10 januari 2014

The wishlist: non-fictie boeken

Ik ben inmiddels in het trotse bezit van de boekjes "Elke dag een vraag", "Wreck This Journal", "Giftguide for girls", "De schrijfbijbel", "Recipe Journal"en nog wat andere boeken in de categorie niet-echt-leesbaar oftewel non-fictie. Maar ik kan er niet genoeg hebben! Hierbij een selectie van boeken die ik heel graag in mijn niet-bestaande boekenkast (al mijn boeken liggen in lades... ik wil zo graag ruimte voor een kast!) zou willen zien! Gelukkig ben ik binnenkort jarig. ;)


Ik heb ze trouwens enigszins geordend, maar ik wil ze wel allemaal even graag! Waarom win ik nu nooit schrijfwedstrijden waarbij je boekenbonnen kunt winnen? :(


Dit zijn de echte invulboekjes! Om te beginnen "listography" en "my future listography". De titel zegt het al: hier kun je lijstjes in maken! Ik plaats niet voor niets de helft van mijn artikelen in de categorie "Lijstjes": I love it! Nieuwe ideeën voor lijstjes zijn altijd welkom en over de toekomst nadenken vind ik ook heel leuk. Bovendien zijn dit soort dingen echt geweldig als herinnering voor later! Hier en hier koop je ze.
Dan nog de boeken van Keri Smith! Zij is de auteur van "Wreck this journal" en heeft nog veel meer boekjes die je zelf kunt invullen, zoals "the non-planner datebook" en "this is not a book". Ze zijn dus heel erg te vergelijken, al moet je in deze boekjes denk ik minder ruïneren en meer schrijven. Hier en hier te vinden!



Deze boekjes hebben meer met schrijven te maken. De titel van "642 things to write about" spreekt voor zichzelf, haha, je moet allemaal stukjes schrijven over een gegeven onderwerp! Als je er één per week doet ben je er jaren mee zoet. :) "Het geheim van Hollywood" was het antwoord van Lisette Jonkman in een video, op de vraag of ze nog schrijftips. Het gaat dus eigenlijk over hoe je een geweldige plot bedenkt voor een Hollywood-film, maar schijnt ook heel bruikbaar te zijn voor boeken! Maar goed, eerst mijn Schrijfbijbel maar eens helemaal uitlezen, haha. Dan nog "Check je column", wat ook voor zichzelf spreekt. Ik vind columns schrijven heel leuk, maar wat er uit mijn toetsenbord komt is nog niet echt geweldig. Lijkt me een leuk boekje dus! Links: hier, hier en hier.



De linkse twee boekjes gaan over bloggen, de andere zijn gewoon overig eigenlijk, haha.
"Bloggen als een pro" is van Elja Daae, die - hoe kan het ook anders - ook een eigen blog heeft. In dit dunne boekje geeft ze allemaal blogtips. Ik heb het boekje al eens van de bieb geleend, maar nooit helemaal uitgelezen. Ik heb er echter wel heel veel goede recensies van gezien! "Je website promoten voor dummies" gaat niet speciaal over bloggen en een deel van het boek is dan ook niet van toepassing, maar alsnog staan er handige dingen in over SEO. Deze heb ik trouwens weleens al helemaal gelezen in de bieb, dus daarom zou ik hem niet zo snel bestellen. Maar goed, als ik alles gratis zou krijgen wel natuurlijk! (link 1 en link 2)
"Staying strong 365 days a year" is het boek van Demi Lovato, eigenlijk net nieuw. Uit de recensies heb ik begrepen dat er voor elke dag een mooie quote in staat - wat sowieso al tof is - en dan ook nog opdrachten voor jezelf of zo. Maar ja, het is van Demi, dus het kan nooit slecht zijn! Ik heb enorm veel respect voor haar. Moleskine is bekend van de luxe notitieboekjes en heeft ook een Passion collectie, die dus bestaat uit boeken die je ook zelf in kunt vullen, zoals het "Recipe journal" waar je je eigen recepten in kunt schrijven. Eigenlijk zou ik het grootste deel van deze serie wel willen hebben, maar Style en Film lijken me het leukst! Demi's boek koop je hier en de Style en Film Journal hier / hier.



Dan als laatste deze twee boeken. Ik weet niet of ik ze tot de kookboeken (die dus niet in dit artikel horen) of non-fictie moet rekenen, aangezien in beide zowel recepten als andere eetdingen staan. Maar goed, nu heb ik ze er toch al staan! "The culy way of life" is van de bekende foodblogger (van culy.nl) Monique van Loon en iedereen is er helemaal gek op! Ik zag hem laatst liggen in de Bagels & Beans in Breda en heb hem even doorgebladerd, en ook ik ben enthousiast! Deze heb ik als het goed is binnenkort al in huis.
"Dinerdiva in the city" is van My life is sweet, geschreven en geïllustreerd door de tiener (al weet ik niet hoe oud ze inmiddels is) Jill Schirnhofer. Er staan echt leuke dingen in altijd, in dit geval over wat ze eten in allerlei steden en zo. Lijkt me heel leuk! Deze boeken koop je hier en hier.

En dan moet je nagaan dat dat nog maar een deel van mijn wishlist was... Zucht, er zijn gewoon zoveel leuke boeken! Wie koopt er een bibliotheek voor me, haha? En wat staat er op jouw boekenwishlist?


You can't get a cup of tea big enough or a book long enough to suit me - C. S. Lewis