2 februari 2014

Meet my new love!

Waar de meeste bloggers zich verontschuldigen voor hun afwezigheid, zeg ik hierbij sorry voor het feit dat dit nóg een extra artikel is (vrijdag ook al). Ik wil jullie heel graag regelmaat geven, maar dat lukt niet echt, haha. (Nu hoor ik je vragen: Maar waarom blog je dan niet gewoon elke dag"? Tja, als ik een keer minder tijd heb, wil ik daar niet 'aan vast zitten'.) Toch kan ik dit écht niet voor me houden: ik heb woensdag/donderdag een nieuw vriendje gekocht en we zijn nu al onafscheidelijk. Overigens... zit er wel een verhaal achter. Mijn MediaMarkt-avontuur!


Woensdagavond begon de "21% BTW? Weg ermee!"-actie van de MediaMarkt. Meteen toeslaan, anders zou de camera misschien op zijn – ik wist wat ik wilde, dus we zouden de doos pakken en weggaan. Zo klaar. Dachten we. Toen we aankwamen bleek het echter een soort Primark-opening te zijn. De ingang was omringd door ballonnen, er stonden dranghekken om de rij te begeleiden en de muziekinstallatie die buiten stond produceerde beats die mijn toch al niet zo lichte hoofdpijn in ieder geval niet genazen.

Toen we eindelijk binnen waren liep ik op de spiegelreflexcamera's af. Ik dacht écht dat ik een Canon 1100D zou gaan kopen. Écht. Een compact camera hebben we thuis al en voor alleen een uitklapbaar schermpje zou ik geen 300 euro meer gaan betalen. Maar ja... daar stond ie dan. De 650D. Met uitklapbaar schermpje (en nog een heleboel andere dingen die beter waren) en 'slechts' 166 euro duurder, een beetje mooi te zijn. Ik weet niet hoe lang ik precies heb staan twijfelen, maar het was in iedereen geval niet 'zo klaar'. Uiteindelijk besloot ik toch voor de 650D te gaan. Waarom geef ik zo gemakkelijk geld uit? Trots (maar nog steeds een beetje twijfelend) liep ik de winkel uit met mijn nieuwe camera. Tenminste, dat dacht ik.

Thuis dook ik meteen in mijn bed, en de volgende ochtend bleef ik er lang in liggen. Pas donderdagmiddag kwam ik op het idee om mijn camera uit zijn doos te halen. Er verscheen een instructiehandleiding, lens, accu... Maar geen camera. Tja, daar zit je dan. Met je zieke hoofd weer terug naar de MediaMarkt, waar ze gelukkig erg behulpzaam waren. Ik kreeg zelfs 50% korting op een accessoirepakket. :D (tas, SD-kaart, UV-filter en lensdoekje) Alleen stelde de medewerker me wel voor Dilemma nummer 2: ik kon een 650D showmodel nemen, maar ze hadden ook 600D's. Uitklapschermpje, 40 euro goedkoper, maar wel minder autofocuspunten. Tja. Uiteindelijk ben ik toch bij mijn keuze gebleven, en ik ben er blij mee! Ik was niet van plan om zo'n lang stuk tekst te typen, haha, maar mag ik u voorstellen aan mijn geweldige nieuwe camera:

Ik moet nog veel leren... As you can see, haha.

Het is dus een Canon EOS 650D met een EF-S 18-55mm IS II-lens met 18 megapixel, 5 frames per seconde, touchscreen en Full HD film. Plus nog een heleboel eigenschappen in de fotografietaal die ik nog niet spreek, haha.






Ik heb ontdekt dat ik filmpjes maken ontzettend leuk vind, en ik zou het ook geweldig vinden om goede foto's te kunnen maken. Ik wilde tenslotte ook een mooie fotoboek maken dit jaar.
Dus jullie weten wat je te wachten staat: filmpjes! (and hellooo nieuwe tag "Fotografie"!) Als school niet in de weg zit tenminste...

Wat voor camera heb jij? En heb jij weleens zo'n probleem gehad?

PS. Ik heb denk ik het IntenseDebate-probleem gevonden: bij de desktopversie van mijn site zie je dat met CommentLuv en zo, op de mobiele versie niet. Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen, haha?



My thought has been shaped by books; my desires by pictures - Mason Cooley






Misschien vind je dit ook leuk:
                   The 2014 project                                   Simpele DIY: Vergeet je waarden niet                              Column: Keuzestress