12 januari 2014

M(u)y diary: Week 1 en 2

Hey! Zoals veel bloggers doen ga ook ik hier elke twee weken wat foto's van de afgelopen weken plaatsen. Natuurlijk zodat jullie een beetje weten wat ik naast bloggen zoal doe, maar ook gewoon zodat ik alle leuke dingen die ik doe (mijn leven is zooo spectaculair -kuch-) niet zo snel vergeet. En omdat foto's maken leuk is. Dus kijk maar mee!



De op één na laatste dag van mijn vakantie begon bij de dokter... om 9 uur 's ochtends. Geen wonder dat er nog niemand in de wachtkamer zat, haha! 's Middags ging ik met de trein naar Nijmegen voor een brainstorm op het Jongin-kantoor. Naast nuttig ook heel gezellig!



Toen ik thuiskwam maakte ik de maaltijdsalade die vorige week al online kwam en 's avonds speelde ik met mijn ouders en zusje de Kolonisten van de Lage Landen. Net niet gewonnen!



Dinsdag was de laatste dag van het jaar! Ik finishte de 30 day shred terwijl mijn ouders oliebollen stonden te bakken.



's Middags werkte ik wat aan mijn mondeling Frans en las heel veel dit-was-2013-blogposts van anderen. Zo leuk! Terwijl ik aan tafel zat te werken maakte mijn vader de vogelkooi schoon, en toen hoorde ik gefladder en hing Gaai ineens aan de kerstkaarten! Gaai is één van onze forpussen (minipapegaaitjes). :) Oudjaarsavond waren we ook gewoon thuis, we begonnen met tepan yaki-en.We eten thuis trouwens vegetarisch, vandaar dat dit vlees niet echt is. Vegetarisch vlees gaat ook veel sneller met gourmetten!



's Avonds speelden we eerst twee keer Pictionairy, een tekenspel. Mijn zusje en ik waren een heel goed team - ook al hebben we één keer verloren. En ik had mama's nagels gelakt, haha.



Daarna besloten we om toch nog even langs onze inmiddels verhuisde buren te lopen, om samen het laatste uur af te tellen en het nieuwe jaar in te luiden. Daar konden we nog net het einde van the Hunger Games meekijken. En toen... Was het 2014! Ik ben geen held met vuurwerk, maar ik wilde per se 2014 in de lucht schrijven met sterretjes. ;)



De eerste dag van het jaar (toen ook mijn eerste artikel online kwam!) begon ik met een goed ontbijt: gebakken havermout! Net een soort gezonde appeltaart, hihi. 's Middags werkte ik weer wat aan school, met een lekker lange playlist van Elvis erbij.



Toen ik mijn huiswerk zat was besloot ik the Breakfast Club, een film uit 1985, te kijken. Die wil ik al zien sinds in Pitch Perfect keek (waar hij in voorkomt), haha. Dat was dus mijn eerste film van 2014! Toen ik verder keek op die site bleek hij vol gratis films te staan en besloot ik ook maar meteen nummer 2 te kijken, namelijk Monte Carlo. Ik wist niet dat Cory Monteith daarin meespeelde, was wel even raar om hem weer te 'zien'! En - nu komt het - toen keek ik ook nog maar A walk to remember. Vaak slikken, maar zo mooi.



Donderdagochtend deed ik een poging tot het maken van gelukskoekjes voor de verjaardag van een vriendin. Moeilijk dat dat was! Dit superschattige kaartje stopte ik erbij. :)  's Middags ging ik daar op bezoek en 's avonds keek in de eerste aflevering van "Wie is de mol?"!



Vrijdagochtend bakte ik sinaasappelbrownies uit het boek "Zoete lekkernijen", waarvan ik een videorecensie moest maken voor chicklit.nl. Daarna sportte ik een halfuurtje en 's middags ging ik spontaan naar de kringloopwinkel met een vriendin. Dit was de buit! 's Avonds hielden we een spelletjesavond, waarbij ik heel erg heb gelachen, haha. Zie je die blubberbonen? 

Zaterdag heb ik eigenlijk geen foto's gemaakt. Overdag heb ik aan school gewerkt en behoorlijk wat geblogd, 's avonds kwamen er kennissen eten. Was heel gezellig! We deden opnieuw het spelletje van vrijdag (Boonanza). Eigenlijk spelen we nooit spelletjes, maar in de vakantie wel.



Zondag was alweer de laatste dag van mijn vakantie! Ik bracht een groot deel van de dag in mijn koeienpyjama van de Primark en superfluffy sloffen door (liefde!), ontdekte dat appel-kaneel-thee ontzettend lekker is, werkte wat aan school...



... lakte mijn nagels voor de eerste keer van het jaar ( "Thanks a windmillion" van OPI) en 's avonds keek ik "Boer zoekt vrouw internationaal".



Maandag was eigenlijk de eerste dag dat ik naar school zou moeten, maar in plaats daarvan treinde ik voor de zoveelste keer deze maanden naar Amsterdam voor een meeloopdag Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam (op de foto ging ik alweer terug, haha). Was erg leuk! 's Avonds deed ik een work-out van optimavita.nl, beginner-versie. Als je Jillian Michaels gewend bent is dat toch wel heel makkelijk, volgende keer maar de moeilijke versie doen dan!

Dinsdag heb ik geen foto's gemaakt. Na het uitstel van executie ging ik weer naar school en 's middags heb ik helaas niet heel veel nuttigs gedaan, haha.



Woensdag konden ook wij Nederlanders dan ook eindelijk de winterpremière van Pretty Little Liars bekijken! Dat deed ik dan ook, meteen in mijn tussenuren. 's Middags moest ik werken en 's avonds bereidde ik mijn Frans mondeling voor.



Dat mondeling had ik dus donderdag. Zenuwachtig dat ik was, maar het ging gelukkig supergoed! Ik tweette dat naar de schrijver en hij stuurde iets terug - superleuk, haha. 's Middags monteerde ik de videorecensie van het boek van de sinaasappelbrownies en 's avonds was het weer "Wie is de mol"-tijd! Ik heb nog steeds geen idee wie de mol is... Jullie wel?



Vrijdag was ook niet zo'n boeiende dag. Ik had een paar uurtjes school en 's middags nam ik de voice-over voor mijn videorecensie op (wat veeeel te lang duurde, m'n voice recorder werkte niet mee). 's Avonds moest ik werken, keek ik the Voice Kids half en de andere helft las ik in "Het leven uit een dag" van
A. F. Th. van der Heijden. Maar eigenlijk heb ik vooral heel erg hard gelachen om de spraakherkenningsfunctie van de iPad, haha.



Vanaf aankomende woensdag heb ik toetsweek, dus dit weekend moet ik vooral veel leren. Ik vond daarom dat ik wel een lekker lunch had verdiend en maakte wraps. 's Avonds maakte ik Mexicaanse tortillawraps met mijn zusje. Wrapdag dus. Mexicaans eten is zo lekker! Tussendoor dronk ik vooral heeel veel thee, meer dan ooit volgens mij! (en dat zegt wat)



Vanochtend begon ik mijn dag met het gezonde havermouttaartje naar het recept van Marloes. Heel lekker! Daarna kwam ik erachter dat Rosanne mijn non-fictie boekenwishlist in haar blogpost had genoemd, dus dat artikel werd vandaag ineens heel veel bezocht, haha!



 Tijdens het blogs lezen lakte ik mijn nagels met "Lilactric" van Catrice, een soort lila-parelmoer kleurtje met gouden glitters. Ik had verwacht dat ie paarser zou zijn, maar vind 'm wel mooi! Ook keek ik nog even naar wat fototoestellen. Ik ben volgende week jarig en wil graag geld vragen voor een nieuwe camera, maar twijfel enorm. Aan de ene kant wil ik graag een spiegelreflex (Canon EOS 1100D), aan de andere kant lijkt de compactcamera op de foto me ook wel heel goed (en veel goedkoper). De rest van mijn dag gaat waarschijnlijk bestaan uit huiswerk maken, leren en "Boer Zoekt Vrouw" kijken, haha.

Dus dat was mijn week! Over twee weken zal de diary wel wat korter zijn, woensdag begint namelijk mijn toetsweek... Aan de andere kant ben ik volgende week dus wel jarig!
Dit keer loopt hij trouwens t/m zondag, volgende keer t/m zaterdag. Die zondag heb ik geen tijd in verband met de Fashionista blogazine party waar ik heen ga! Zin in!



I always say, keep a diary and someday it'll keep you. - Mae West






Bron eerste afbeelding: WeHeartIt