16 maart 2014

I want it all!

Op het moment dat ik dit typ is het vrijdagavond en ik verveel me (lees: ik heb nergens zin in). Verveling is het ultieme moment voor filosofische gedachten en andere hersenspinsels om toe te slaan en ik heb zojuist iets bedacht wat mijn hele leven verandert en ik moet het echt even kwijt (verder ben ik geen dramaqueen): ik zeg altijd dat ik niet kan kiezen, maar wíl ik het wel?


Zoals een aantal van jullie weet, zit ik momenteel middenin mijn studiekeuze. Ik denk dat mijn hart al wel weet dat ik Media, Informatie en Communicatie ga doen, maar de andere opties wil ik óók. Ik wil journalistiek leren, maar ook websites bouwen. Ik wil filmpjes maken, maar ook een taal leren.

Zelfde verhaal met mijn toekomst. De happychallenge-opdracht van deze week is om je dromen te concretiseren, maar in deze blogpost konden jullie al lezen dat ik aan de ene kant 'gewoon' fulltime wil bloggen, aan de andere kant bij een tijdschrift wil werken maar een lunch- en tearoom me óók superawesome lijkt. Hoe moet je nou willen kiezen tussen je droomberoepen?!

Nog zoiets: ik schrijf nu voor muymaaike.nl, chicklit.nl én jongin.nl Je zou denken dat dat genoeg is, maar het liefst schrijf ik er ook nog een boek naast, reageer ik op elke leuke oproep voor gastbloggers en als ik met een vriendin praat over ideeën voor een eventuele blog van haar dan word ik zelf ook al helemaal enthousiast om die uit te voeren.. Ik kan nooit genoeg schrijven, dus als ik de tijd had...

Maar ook met kleine dingen is het zo. Ik weet niet wat mijn ultieme favoriete blogs zijn en ik wil de ene leuke niet boven de andere stellen. Ik wil meerdere soorten broodbeleg op één boterham en ik wil álle boeken kopen.

Bij al deze voorbeelden kán ik niet kiezen, maar wíl ik het ook niet. De grote vraag is nu alleen: is het verkeerd om zoveel te willen? Ze zeggen dat je blij moet zijn met wat je hebt, maar aan de andere kant moet je ook groots dromen. En grote dromen kun je alleen verwezenlijken door hard te werken en veel te doen... Mijn hersenen spinselen (eh...) dus nog even verder.

Wat vind jij: blij zijn met het weinige of juist het vele nastreven?



The more decisions that you are forced to make alone, the more 
you are aware of your freedom to choose - Thornton Wilder




Misschien vind je dit ook leuk: