28 maart 2014

Dare to dream big! (and go make it happen)

Hoewel de happychallenge inmiddels afgelopen is, heb ik opdracht 9 en 10 nog niet uitgevoerd. Ik loop dus een beetje achter, maar dat weerhoudt me er niet van om er nog lekker over te bloggen. Opdracht #9 ging namelijk over groot dromen en dat past helemaal in mijn straatje! Hoewel ik moet zeggen dat de opdracht me niet helemaal duidelijk is (de één schrijft over dromen zonder grenzen, de andere over realistische dingen en het stellen van deadlines en zo), heb ik besloten om voor deze opdracht gewoon mijn fantasie los te laten gaan, voorlopig nog even zonder concrete doelen. Ik ben tenslotte pas 17 en als er iets niet lukt, heb ik nog een heel leven om het doel te veranderen. Ik moet zeggen dat het best wel persoonlijk is om dit te delen, maar ook heel erg leuk om erbij weg te dromen. In week 2 heb ik mijn dromen ook al beschreven, maar nu moet het nog groter. Aangezien die al vrij groot waren, ga ik daar gewoon dieper op in. Dus lees maar mee met mijn droomtoekomst! Als tijd en geld geen belemmering zouden zijn...

Achtergrond foto via Flickr / seyed mostafa zamani 

's Ochtends word ik uitgeslapen wakker, ook al gaat de wekker al vroeg. Als ik naast mijn bed in mijn ogen sta te wrijven, kijk ik naar de muur met quotes, die me meteen doen opleven. Ik breng de eerste uurtjes van mijn dag door in de keuken van de lunch- en tearoom die ik ben begonnen met een vriendin. Hartstikke leuk, maar wel hard werken! Gelukkig is het gezellig in de keuken met haar en heb ik nog steeds veel plezier in bakken en koken. Vervolgens ga ik naar huis om samen met mijn vriend even uitgebreid te ontbijten en me klaar te maken voor mijn andere werk, hoewel het niet als werk voelt. Ik vertrek naar het kantoor en word helemaal vrolijk van de altijd levendige stad. Ik werk bij een (eigen?) tijdschrift dat ook heel veel online doet. Samen met een stel enthousiaste andere meiden typ ik inspirerende en creatieve artikelen, en af en toe maken we ook filmpjes.

Maak jullie geen zorgen, als ik écht ooit een eigen lunch- & tearoom open, ga ik echt 
niet alleen cupcakes bakken. Maar die dingen zijn gewoon zó fotogeniek!

Tussen de middag wip ik even langs in mijn restaurantje. Mijn vriendin en tevens collega heeft alles goed onder controle en ik loop langs lachende dames die vrolijk happen nemen van hun sandwiches en lunchmuffins. De ruimte is kleurrijk en schattig, maar van beide niet te. Het is een klein zaakje, maar daardoor juist knus. De stoelen zijn zo heerlijk dat ik er het liefst zelf een paar uur in weg zou zakken met een boek. Ik help even in de bediening, pak zelf ook iets mee als lunch en vertrek weer naar kantoor.
's Middags typ ik weer artikelen of zijn we bezig met bijvoorbeeld DIY's of reportages op straat, of ga ik naar een evenement waar ik andere gezellige bloggers ontmoet. Als ik thuis kom kook ik in de geweldige keuken van mijn appartement, inclusief recept op de muur. Het ligt net iets buiten het centrum, in een rustige wijk, maar toch dichtbij alle voorzieningen. Het is groot, licht en Xenos-achtig. Als ik geen zin heb om te koken, doet mijn vriend dat trouwens. 's Avonds spreek ik af met vriendinnen of plof ik op de bank met een boek of film. Ik ga op tijd naar bed, want de volgende morgen is het weer vroeg dag! Tenzij ik naar een concert ga, trouwens. Aangezien geld geen rol speelt, zal ik dat in mijn droomwereld vrij vaak doen, haha.

Tour Eiffel: Tour Eiffel, Paris, France
Op de dagen dat ik niet werk, ben ik volop met mijn restaurantje bezig, of voor mijn plezier of freelance aan het schrijven. Af en toe plannen we een stedentripje, zodat ik heel wat jaren later alle grote steden van Europa (en ook van de rest van de wereld?) heb gezien en ook heel wat talen onder de knie heb. Bovendien geven die steden me heel wat inspiratie voor verhalen, ik heb dan ook al een echt boek uitgegeven en als ik er nog één wil schrijven, kan ik dat gemakkelijk combineren. Een roman, of misschien wel een kookboek! Goed, nu wordt het wel heel erg onrealistisch, haha. Ja, het is sowieso onmogelijk om al die dingen tegelijk te doen, dat besef ik, zowel qua tijd als qua geld. Ik kan alleen (nog) niet kiezen, dus ga wel proberen om zoveel mogelijk te doen. Overigens heb ik ook een soort realistischere droom geschreven:

Ik word ingeloot voor de opleiding Media, Informatie en Communicatie en ga in Amsterdam wonen. Ik doorloop de studie met glans en bouw ondertussen een netwerk op. Natuurlijk blijf ik bloggen, hiermee bevorder ik mijn eigen creativiteit (ik wil veel meer DIY's en recepten plaatsen) en inspireer ik mensen, ik hoop dat ik aan het einde van mijn studie een groter bereik heb zodat ik er ook heel veel tijd in kan steken. Voor andere sites blijf ik ook recenseren en columns schrijven. Na mijn studie vind ik meteen een leuke creatieve baan, waar ik elke dag met plezier heen ga, of (realistischer) word ik freelancer. Ik hoop wel op een redelijk inkomen en een aantal goede vriendinnen, waarmee ik leuke dingen doe. Ik denk dat het iedereens droom is dat alles gewoon op rolletjes loopt en jij en de mensen om je heen, gelukkig en gezond zijn. Hoe leuk al mijn grote dromen en andere dingen op mijn Bucket List ook zijn (ja jongens, er zijn nog véél meer dingen die ik wil doen, dit zijn nog maar de grote lijnen), ik kan (hopelijk) ook gelukkig leven zónder ze allemaal waar te maken. Hoewel ik dat natuurlijk wel ga proberen, en ik hoop dat jullie dat ook doen!

De 10e opdracht van de happychallenge zal ik wel uitvoeren, maar waarschijnlijk niet posten op mijn blog. Dat betekent dat dit het laatste artikel is over de happychallenge en daarom wil ik Marieke, Lisanne en Kelly heel erg bedanken. Niet alleen voor het verzinnen van de opdrachten (de dankbaarheidslijstjes maak ik nog steeds, echt heel fijn!), maar ook voor het bij elkaar brengen van mensen in de Facebookgroep en voor de mogelijkheid om creativiteit te uiten, etc. Overigens is Marieke alweer met een nieuwe project bezig, Change the world, dat om precies te zijn vandaag begint en wel een klein beetje aansluit. Als dat me aanspreekt zie je daar misschien wel een blogpost over verschijnen!

Wat is jouw grootste onrealistische droom?


Powered by


Hold fast to dreams, for if dreams die, life is a broken-winged 
bird that cannot fly. Hold fast to dreams, for when dreams go, life is a 
barren field frozen with snow - Langston Hughes




Misschien vind je dit ook leuk: