12 maart 2014

10 dingen die ik ooit wil leren

Net als de meeste mensen vind ik school maar niets. Huiswerk vind ik over het algemeen tijdverspilling en ik heb het idee dat ik nogal veel dingen leer die ik helemaal nooit ga gebruiken. Maar een uitspraak die ik jaren geleden in MZZLmeiden las is me nog altijd bijgebleven: 'Ik houd van leren, niet van school.' Aangezien één van mijn waarden 'persoonlijke groei' is, is die zin best wel op mij van toepassing. En met mijn lijstjesverslaving moest ik natuurlijk op een rijtje zetten wat ik ooit nog wil leren!

Lekker vage foto, maar goed, ben al blij dat iemand dit moment heeft vastgelegd! Ik wilde ook leren graffiti spuiten. Niet dat ik dat nu heel goed kan, maar ik heb wel een workshop gehad afgelopen zomer! Zo leuk. :D

Ik wil even van tevoren zeggen: ik vergeet ongetwijfeld nog van alles. Maar goed, eerst dit maar eens doen, haha! Overigens gaat het echt om dingen die resultaat opleveren zeg maar, qua sociale vaardigheden, plannen etc. wil ik ook nog veel leren maar dat zet ik hier niet bij. Oh, en ze zijn in willekeurige volgorde!

# Gitaar spelen
Op de één of andere manier vind ik het echt wat hebben, gitaar spelen. Ik ben sowieso wel een beetje het type country girl, ook qua muziek en kledingstijl, dus gitaar hoort daar ook bij, haha. Ik vind het gewoon zo tof om een gitaar in mijn handen te hebben en het lijkt me geweldig om daar een mooi akoestisch liedje uit te kunnen tokkelen!



# HTML
Spreekt voor zich. Hoe vet moet het zijn om je hele eigen lay-out 'zomaar' in codes uit te kunnen typen en het er dan ook nog eens amazing uit te laten zien? Voorlopig kom ik niet verder van <b></b>, maar ooit wil ik die computertaal goed beheersen.

# Heel veel talen spreken
Over talen gesproken: ik wil meer buitenlandse talen leren! Met Spaans en Frans wil ik graag nog doorgaan na mijn examens maar andere talen lijken me ook heel erg leuk. Italiaans bijvoorbeeld. Ciao bella! (je ziet dat ik nog veel te leren heb)

# Dansen op het ijs
Op mijn Bucketlist staat dat ik wil leren surfen. Het is al een tijdje geleden dat ik dat opschreef en ik kan me nog wel inbeelden dat het me leuk leek om zo behendig op een surfplank te staan en zo, maar nu voegt zich daar het beeld bij van iemand die er niet uitziet in wetsuit en eerst drie triljoen en tweehonderdduizendnogwat keer in het water dondert. Niet zo charmant dus. Welke sport ik dan wil leren? Tja... Toen popte kunstschaatsen ineens in mijn hoofd. Natuurlijk kun je op ijs ook heel hard falen, maar toch: lijkt me heel erg leuk! Net als synchroonzwemmen trouwens. En ski'en lijkt me ook wel tof. :)

# Filmpjes
Hoewel ik filmpjes maken al heel leuk vind en ook van plan ben om het veel meer te gaan doen, ook voor mijn blog, wil ik ook ooit meer doen met filmpjes dan knippen-plakken met MovieMaker. Maar goed, ook op dat basisvlak valt nog een hoop te leren en ik hoop dat zo snel mogelijk te doen!



# Achter de camera
Hoewel ik mijn camera al een aantal weken heb, heb ik me nog totaal niet verdiept in sluitertijd, diafragma, etc. Ik vind handmatig scherpstellen en verschillende invalshoeken proberen voorlopig even prima, maar ooit wil ik echt heel mooie foto's maken!

# Kunst (maar dan niet zo standaard)
Kijk, goed kunnen schilderen lijkt me heel leuk. Vroeger tekende ik veel, maar nu echt niet meer. Ik wil mijn tijd echter veel liever steken in andere kunstdingen: graffiti op de grond (daar is een naam voor, toch? Dat het net lijkt alsof je op een waterval loop of zo!), poppetjes en andere figuren uit fruit en diertjes in een latte. Als het er maar leuk uitziet.

# Schrijven
Voor veel dingen geldt dat je nooit bent uitgeleerd en schrijven is daar één van. Ik wil nog veel betere columns schrijven, dingen die je aan het denken zetten of je aan het lachen maken. Ik wil boeken schrijven die je in één adem uitleest en ik wil beter recenseren. Natuurlijk is de definitie van 'goed' en 'leuk' voor iedereen anders, maar toch.


# De keukenprinses uithangen
Ook voor koken en bakken geldt dat je altijd meer kunt leren. Hoewel ik inmiddels een aardige salade of cupcakeje kan maken, ben ik nog een ontzettende kluns met bijvoorbeeld fondant en ook soep heb ik nog nooit gemaakt. Wil ik allemaal kunnen!

# Ingewikkelde vlechten en zo
Ik heb mijn haar los. Altijd. Oké, behalve als ik ga sporten en/of niemand me ziet, maar dan kom ik alsnog niet verder dan een doodnormale staart. Vlechten kan ik wel, maar alleen recht toe recht aan en absoluut niet bij mezelf, bij knotjes wordt het al te moeilijk en als ik ingewikkelde dingen als 'opsteken' hoor haak ik helemaal af. Soms lijkt het me best leuk om meer te kunnen! Zelfde geldt voor oogschaduw trouwens, en oh, nail-art lijkt me ook leuk. Dat deed ik vroeger nog weleens, maar nu helemaal niet meer.


Wat wil jij ooit nog leren?



He who learns but does not think, is lost! He who thinks but 
does not learn is in great danger - Confucius




Misschien vind je dit ook leuk: