het is trouwens zo warm voor de tijd van het jaar dat er gras op onze vetbol groeit! We hebben ook voor de eerste keer dit jaar buiten geluncht, onder deze helderblauwe lucht. Ik ben de afgelopen dagen in tegenstelling tot de rest van de vakantie echt vrolijk. Ik weet niet of het komt door het weer (het zonnetje ziet er wel leuk uit, maar normaal houd ik niet echt van zon), door de vrolijke muziek die ik luister of door de dankbaarheidslijstjes die ik nog steeds maak, maar ik hoop dat het ook nog even doorgaat als school weer is begonnen, haha. Op dit moment (als dit online komt, niet als ik het typ) ben ik trouwens op de verjaardag van mijn nichtje, ze wordt alweer 4!

Hoe was jullie week? Nog een fijne zondag in ieder geval! :)




The best thing about the future is that it comes
one day at a time - Abraham Lincoln





Misschien vind je dit ook leuk:
M(u)y diary: Week 7 en 8                                 M(u)y diary: Week 5 en 6                               M(u)y diary: week 3 en 4