24 maart 2014

10 onmisbare (gratis!) apps

Tegenwoordig heeft bijna iedereen een smartphone (behalve ik, haha, maar ik heb mijn iPod Touch), wat betekent dat apps onmisbaar zijn. Behalve leuke apps als spelletjes en social media zijn er ook nog een heleboel apps waar je echt iets aan hebt. Vandaag laat ik een lijstje van mijn handigste apps zien. Dus mocht je ze nog niet gedownload hebben, kun je dat na het lezen van deze blogpost gauw doen! :)



Wunderlist
Met stipt op één: Wunderlist! (de rest is trouwens in willekeurige volgorde) In deze app kun je to-do-lijstjes maken: een datum instellen, herhalen of niet, herinneringen instellen, subtaakjes maken, markeren, extra notities maken etc. en de taken apart afvinken. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon andere lijstjes maken! Ik ben een enorme lijstjesfanaat (wisten jullie vast nog niet...), dus het is echt perfect!
Wunderlist kun je ook op je computer gebruiken: www.wunderlist.com, dat zie je hieronder:




Google Drive/Dropbox
Met Dropbox kun je van alles met iedereen delen, dat ken je vast wel. Google Drive is in principe hetzelfde, maar daar gaat het vooral om bestanden, dus geen foto's en zo. Ik gebruik Dropbox zelf niet (wel gedaan trouwens), maar Google Drive wel, onder andere voor chicklit.nl en jongin.nl.

NS Reisplanner en Breng
Lijkt me vanzelfsprekend, handig voor je als je veel met het openbaar vervoer reist! Je kunt je reis plannen, maar ook storingen zien etc. 9292 OV kun je ook gebruiken, maar bij mij geeft die altijd een beetje vreemde reisadviezen (lees: eerst een kwartier lopen naar 3 haltes verder of met de trein naar een ander dorp).

Reclamefolder
Welke Nederlander houdt er nu niet van de woorden 'sale' en 'korting'? Reclamefolder is een hartstikke handige app om te kijken welke dingen er in de aanbiedingen zijn, maar ook om bijvoorbeeld inspiratie te halen uit de Xenos-folder. ;)

Spotify
Ik ben er vrij zeker dat iedereen Spotify kent (niet? He kunt er bijna alle muziek luisteren die je maar wil), maar als je de app nog niet had gedownload omdat je er Spotify Premium voor moest hebben: nu kun je 'm ook gebruiken met de gratis versie!




TVGIDS.tv
Ook deze heeft niet veel uitleg nodig, haha. Ik kijk zelf niet zoveel televisie, maar kijk wel regelmatig in deze app om te kijken of er nog een leuke film komt - zeker met mijn 50-films-challenge!

Shazam
Shazam heb ik zelf nog niet zo lang, maar deze app kan liedjes herkennen. Je laat een liedje horen en hij geeft binnen mum van tijd de artiest, titel en downloadlink van iTunes. Superhandig! Overigens herkent hij niet alle liedjes, vooral die van onbekendere artiesten niet altijd (maar meestal wel).

Google Translate
Onmisbaar voor iedere scholier die een vreemde taal volgt! (ik heb zelf Spaans en Frans) Google Translate is echt een uitkomst, hoewel je het niet altijd moet vertrouwen  zie hieronder bijvoorbeeld wat eruitkwam toen Michiel Veenstra het liedje "Beauty & The Brains" door heel veel talen heen 'translate' (nieuw werkwoord):




Quick QR-Scan
Ik gebruik deze scanner niet zo heel vaak, maar het is altijd handig om te hebben als je ineens zo'n QR-code ziet en benieuwd bent waar hij naar linkt!

Blogger/Wordpress en QuickVoice® Recorder
Niet voor iedereen onmisbaar, maar als je blogt zou ik deze dingen wel downloaden! In Blogger en Wordpress (ligt eraan waar je mee werkt, in mijn geval dus Blogger) kun je blogposts schrijven als je bijvoorbeeld onderweg bent - of ineens een idee krijgt maar al in bed ligt. De Voice Recorder gebruik ik om voice-overs voor mijn filmpjes op te nemen, maar je kunt er natuurlijk ook grappige dingen mee naar vrienden sturen en ik heb er laatst ook een interview voor mijn profielwerkstuk mee opgenomen.

Dat was mijn lijstje! Eigenlijk waren het er meer dan 10, maar goed, haha. Een weerapp heb ik trouwens niet, maar als je een goede kunt vinden is dat ook erg handig! Welke apps kun jij niet missen?



Technology is nothing. What's important is that you have a faith in people, that they're basically good and smart, and if you give them tools, they'll do wonderful things with them - Steve Jobs