6 maart 2014

Hier werd ik blij van!

Morgen komt er alweer een nieuwe opdracht van de happychallenge online, maar ik ben nog net op tijd met deze! De bedoeling was om elke dag stil te staan bij waar je dankbaar voor bent en dit ook op te schrijven. Veel bloggers deelden elke dag hun lijstje, maar ik heb besloten om een soort compilatie van zes lijstjes te maken. Ik schrijf dus niet alles op, maar gewoon random dingen. Dit waren mijn momenten van dankbaarheid de afgelopen week! 

Bron afbeelding: WeHeartIt (© mybible.com)

Waarom?
Ik vind 'dankbaar zijn' nogal ehm, zweverig klinken, dus even een uitleg! Dankbaarheid kun je ook gewoon vervangen door 'blij zijn'. Voor de meeste mensen is het niet vanzelfsprekend om elke dag stil te staan bij waar ze blij mee zijn, maar het is wel heel goed om dat te doen! Na even Googelen over het nut van dankbaarheid kwam ik op deze pagina. Ik zal even quoten (met wat aanpassingen dan):

"Wanneer je dankbaar voor iets bent, ben je blij met wat je hebt of hebt ervaren.  Dit gevoel laat op dat moment weinig tot geen ruimte voor andere, negatieve, gevoelens. Je voelt je prettig wanneer je echt diep dankbaar voor iets bent. Ook maakt het dat je de blijheid meer en meer zult ervaren.
Vaak denken we dat wanneer we succesvol zijn, we gelukkig worden. Maar misschien is het omgekeerde wel het geval! Door je te focussen op datgene waar je dankbaar voor  bent verhoog je je geluksgevoel, wat er op zijn beurt voor zorgt dat je kans op succes in je werk en dagelijks leven verhoogd wordt.
Dankbaar zijn geeft je leven een ander perspectief: in plaats van te kijken naar alles wat je zou willen en naar alles wat er mislukt in je leven, ben je even gericht op iets wat je vreugde en blijdschap geeft. Een positieve houding zorgt er op zijn beurt weer voor dat je meer in mogelijkheden gaat denken dan in onmogelijkheden, je wordt dus creatiever en vindingrijker."

Dat dus. Dankbaarheid = blijheid! :D

En hier was ik (onder andere) dankbaar voor!
- VAKANTIE!


- Dat ik Matilde eindelijk weer zag! Matilde is al ruim vier jaar één van mijn beste vriendinnen, maar omdat ze in België woont zien we elkaar hooguit een paar keer per jaar. Die keren zijn dan wel extra leuk! Het was supergezellig.

- Een superschattig kettinkje en heerlijk dik notitieboekje gekregen, nog voor mijn verjaardag

- Cd's scoren bij de kringloop voor maar €1,- per stuk!

- Gezellig naar de bioscoop voor The awkward moment

- Lekkere nieuwe thee proberen

- Snel in slaap vallen 's avonds

- Lekker lang in mijn pyjama lopen en geen to do-lists maken

- Het zonnetje dat naar binnen schijnt (terwijl ik daar normaal helemaal niet van houd!)

- Dat Glee weer begonnen is, word ik echt vrolijk van. Al die leuke liedjes! :)

- Spontaan bij kennissen op bezoek

- De carnavalsoptocht in Hapert met mijn lieve tante en nichtje

- Dat ik vanaf nu 40% korting in de daluren heb bij NS


- De sinaasappelcurd voor mijn sinaasappelvlindercakejes lukte heel goed. En van bakken in het algemeen werd ik sowieso al blij!

- Keihard meezingen onder douche

- Mijn camera die zo mooi filmt <3

- Voor de eerste (en waarschijnlijk laatste) keer deze winter erwtensoep

- Dat mijn moeder mijn bed verschoonde

- Héél veel lezen

- Uit eten bij de wok

- Mijn profielwerkstuk is bijna af!


- De grappige tweets van de bieb (er volgde nog een heel gesprek, haha, heel leuk)

- Lange dankbaarheidslijstjes!

Ik denk dat ik dit gewoon elke dag blijf doen, het is zo leuk om die lijstjes te maken! :) Ondertussen ga ik ook verder met stap 2: mijn dankbaarheid meer uiten. Doe je mee?

Maak jij weleens dankbaarheidslijstjes?


Powered by


Choosing to be positive and having a grateful attitude is going to 
determine how you're going to live your life - Joel Osteen




Misschien vind je dit ook leuk: