26 januari 2014

M(u)y diary: week 3 en 4

Het einde van week 4, dus is het weer diary-tijd! De afgelopen 2 weken stonden vooral in het teken van de toetsweek en mijn verjaardag, en ik heb weer aardig wat foto's gemaakt!



De maandag t/m donderdag van vorige week bestonden vooral uit pogingen tot leren. Sommige lukten, andere niet. Ach ja. Maandag maakte ik trouwens ook de gevulde broodjes die je al zag in dit recept, en dinsdag ging ik in bad met het hoofd van Mr. Penguin (R.I.P.). Mijn bad was blauw met bubbels. <3



Woensdag keek ik 's ochtends de nieuwe Pretty Little Liars - studie ontwijkend gedrag noemen ze dat. In ieder geval, hij was stukken beter dan de keer ervóór! 's Middags moest ik werken en toen ik thuiskwam als verzopen katje, zag ik dat de Blogazine party, die eigenlijk vandaag zou zijn, niet doorging wegens tegenvallende cijfers of zo. Zo jammer! Donderdag keek ik na het leren zoals welke week WIDM.



Over vrijdag heb ik meer te vertellen! 's Ochtends begon de happychallenge met een leuke eerste opdracht. Na mijn drie toetsen lag er thuis een pakketje op me te wachten van scholieren.com, waar ik vijf boeken had gewonnen, dus dat was ook tof! Volgens mij is een deel wel voor wat jongere meisjes, ook gezien het lettertype en zo, maar ik ben er wel benieuwd naar!



Ik maakte even snel deze bosvruchtentaart en daarna ging ik met papa en mijn zusje naar de MediaMarkt om wat fototoestellen te bekijken. Ik weet het nog steeds niet! 's Avonds moest ik even werken, en daarna bakte ik nog een taart. Of nou ja... op deze foto zie je niet hoe mislukt hij was, ben er echt uren mee bezig geweest. Mijn frustraties daarover waren niet zo goed voor de eerste dag van de happychallenge. ;) Ik keek ook nog de film "Voor ik doodga", geen aanrader als je daarna wil gaan slapen... Wel een mooie film trouwens, voor een lach en een traan.



Zaterdag vierde ik, samen met papa, mijn verjaardag voor familie en vrienden/kennissen! De taart waarvan we vrijdag dachten dat ie mislukt was bleek toch erg goed in de smaak te vallen gelukkig. :) En mijn zusje maakte een vlecht bij me, yay! Op die foto lijkt het trouwens net of ik ombre heb of zo, haha. Verder was het gewoon een hele gezellige dag! Ik vind het trouwens altijd zo tof hoe je haar zit als je een vlecht eruit haalt - hoewel de krullen op de foto niet heel goed te zien zijn.



Zondag was mijn papa jarig! Omdat we het zaterdag al samen hadden gevierd was zondag niet zo'n speciale dag. 's Ochtends gezellig ontbeten met cadeautjes, maar verder heb ik gewoon keihard geleerd en we hebben een spelletje gedaan. Ik ben trouwens, onder andere dankzij Teske, echt dol op de standaard afspeellijsten van Spotify! Vooral de picknickplaylist is echt vrolijk - jammer genoeg is het nu geen picknicktijd. En er zijn ook hele leuke andere, ééntje met toffe oude muziek bijvoorbeeld en ook hele knusse  voor de herfst en winter. Eigenlijk wil ik Spotify Premium - maar ja, ik wil ook Netflix, Film 1 etc. Zou allemaal denk ik veel te veel tijd kosten, haha. En geld, trouwens. 's Avonds keken we zoals altijd BZV - ik dacht dat ik daar een foto van had gemaakt, maar blijkbaar niet, haha. Ik zet er dus maar een foto van maandag naast: gezien ik dinsdag alleen maar een luistertoets had, hoefde ik maandag niets te leren maar had toch de hele middag vrij. Heerlijk! Ik lakte mijn nagels tijdens het dagelijkse blogrondje, dit is 112 "Time for romance" van Essence. Het bleek meer een top coat te zijn dus er moesten vrij veel laagjes op, maar goed, ik had de tijd, haha. Dit lakje past namelijk echt perfect bij mijn nepleren jasje van de Forever 21! Zien jullie trouwens hoe mijn nagels hebben geleden onder de toetsweek?



's Middags typte ik wat blogjes en ik raakte verslaafd aan HTML leren. Ik ging eens Googelen over de rand bij mijn foto's wegkrijgen, tabbladen centreren etc. en al die aanpassingen vond ik eigenlijk heel erg leuk. Toevallig postte Maartje die dag een handige link: op codecademy kun je HTML leren!
's Avonds bakte ik bakte een rainbowcake! Dat wil ik al heel lang, dus voor mijn verjaardag moest het maar eens gebeuren. Alleen het fondant uitrollen lukte niet, dus dat verplaatste ik maar naar dinsdag, haha. Zie je trouwens hoe ongelijk de lagen hier lijken?



Dinsdag werd ik 17, yay! Ik hoefde maar van 11 tot 12 naar school, dus mama en mijn zusje (papa was al op z'n werk) brachten me ontbijt op bed (ik had het maandagavond wel zelf al gemaakt zodat ze het alleen maar op hoefden te warmen, het waren de gezonde ontbijtappeltaartjes van Francesca) (ik moet echt minder haakjes gebruiken) en ik kreeg een wekkerradio en een douchegel van Rituals, die ik natuurlijk meteen mee onder de douche nam!



Daarna maakte ik de rainbowcake af, mama hielp heel lief met het fondant. Daar plaats ik maar even geen foto, want gisteren kwam er al een uitgebreid artikel over online. Na mijn toets was de proefwerkweek officieel voorbij! Er kwamen wat vriendinnen taart eten, heel gezellig, en ik zag dat ik 25 Bloglovin' followers had (26 zelfs al hier, en 's avonds waren het er 29!), thanks! :) Ik kreeg trouwens ook wat kaartjes, maar had er zaterdag ook al een aantal gekregen dus veel waren het er niet. Ik vind het echt zo jammer dat dat soort dingen tegenwoordig via Facebook gaat, post is veel leuker.



Ik mocht 's avond kiezen wat ik wilde eten, dus mijn zusje bakte pannenkoeken voor me en mama maakte frambozentrifle als toetje, yum!



Woensdagochtend keek ik de nieuwe PLL in mijn tussenuur, na school moest ik werken, en toen mama thuiskwam had ze de mok waarover Joany had geschreven meegebracht van de Xenos. Ik vind 'm zo leuk!



's Avonds deed ik de DIY die donderdag online kwamen keek ik TubeDay live. Daarna wilde ik eigenlijk the Holiday kijken, maar die was pas om kwart over 11 afgelopen en dat vond ik te laat, dus ik leen 'm wel een keer bij de bieb, haha.



Donderdag kwam dus mijn Happychallenge DIY online, en ik kreeg echt leuke reacties, zo tof! Het was wel erg koud die dag, dus toen ik thuiskwam besloot ik een lekkere warme wintersnack te maken en dat werden deze appeltjes en stukjes banaan uit de oven! Ik kwam er pas toen ik het op had achter dat ik het wel op m'n blog zou kunnen plaatsen, maar dus geen mooie foto's had gemaakt... Goed excuus om het nog een keer te maken. ;) 's Avonds ging ik met mijn zusje naar de bioscoop, want we hadden allebei een cadeaubon als kerstpakket gekregen. Soof it was, hele grappige film! Vooral ook herkenbaar voor eh, wat oudere vrouwen, haha. Daarna WIDM  teruggekeken, ik werd wat minder blij van het feit dat Daphne weg moest...



Vrijdag was een vrij rustig dagje. Ik heb dan altijd maar weinig school, en 's middags heb ik wat geblogd. Ook maakte ik weer de appel en banaan uit de oven, dit keer wel met goede foto's, haha, dus daar komt binnenkort iets over online. En de BLOGazine van Fashionista lag in de bus! Die kreeg ik omdat de party vandaag helaas niet door gaat. 's Avonds moest ik werken en daarna keek ik Safe Heaven, een film gebaseerd op een boek Nicholas Sparks. Zonder te weten waar hij over zou gaan trouwens, maar ik vind die films meestal wel mooi. Ik moet zeggen dat ie spannender was dan de rest - nee, ik ben inderdaad niets gewend - en het einde was supervreemd, maar hij was inderdaad wel mooi!



Gisteren heb ik vooral geblogd en huiswerk gemaakt (verhouding ongeveer 10:1), en ik lakte mijn nagels. Dit is de paarse Sand Style-nailpolish van het Duitse merk p2. Ik hou echt van zandnagellak: ziet er tof uit, geweldige textuur, heeft maar één laagje nodig, blijft lang zitten en droogt snel. 's Avonds gaf mijn tante een feest omdat ze afgelopen november 50 is geworden. Een hele onduidelijke foto van mijn outfit: panty met leuke print van de Primark, rokje en peplum top van de Forever 21 (eigenlijk heb ik een hekel aan panty's, je komt er zo moeilijk in!). Mijn vestje heb ik toch uitgedaan op de dansvloer, haha, het was erg leuk!



Vandaag zou ik eigenlijk naar de Blogazine party gaan, maar die ging dus niet door. Zo jammer! Dus heb ik langer geslapen dan de bedoeling was (alsnog niet heel lang of zo hoor) en vervolgens de hele dag in mijn pyjama gelopen (lees: gelegen). Overigens ben ik wel nuttig geweest: ik heb aan mijn profielwerkstuk gewerkt - die moet over 2 weken af, stress! Gelukkig wel met leuke muziek, onder andere een playlist van de musical Wicked, die me er weer aan deed herinneren hoe leuk die musical was, zelfs al zijn dit de Engelse liedjes. De rest van de dag werk ik hopelijk nog aan mijn profielwerkstuk, en vanavond ga ik weer BZV kijken. Ben erg benieuwd naar Jans versierpogingen, haha!

Volgende week heb ik onder andere een workshop filmpjes maken en geef ik een high tea, maar dat zien jullie in de volgende diary! Hoe was jouw week? :)



Anybody who writes a diary insists it must be read by someone else - Peter Greenaway 




Misschien vind je dit ook leuk:





Bron eerste afbeelding: WeHeartIt