31 maart 2014

Maandoverzicht maart: artikelen op andere sites

Zoals een aantal van jullie misschien wel weet, schrijf ik naast voor mijn blog ook nog voor andere sites. In februari heb ik een maandoverzicht overgeslagen omdat het toen bijzonder weinig was, maar omdat ik jullie deze artikelen niet wil onthouden, zet ik nu wel weer op een rijtje wat ik in maart nog meer op het internet heb geslingerd! Overigens heb ik dat in januari ook met Bloglovin' likes gedaan en in april ben ik dat ook zeker weer van plan, maar feit is dat ik ook in maart niet zoveel blogs heb gelezen. Deze maand heb ik er gelukkig wel weer tijd voor, maar nu kunnen jullie mijn recensies van maart in ieder geval hier lezen! :)



Recensie: Miss Verstand (Astrid Harrewijn)
Deze recensie konden jullie ook al lezen op Muy Maaike, maar mocht je die gemist hebben, staat hij alsnog in dit overzicht!

Ik was écht van plan om Miss Verstand het weekend na de boekpresentatie uit te lezen. Echt. Maar op de woensdagavond vóór dat desbetreffende weekend kon ik het lezen niet laten en donderdag las ik tot middernacht door om het boek uit te krijgen. De vorige boeken waren te veelbelovend om het nog langer te laten liggen! Normaal let ik, als ik weet dat ik een recensie ga schrijven, erg goed op bij het lezen, maar in dit geval ben ik dat compleet vergeten, net als dat ik de tijd vergat. Helemaal in de ban van het boek dus – het leest dan ook als een trein!

Lees de rest van deze recensie


Recensie: Tilda's dreams (Tone Finnanger)
Als je vaak in bijvoorbeeld de Pipoos komt zul je vast wel de spulletjes van Tilda kennen: allerlei handige spulletjes voor de echte knutselaars. Inspiratie nodig voor dingen die je daarmee kunt maken? Dan is daar Tone Finnangers Tilda’s dreams (hippe homedecoraties en accessoires) voor jou!

In het begin van het boek zitten een aantal handige pagina’s met informatie over onder andere de materialen. De daaropvolgende hoofdstukken zijn getiteld De studio, Oma’s servies, Pretty in pink, Vogelideeën, Groene inspiratie, Zoete dromen en Het circus en achterin zitten natuurlijk alle patronen. Ik moet zeggen dat een aantal dingen in het boek helemaal niet mijn smaak zijn, en sommige dingen me zelfs vrij nutteloos lijken (als ik transferpapier koop heb ik geen boek nodig om te weten hoe ik daarmee werk en ik vind het ook jammer dat veel dingen voor het Tilda-engeltje zijn). Maar er zitten zeker ook dingen bij die ik graag eens zou willen maken, zoals bijvoorbeeld de stoffen schaaltjes, het prikbord en de tas. De vormgeving vind ik ook echt geweldig. Er staan veel foto’s in, niet alleen van de gemaakte dingen zelf maar ook mooie gedetailleerde sfeerbeelden van bijvoorbeeld de materialen of woonkamers.

Lees de rest van deze recensie


Recensie: About Time (DVD)
De mannen in de familie van Tim (Domhnall Gleeson) hebben een wel heel bijzondere gave in About Time: ze kunnen terug in de tijd, op een heel simpele manier nog wel. Onwerkelijk? Dat vindt Tim zelf ook, als hij het net na zijn 21e verjaardag te horen krijgt. Handig? Dat ook! Zeker voor een nogal onhandige jongen als hij. Zijn vader drukt hem op het hart er iets leuks mee te doen en Tim weet meteen dat het hem zal helpen om een vriendin te vinden. Na een enigszins mislukte zomer met de bloedmooie Charlotte (travel in time can’t make someone love you), vertrekt Tim dan ook naar Londen. Op zoek naar een toekomst… en een vriendinnetje. Als hij op een dag Mary (Rachel McAdams) ontmoet weet hij het meteen: zij is de ware. Maar omdat dat tijdreizen ook weleens gecompliceerd kan zijn, ontmoet hij haar op drie verschillende manieren tot ze eindelijk bij elkaar komen. Als dat eindelijk zo is gaat het heel snel. De love story is nogal moeilijk samen te vatten, maar ik kan je wel vertellen dat tijdreizen ook de nodige problemen met zich meebrengt. De prachtige boodschap is dan ook uiteindelijk dat je elke dag moet leven alsof je speciaal voor die dag terugkomt. Alsof het de laatste dag van je leven is.

Lees de rest van deze recensie 



There is no friend as loyal as a book - Ernest Hemingway




Misschien vind je dit ook leuk: